2017-10-27, 16:42
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Inte väl FN-officeren som smugglade till turkcyprioterna under FN-tjänsten på Cypern?

Löjtnant Lind och löjtnant, Magnusson fick 8 månaders straffarbete för smugglingen då de kom hem till Sverige.
Samma mission som löjtnant, Wedin om jag inte minns fel, 64-65.

Det finns lite information om en Löjtnant, Magnusson som tjänstgjorde i Vaxholm i slutet på 50-talet, vet inte om det är densamme?

http://www.norracypernmagasinet.se/cypern/39946/

https://www.dn.se/arkiv/kultur/lang-kedja-av-kontakter-det-gar-att-lanka-ihop-christer-pettersson-med-svenska-nazister/
Citera
2017-10-27, 16:45
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Ja, Michael Eriksson lever. Alla i ledargarnityret i EAP från 80-talet lever, med undantag för Tore Fredin.
Vad tror du själv om EAP´s inblandning i mordet på Olof Palme och mordförsöket på Lisbeth Palme?
Citera
2017-10-27, 18:11
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Återigen fabulerar du.

En noggrann analys av SEs tidslinje visar att han inte kunde varit på mordplatsen i tid. Vilket jag tidigare visat i tråden.

Hur skulle det vara att du visar att den analysen är fel utifrån tillgängliga fakta och vittnesmål.

Nu missförstår du helt mitt inlägg. Jag talar inte alls om när SE kom till mordplatsen och anklagar honom inte alls för att vara GM.

Om du läser igen ser du att inlägget handlar om vad SE gjorde klockan 20.10-23.21. Han påstår att han satt på sitt låsta kontor. Men gjorde han det, eller var han del i komplotten?

Det är frågan. Inget annat.
Citera
2017-10-27, 18:17
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bror Perä hade en revolver 38 special och den destruerades i mars 1986. Beslagtogs från BPs bil på Regeringsgatan i Stockholm på Trettondagen 1986. Var i polisen förvar vid tiden för MOP.
Så om man är riktigt konspiratorisk skulle detta kunna vara mordvapnet? En setup på bror som får skulden om det skiter sig, kanske var han med på det men trodde det var nån knarklangare eller tjyv som skulle bort. Fatta hans chock i sånna fall när han inser vem som skjutits med hans vapen...
PS räcker det med att byta pipan för att kunna avfyra .357m från en .38
OT var destruerade man vapen på denna tid och hur
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2017-10-27 kl. 19:17.
Citera
2017-10-27, 18:40
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej de är det inte, men när jag googlar på organisationen så verkar den ideologiska bakgrunden funnits tidigare, ganska uttalat också vad det verkar. De verkar ha svängt från tydligt vänsterinriktad med kommunistsympatier till högerextrem. Den kovändningen kanske gjorts via stöttning av CIA. Och detta ska ha inträffat under 80-talet. Intressant att de ofta verkar genom andra organisationer och inriktar sig bl. a. på förespråkande av bankreformer (deras inflytande i den sk. Novemberrevolutionen? Om de händelsevis verkar genom lobbyister? ).
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Europeiska_arbetarpartiet

ADC ansåg sig representera desertörerna men desertörerna själva verkar inte ansett att ADC representerade dem. Gaddy hade väl inte gjort krigstjänst och således inte deserterat.

Noterar även att Gaddy varit något slags konsult för ryska finansministeriet under mitten av 90-talet. Med liknande uppgift som John Perkins hade i sydamerika under 70-80-talet (att pruta ned landet och sedan ställa ut en inhemsk konsult som skurken, exil oligarken Berezovsky som dog för några år sedan?)
https://www.google.se/amp/s/www.brookings.edu/experts/clifford-g-gaddy/amp/
Från att vara en driven EAP-aktivist på 80-talet i Sverige till att vara rådgivare åt internationell storfinans.
Vad hade Gaddy gjort innan han kom till Sverige?
Varför kom han överhuvudtaget till Sverige?
Vilka förutom Lyndon Larouche var hans uppdragsgivare när han kom till Sverige?
Han och fru stack som en avlöning till North Carolina efter mordet, Gunnarsson åkte även till de trakterna.

Ulf S ska, enligt GRK, ha sagt att EAP planerade att mörda Palme.

Citat från den länk som du bifogade:
"In the mid-1990s, he was an advisor to the Russian finance ministry and regional governments on issues of fiscal federalism for the U.S. Government’s Tax Reform Oversight Project for Russia."
Senast redigerad av Gothus 2017-10-27 kl. 19:03.
Citera
2017-10-27, 20:12
Medlem
FurirRevaers avatar
Såvitt jag vet så får du antingen borra upp så hylsan får plats eller byta hylsan på originalammunitionen till en 38-hylsa med 357-kulan. Det senare låter mer säkert.

