Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-28, 07:48
  #1213
Medlem
Fick ett meddelande av en annan användare att polis skulle ha slagit till på sanatorievägen, några hus bortanför BOs adress...
Citera
2017-10-28, 07:58
  #1214
Medlem
Det var massa polisbilar uppe vid Karlslätt igår runt 14-tiden. Kan det ha något att göra med att tysken gripits?
Citera
2017-10-28, 08:15
  #1215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Istället för att skriva initialerna, snälla maska med * så att man slipper bläddra femtioelva sidor tillbaka och leta. Det blir enklare att hänga med i tråden då:

Fast nu är ju inte FB och MGM initialer utan Flashback och misstänkt gärningsman.
Citera
2017-10-28, 08:44
  #1216
Medlem
lindblomsgröns avatar
Mannen är anhållen skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden, för mordet på Lassalyckan. Mannen är hemmahörande i Ulricehamns kommun.
– Mannen greps i Ulricehamn vid 15-tiden, säger Lena Matthijs polisområdeschef i Älvsborg, till UT.

Varför skriver tidningen hemmahörande i Ulricehamn? han som ni menar är ju skriven i Åre, med hemmahörande menas väl var man är skriven.

Kvinnan skulle ha varit hemma vid 17-tiden men hade då inte kommit hem. Vissa här skriver att hon gav sig ut då men det är fel hon skulle vara hemma då ska det vara.
__________________
Senast redigerad av lindblomsgrön 2017-10-28 kl. 08:49. Anledning: fel
Citera
2017-10-28, 09:19
  #1217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Menar du att han lagar till en stek under tiden överfallet på kvinnan sker?
Arbetade han under just den tiden- så är han inte rätt man.
Utseendemässigt och hans Facebook tyder på en kille som gillar sport och natur-och han kom till Sverige pga en tjej, och någon naturlig koppling till offret verkar han inte heller ha.
Såvida inte brottsoffrets dotter eller hennes son känner honom?

Kolla bilderna på hans Facebook så ser du steken från samma kväll utlagd kl 19. Kan visserligen vara tagen från en annan dag. Sen tror jag inte han har nåt med BO att göra då han säsongar och haft jobb här under somrarna. I Åre på vintrarna.
Citera
2017-10-28, 09:22
  #1218
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
(FB) Johan Hellström avliden efter att ha blivit knivskuren i Ulricehamn 2017-01-28

Överfall i lägenhet efter bråk. yxa - kniv eller nått som vapen
Tror hon fanns i lägenheten
Hon var offrets flickvän
Citera
2017-10-28, 09:24
  #1219
Medlem
SGDFs avatar
Vad som saknas i den här tråden, är någon som sammanfattar informationen så den blir begriplig även för ickeulricehamnare.

Tysken, Hellström, Tjejen, Knarkslagsmål, Guxx, jaha?
Citera
2017-10-28, 09:26
  #1220
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Mannen är anhållen skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden, för mordet på Lassalyckan. Mannen är hemmahörande i Ulricehamns kommun.
– Mannen greps i Ulricehamn vid 15-tiden, säger Lena Matthijs polisområdeschef i Älvsborg, till UT.

Varför skriver tidningen hemmahörande i Ulricehamn? han som ni menar är ju skriven i Åre, med hemmahörande menas väl var man är skriven.

Kvinnan skulle ha varit hemma vid 17-tiden men hade då inte kommit hem. Vissa här skriver att hon gav sig ut då men det är fel hon skulle vara hemma då ska det vara.
Med "skriven" antar jag att du menar folkbokförd, men jag tolkar "hemmahörande" som en mer praktisk benämning på var en person faktiskt stadigvarande bor. Det är många som inte bor hela året, eller ö h t, där de är folkbokförda.
Citera
2017-10-28, 09:37
  #1221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Vad som saknas i den här tråden, är någon som sammanfattar informationen så den blir begriplig även för ickeulricehamnare.

Tysken, Hellström, Tjejen, Knarkslagsmål, Guxx, jaha?

Guxx som är anhållen

https://www.facebook.com/Stroboo22?h...nE&pnref=story

Johan Hellström

(FB) Johan Hellström avliden efter att ha blivit knivskuren i Ulricehamn 2017-01-28

Knark, slagsmål allt står där .

Mördades detta året i Ulricehamn

Rebe.cka B som GM befinner sig hos kort efter mordet begåtts som syns på bilden är Johan Hellström .
förra flickvän som också mördades

Vet ej om det finns någon koppling mellan fallen men dock att de bevisar att det är människor i samhället utkant och att offret jobbade med sådana då man försöker hitta motiv från att de skulle träffats genom hennes arbete .
Citera
2017-10-28, 09:41
  #1222
Medlem
LaScalas avatar
Här vaknar man och tror att tysken ska vara släppt och en eller flera afghaner anhållna.
Händer det verkligen ingenting rafflande i polishuset?
Jag lyckas inte få in tysken i min profilering...
Jag lyssnar på polischefens senaste ljudbok för att få lite spänning och lokalfärg.
Och nån mordmetod med koppling till aktuellt fall kanske.
Är det idag den förnedrande kärleksmarschen går av stapeln?
Citera
2017-10-28, 09:42
  #1223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enflicka86
Har så svårt o tro att den tyske killen ni pratar om är rätt person.
Han jobbar i Ulricehamn på sommaren men hoppar även in på en lokal krog på hösten (format) men vet att han även jobbar på en krog i Åre. Väldigt trevlig kille känns så osannolikt att det skulle va rätt person. Men bara min tanke. Vet också att han känner R×becka och när han jobbar i Ulricehamn brukar han sova hos henne. Men väldigt många i våran stad känner henne.
Återstår o se om det är rätt person.


DNA friar eller fäller väl det ganska lätt så skönt att det finns massa spår.
Citera
2017-10-28, 09:45
  #1224
Medlem
Fick lite intressant info av en som jobbade ihop med BO. De hade haft möte ihop till 1515. BO skulle vara hemma och lämna bilen 1630 till hennes man. Det är 1 timma och 15 minuter. Inte en chans att man hinner transportera sig till Lassalyckan från jobbet, hinna gå 1 mil stavgång och sen åka hem på den tiden. Så antingen skulle hon aldrig gå 1 mil eller så stämmer inte de tiderna jag fick....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback