2017-10-27, 22:32
Medlem
Inte skrivit här på månader/år (?), men i denna tråd kände jag att jag hade lite att bidra med, genom kontakter på en av de undersökande tidningarna (Exp/DN).

Som det skrivits redan, det ska vara S.I. det handlar om.
Senast redigerad av Citronhallonpaj 2017-10-27 kl. 22:38.
Citera
2017-10-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Inte en chans att media väljer att tysta ner längre.
#metoo har öppnat den stora porten just nu.
Martin, Lasse och Fredrik är väldigt mycket större profiler än varje svensk komiker.
Vi kommer till 100% få veta vem det är så fort historien visar sig vara sann eller om den leder till åtal.
Tack vare kvinnor som Lulu och Cissi går ingen svensk kändis-man längre säker.

Nej precis... Vid närmare eftertanke så känns det som att detta drev kommer att fortsätta i många månader, ända fram till valet... med den ena efter den andra som blir uthängd... varför skulle "alla andra" gubbslem, med skev kvinnosyn, slippa undan nu, när drevet startat? Självklart kommer samtliga kvinnor som känt sig "kränkta" eller "våldtagna" av någon "kändis" komma ut och delge media sin historia. Tro mig, om ett år är dom alla (ja, allihopa!) avslöjade och uthängda och förnedrade och släpade i smutsen... Och det kommer inte att stanna vid ett dussintal utan vid flera hundra... Närmare bestämt 672 stycken gubbslem. Innan kärnvapenkriget startar...
Citera
2017-10-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag tror inte heller att det är Soran. Brukar lyssna på TSKNAS och han verkar vara alldeles för känslig och rättvis. Jag tänkte på en helt annan snubbe med feministisk aura. Tycker inte att Soran har den auran, för mig är han mer humanist än feminist.
Jag lyssnade också på tsknas ibland, åtminstone när Aron var med och jag inte upptäckt dekonstruktiv kritik till fullo, och min bild av Soran är en sjukt självgod person med total ovilja/oförmåga att ta in eller ens acceptera en annan människas perspektiv.
Jag är ingen Soran-expert men det tycks mig ha växt fram genom åren. Han slog igenom som väldigt ung och tillskrevs genistatus för att han kunde leverera enkla lösningar på komplexa frågor på ett gulligt vis. Helt rätt enligt rådande samhällsnorm alltså.
Jag vet inte om han började tro själv på att allt han säger är genialt och gulligt eller bara känner pressen av att ständigt leverera insparkade dörrar på ständiga "Det är fan sant!"-turnéer.
Psyket har vacklat tidigare och då tar man ofta dåliga beslut. Jag är inte helt säker på att han ens för sig själv skulle medge att han är kapabel till dåliga beslut.
Citera
2017-10-27, 22:35
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Förutsatt att han är oskyldig som sagt

Nä, men jag delar din analys. Är han helt oskyldig så har han spelat högt men kommer att kamma hem högsta vinsten. Som du skriver: Ny bok, ny turné, morgonsoffor, hyllningsartiklar och fler kontrakt. En seger som kommer att räcka i åratal. Vild triumf.

Även om det är en komiker vän ? Om det är en nobody låt gå , men om det är Schyffert , Betnér , özz nujen ? Guilt by association eller vad det kallad människor de spenderat större delen av sin karriär med , nej den bok turnén kommer av sig fort .
Citera
2017-10-27, 22:35
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det är ju för fn en komiker som utreds!

Vad har Dr Alban gjort som är så roligt?

Haha, den var kul! Nu misstänker man nästan dig, har du gjort några framträdanden i media?
Citera
2017-10-27, 22:36
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Özz känns som en kandidat. Han har en "våldtäktsaura" kring sig.
Hittar inte hans Facebook. Verkar vara borttagen?
Citera
2017-10-27, 22:36
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Soran har inte lagt upp något på instagram sedan 17 oktober
Annars har han haft 3-4 dagars mellanrum i hans flöde

Metoo började 15 oktober

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Metoo_(hashtag)

Har han någon chef?