Destrueringen skedde väl på samma vapenförråd inom stockholmspolisen som senare fick anmärkning för dålig ordning och rena olagligheter. Vapen som skulle destruerats hade inte blivit det och dokumentationen var minst sagt bristfällig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10775125.ab

http://www.varldenidag.se/nyheter/jk-anvands-polisens-vapen-for-nya-brott/cbbibp!1gZ46PK6nFQHmOu94xF36A/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=810587

Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Så om man är riktigt konspiratorisk skulle detta kunna vara mordvapnet? En setup på bror som får skulden om det skiter sig, kanske var han med på det men trodde det var nån knarklangare eller tjyv som skulle bort. Fatta hans chock i sånna fall när han inser vem som skjutits med hans vapen...
PS räcker det med att byta pipan för att kunna avfyra .357m från en .38
OT var destruerade man vapen på denna tid och hur
Senast redigerad av FurirRevaer 2017-10-27 kl. 20:15.
Citera
2017-10-27, 20:54
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vad tror du själv om EAP´s inblandning i mordet på Olof Palme och mordförsöket på Lisbeth Palme?

Nu blir jag riktigt glad! Det finns inte många som fortfarande orkar diskutera EAP med mig. I ungefär tio års tid var jag rätt säker på att EAP låg bakom. I mitten av 90-talet reviderade jag denna uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vad hade Gaddy gjort innan han kom till Sverige?
Varför kom han överhuvudtaget till Sverige?

Spara ned detta innan det försvinner. Det förklarar en hel del.
Citera
2017-10-27, 20:58
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Nu blir jag riktigt glad! Det finns inte många som fortfarande orkar diskutera EAP med mig. I ungefär tio års tid var jag rätt säker på att EAP låg bakom. I mitten av 90-talet reviderade jag denna uppfattning.

Var du då även inne på Victor Gunnarsson som GM? Varför reviderade du din uppfattning?
Citera
2017-10-27, 21:09
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Var du då även inne på Victor Gunnarsson som GM? Varför reviderade du din uppfattning?

Victor G passade alldeles utmärkt, ja. Och även om EAP senare tappade tätplatsen (och aldrig tog sig tillbaks) så har Victor på nytt bubblat upp.

Varför tappade jag intresset för EAP som huvudman? Jo, det beror helt enkelt på att partiet strävade vidare. Samma gamla trötta medlemmar drev nya, men fullkomligt meningslösa, kampanjer. De fyllde 40, 50, 60 och 70 men kämpade oförtrutet vidare utan att någonsin få lön för mödan.

Det stämmer liksom inte. Den som har varit inblandad i årtusendets mord accepterar inte att stå vid ett bokbord i vinterkyla de följande 30 åren.
Citera
2017-10-27, 21:12
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Victor G passade alldeles utmärkt, ja. Och även om EAP senare tappade tätplatsen (och aldrig tog sig tillbaks) så har Victor på nytt bubblat upp.

Varför tappade jag intresset för EAP som huvudman? Jo, det beror helt enkelt på att partiet strävade vidare. Samma gamla trötta medlemmar drev nya, men fullkomligt meningslösa, kampanjer. De fyllde 40, 50, 60 och 70 men kämpade oförtrutet vidare utan att någonsin få lön för mödan.

Det stämmer liksom inte. Den som har varit inblandad i årtusendets mord accepterar inte att stå vid ett bokbord i vinterkyla de följande 30 åren.

Jag förstår. Det kan ju dock visa sig att du får delvis rätt. Kanske finns det beröringspunkter med EAP (liksom WACL, SÄPO, etc) men att mordet planerades och utfördes av en ad hoc organiserad grupp så att säga.
Senast redigerad av riskybizzy 2017-10-27 kl. 21:26.
Citera
2017-10-27, 21:13
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

"Army intelligence unit at Ft Devins" (Ft Devens)
"they were rather exited at his capabilities"
"he talked himself into going into intelligence"

"Voluntary enlistment in october 1968"
"last feb, 22 and flew to Stockholm"

Tackar å det ödmjukaste
Senast redigerad av Gothus 2017-10-27 kl. 21:47.
Citera
2017-10-27, 21:22
Avslutad
Citat:

Vad fick dig att tro att en bunt sekteristiska knäppgökar skulle kunna ro i land ett uppenbarligen välorganiserat mord på en statsminister? Har du träffat folk som varit med i den där organisationen? Det rör sig inte direkt om några hard core navy seals killers utan mest lönnfeta gubbiga typer som lika gärna hade kunnat driva ett new age-antikvariat i nån bortglömd förort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in