2017-10-27, 22:46
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronhallonpaj
Inte skrivit här på månader/år (?), men i denna tråd kände jag att jag hade lite att bidra med, genom kontakter på en av de undersökande tidningarna (Exp/DN).

Som det skrivits redan, det ska vara S.I. det handlar om.

Om det här är sant och om det är sant som någon linkade på förrut som skulle vara Sorans ex på twitter....då tänkte jag börja gråta nu. Jag gråter för alla oss som har fått utstå vidriga övergrepp och kränknigar av män som världen avgudar.
Citera
2017-10-27, 22:49
Medlem
Ser det som 99% bekräftat att det är Soran.
Det här betyder att han inte kommer kunna våldföra sig på fler intet ont anande tjejer. Tack ni som modigt trädde fram och anmälde honom.
Senast redigerad av blankdank 2017-10-27 kl. 22:55.
Citera
2017-10-27, 22:51
Medlem
15000+ nyfikna läsare på denna tråd nu, fan vad kåta ni är på snuskkomikern, sov nu kanske det ploppar upp nåt namn imorron, PK media skriver bara om nån SD man som är dum mot lilla Hanna!
Citera
2017-10-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Om det här är sant och om det är sant som någon linkade på förrut som skulle vara Sorans ex på twitter....då tänkte jag börja gråta nu. Jag gråter för alla oss som har fått utstå vidriga övergrepp och kränknigar av män som världen avgudar.

Ja du, jag kanske inte börjar gråta, men blir också förbannad när folk som har moral som en prostituerad, försöker sätta oss alla på plats. Vill dock understryka att det ännu inte är bekräftat till 100 att det är S.i. Men tiden är ju en ganska rättvis vän, ändå, eller hur!
Citera
2017-10-27, 22:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Äntligen någon som kan tänka. Givetvis så måste Soran vara just oskyldig för att det skall gå. Att han kan göra detta är nog för att folk här visar sig för dumma för att förstå hur det fungerar.

Vänster-pk-eliten skulle tävla om att få ge en oskyldig Soran sin värme eftersom pk-eliten är hårt slagen just nu och är i stort behov av att få vända bort sina nedgångar med exempelvis Virtanen till att det är rasismen, flashback, nazisternas fel.
Tro mig om Soran är oskyldig så kommer det gråta många feministtårar för Soran. Det kan bli så stort att till och med Betnér kan rida på det genom att kanske få åka med på turné.

Men det skulle vara jävligt roligt om det var Soran. Skulle vara kul att se hur schyffert, betnér och de andra rövhålorna skulle agera på det.
Soran skulle kunna åka till samma semestermål som Timell och Virtanen.

Instämmer i varenda ord här. "Pk-eliten" skulle desperat behöva en oskyldig Soran just nu. Det har varit förödande slag mot deras egna under den gångna veckan.

Jag skulle också motvilligt behöva erkänna Soran som ett jävla geni för att han satt så stilla i båten och kammade hem segern.

Är det däremot Soran som är under utredning nu så har "pk-eliten" fått sig en bredsida som den kommer att få svårt att hämta sig ifrån. I synnerhet om den i media namngivna "Reportern" skulle vara Oisin dessutom.
Citera
2017-10-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyysoserious
Golden Falcon‏ @lekofalk 3 timför 3 timmar sedan
Mer
Soran Ismail har häktats för våldtäkt, undra om han kan skämta bort det? #Svpol #opinionlive #migpol #feminism #våldtäkt

Från twitter, man hittar mycket spännande om man söker på Soran Ismail och läser igenom tweets som nämner han..

Borde väl finnas bevis i så fall?
Citera
2017-10-27, 22:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Absolut ingen ironi. Det finns inget våldsamt i Soran Ismail och han utstrålar ingen som helst förmåga att utöva tvång mot andra. Han är vad en kvinna skulle beskriva som en mjuk man som inte låter testosteronet få övertag.

Det är generellt lättare att peka ut de oskyldiga. Den onda i detta sammangang är de som utstrålar en testosteronstinn aura och sådana har vi flera av bland de kandidater som räknats upp här. Betnér, Järvheden, Atci, Nûjen, Flam är några exempel på "de onda"

Ja, han är alldeles för mjuk i sin framtoning.
Wow, du räknar in "aura" som bevis?
Citera
2017-10-27, 22:57
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Instämmer i varenda ord här. "Pk-eliten" skulle desperat behöva en oskyldig Soran just nu. Det har varit förödande slag mot deras egna under den gångna veckan.

Jag skulle också motvilligt behöva erkänna Soran som ett jävla geni för att han satt så stilla i båten och kammade hem segern.

Är det däremot Soran som är under utredning nu så har "pk-eliten" fått sig en bredsida som den kommer att få svårt att hämta sig ifrån. I synnerhet om den i media namngivna "Reportern" skulle vara Oisin dessutom.

Nej ingen vinst för någon för om det verkligen är en känd komiker, vad har Sverige 10 aktiva? så är det en polare till dom.
Hur kunde det hända , såg ni inget , visste du något , ni har spenderat så mycket tid tillsammans, fanns det indikationer . Alla frågor skulle handla om deras association till våldtäktsmannen ingen skulle bry sig att man blivit felaktig utpekat av 10 möjliga på flashback.
Citera
2017-10-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corinus
Borde väl finnas bevis i så fall?

Det är en tokuppgift från nån som påstår sig jobba inom åklagarväsendet. Man häktas inte en fredagkväll. Om han är nånting är han möjligen anhållen.
Citera
2017-10-27, 23:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Håll du käften din jävla kretin. Har man hängt med lite i omvärlden så ser man snabbt mönstret hur allting senaste +5 åren spridits med raketfart genom hela västvärlden. Det är organiserade ord/drev/attacker/kampanjer om och om och om igen. Det som tidigare kunde ta 5-10 år tar nu timmar. Det är så snabbt och förberett att man inser att det är förberett överallt innan det sjösätts. Ta du och kravla tillbaka under stenen och fortsätt klia dig.

Det är ju givetvis så att sociala medier har utvecklats rent tekniskt, men framför allt har kulturen och beteenden utvecklats mycket de senaste fem åren på sociala medier.

För fem år sedan skrev vi 2012, fem år innan det var t ex Facebook helt nytt.

Det är en naturlig utveckling och det är, enligt mig, knepigt att lyfta fram konspirations-argument på det sättet du gör.

Intressant nu med komikern. För några veckor sedan var det SD och Hanna Wigh, men nu djävlar har pandoras ask öppnat sig. Kända människor rasar nu som käglor in i sina värsta livstragedier. Det är ett blodbad.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-10-27 kl. 23:04.
Citera
2017-10-27, 23:02
Medlem
Har motvilligt blivit fascinerad av denna massiva uthängningskampanj mot diverse mediafigurer...

Har inte läst hela tråden men har fått uppfattningen att flashback nu "vet" att det handlar om S.I.

Finns det några belägg överhuvudtaget eller handlar det bara om ytterst lösa indicier och en mängd "sverigevänner" som hemskt gärna vill att det är han? Själv har jag noll koll. Har knappt hört eller sett snubben, förutom på bild.

Hjälp någon?
Citera
2017-10-27, 23:03
Medlem
Erik Östs avatar
Med tanke på hur långt tillbaka i tiden den här "MeToo"-flugan önskar gå kan det lika gärna vara Nils Poppe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in