Eller är det en frivillig Time Out?

För det kan väl inte vara tunghäfta, hen som brukar vara så glapp?
Citera
2017-10-27, 22:37
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronhallonpaj
Inte skrivit här på månader/år (?), men denna tråd kände jag att jag hade lite att bidra med, genom kontakter på en av de undersökande tidningarna. Som det skrivits redan, det lär vara S.I. det handlar om.

Där ser man. Du har inte lust att droppa lite fler detaljer om du har?

Onekligen finns det små detaljer de senaste dagarna som gör att det börjat osa kring Soran. Ifall han nu inte är JÄVLIGT kall och ligger lågt för att kunna göra karriärboost på de senaste dagarnas rykten ifall han är oskyldig.
Citera
2017-10-27, 22:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Och jag svarade på ditt påstående att intelligens har ingenting med kunskap i Photoshop att göra. Jag tror vi har hittat kandidaten till årets Darwin Award här

Men lägg ner. Det spelar ingen roll hur mycket du än försöker så är det ingen som tror på din fejkbild ändå. Den var för dålig helt enkelt. Inte ens dom som just nu sitter på sina bara knän och ber om att det är Soran trodde på din fejkbild.

Citat:
Förutsatt att han är oskyldig som sagt

Nä, men jag delar din analys. Är han helt oskyldig så har han spelat högt men kommer att kamma hem högsta vinsten. Som du skriver: Ny bok, ny turné, morgonsoffor, hyllningsartiklar och fler kontrakt. En seger som kommer att räcka i åratal. Vild triumf.

Äntligen någon som kan tänka. Givetvis så måste Soran vara just oskyldig för att det skall gå. Att han kan göra detta är nog för att folk här visar sig för dumma för att förstå hur det fungerar.

Vänster-pk-eliten skulle tävla om att få ge en oskyldig Soran sin värme eftersom pk-eliten är hårt slagen just nu och är i stort behov av att få vända bort sina nedgångar med exempelvis Virtanen till att det är rasismen, flashback, nazisternas fel.
Tro mig om Soran är oskyldig så kommer det gråta många feministtårar för Soran. Det kan bli så stort att till och med Betnér kan rida på det genom att kanske få åka med på turné.

Men det skulle vara jävligt roligt om det var Soran. Skulle vara kul att se hur schyffert, betnér och de andra rövhålorna skulle agera på det.
Soran skulle kunna åka till samma semestermål som Timell och Virtanen.
Citera
2017-10-27, 22:43
Medlem
Citat:
Där ser man. Du har inte lust att droppa lite fler detaljer om du har?

Onekligen finns det små detaljer de senaste dagarna som gör att det börjat osa kring Soran. Ifall han nu inte är JÄVLIGT kall och ligger lågt för att kunna göra karriärboost på de senaste dagarnas rykten ifall han är oskyldig.

Alla är på tårna nu, inom mediebranschen. Ingen vill vara den som säger det slutgiltiga innan bilan faller för att rädda sitt eget skinn. Desto fler vill dock droppa små "bevis" i viss riktning. Min källa sitter så pass säkert, behöver inte slicka vare sig uppåt eller nedåt, så jag litar på hans/hennes svala: Ja, det lutar väl åt S.I. ja.

Tiden får väl visa om min källa hade rätt eller inte.
Senast redigerad av Citronhallonpaj 2017-10-27 kl. 22:45.
Citera
2017-10-27, 22:43
Medlem
whyysoseriouss avatar
Golden Falcon‏ @lekofalk 3 timför 3 timmar sedan
Mer
Soran Ismail har häktats för våldtäkt, undra om han kan skämta bort det? #Svpol #opinionlive #migpol #feminism #våldtäkt

Från twitter, man hittar mycket spännande om man söker på Soran Ismail och läser igenom tweets som nämner han..
Citera
2017-10-27, 22:45
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Özz känns som en kandidat. Han har en "våldtäktsaura" kring sig.
Hittar inte hans Facebook. Verkar vara borttagen?

Jag ser hans fb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in