2017-10-03, 11:19
Medlem
Drumedarens avatar
Drömde att jag var ute på en stor åker, och blev skjuten i benet. Såg inte var skottet kom ifrån, hörde bara en smäll och sedan hängde benet som i trasor. Kände ingen rädsla eller något liknande. Stod bara där på en åker mitt i natten med ett söndertrasslat ben. Sen hoppade drömmen till en sekvens då jag låg i en sjukhussäng och twittrade. Vaknade sedan av alarmet. Det underliga var att när jag vaknade så hade jag ont i benet. Smärtan håller i sig än. Sjukt konstigt, men drömmar är ju inte kända för att vara logiska.
Citera
2017-10-16, 09:50
Medlem
mytologis avatar
Donald Trump hade lovat i sin kampanj att fuktdammsuga (typ som man gör på en poolbottnen) min säng, som var en del av det brittiska imperiet.
Trump bröt mot löftet och jag fick dammsuga själv.
Vaknade upp med ansiktet tryckt mot sängen där lakan och madrass blivit fullkommligt dränkt i saliv.

Jag har missbrukarproblematik.
Citera
2017-10-16, 09:52
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Drömde att jag var ute på en stor åker, och blev skjuten i benet. Såg inte var skottet kom ifrån, hörde bara en smäll och sedan hängde benet som i trasor. Kände ingen rädsla eller något liknande. Stod bara där på en åker mitt i natten med ett söndertrasslat ben. Sen hoppade drömmen till en sekvens då jag låg i en sjukhussäng och twittrade. Vaknade sedan av alarmet. Det underliga var att när jag vaknade så hade jag ont i benet. Smärtan håller i sig än. Sjukt konstigt, men drömmar är ju inte kända för att vara logiska.

Troligen var det onda benet källa till drömmen, och inte tvärtom. Drömmar är roliga fenomen.
Citera
2017-10-17, 21:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Något fucked up med "text" av någon form som jag "såg" i hela taket.
Hörde mig själv säga "What the fuck".. Hade en hemsk dröm efter det också, som jag tyvärr inte minns så mycket av, mer än att den hade samma tema som med texten...

Svårt när man är i ett mellantillstånd och är helt säker på vad man ser..
Citera
2017-10-27, 09:46
Medlem
Drumedarens avatar
Drömde att jag åkte dit för våldtäkt på barn. Kom in i ett stort rum som tydligen var fängelsets samlingrum. Där satt ungdomar som hade någon slags lektion, och jag hittade ingen plats att sätta mig på pågrund av att alla ungdomar hade lagt sina laddare jämte sig, så gick bara runt. Enligt ”läraren” så hade jag våldtagit en 14 åring. Och jag fick stå längst fram i klassrummet/fängelset och förklara att jag bara gillar milfar och att detta måste vara ett missförstånd. Vaknade upp och kände mig smutsig. Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är pedofil. fyfan. Sitter på jobbet nu och mår fortfarande illa.
Citera
2017-10-28, 07:12
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag drömde att jag var döende. Det var en hemsk och sorglig dröm. IRL brukar jag alltid säga att jag inte bryr mig om ifall jag dör eller ej, men det jobbiga i den här drömmen var inte enbart det faktum att jag skulle dö i ung ålder utan allting som jag hade missat.

Jag hade någon form av elakartad, obotlig cancer och befann mig i mina uppväxtmiljöer. Träffade familjen. Min mamma var nog den personen som förekom mest i drömmen och eftersom vi har haft en minst sagt kylig relation, så uppstod en hel del konflikter och bråk oss emellan. Men vid slutet på drömmen, när jag började gråta och förklarade min frustration - inte enbart över det faktum att jag snart skulle dö, utan först och främst - över allting som jag hade missat i livet, så började hon också gråta.

Jag är relativt nyvaken nu och känner mig fortfarande illa till mods, eftersom drömmen på ett sådant tydligt sätt reflekterar hur jag faktiskt känner mig inombords. Jag är inte rädd för att dö, men om jag skulle vara döende nu, så skulle insikten om att jag faktiskt har levt ett ganska så meningslöst och innehållslöst liv och missat massvis med saker som jag alltid har velat uppleva, bli ännu mera tydlig.

Drömmen är också en återspegling av någonting som jag ofta har tänkt och som jag har påtalat för andra, ett citat som jag läste någonstans för flera år sedan och som löd någonting i stil med "Alla som lever dör, men alla som dör har inte levat".

Jag måste verkligen göra någonting åt min livssituation.
Citera
2017-11-02, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren

Kanske ett undermedvetet sätt att tala om att du har typ en tumör eller sjukdom i benet?
Citera
2017-11-02, 02:53
Avslutad
Jag drömde att jag hade ett långt samtal med en IS-terrorist. Vi satt i ett stort inglasat rum och pratade. Han skrek mycket medan jag försökte förstå varför han var så störd.

En annan dröm handlade om en person i min närhet som hade helt sjukt utstående ögon orsakat av fylla. Personen sprang runt i rummet och höll samtidigt i plastpåsar som var fyllda med sten.
Citera
2017-11-02, 02:57
Moderator
Psilosophers avatar
Sov en hel natt för första gången på ett tag natten till i dag.

Drömde massor om en liten småstad eller förort: Möten med människor, cykelturer i geografin, erotiska episoder. Riktigt komplext och förbryllande. Fortsatte efter att ha vaknat och gått upp och pissat.

I halvslummern på morgonkvisten kände jag hur katten hoppade upp i fotändan, och tass, tass, tass mot huvudändan. Madrassen fjädrade.

Men jag har ingen katt längre (och ingen fjädrande madrass). Vaknade av att någon grep mig om nacken, ganska hårt.

Betyder?
Citera
2017-11-02, 03:00
Avslutad
Jag drömmer ofta om min pappa, att jag är han men ändå inte, han är sig själv. Vi är samma i olika kroppar. Jag känner hans blod i mig och hans existens som flödar genom kroppen. Hans arv känns som en förbannelse att bära och jag vet inte vad han tycker om mig. I drömmen får jag reflektioner och tillbakablickar om honom. Trots att det gäller saker jag omöjligen kan veta.

Han finns i mitt blod, i min själ, och det går så jävla djupt. Jag "ser" honom utanför mig själv men på ett sätt som tillhör mig.
Citera
2017-11-02, 04:50
Medlem
Jag och farsan befann oss i nån lager-lokal eller förråd eller liknande. Dammigt, dålig luft.
Då berättade han att jag egentligen var dotter till en annan kvinna, än det monstret jag alltid sett som min mor. Jag fick sedan träffa min egentliga mamma. Vi var slående lika, både i sätt och utseende. Hon hade fått mig när hon var väldigt ung, så hennes strikta föräldrar (mina morföräldrar) ville att jag skulle tas om hand av någon annan. Hon hade fått en son senare, vilket alltså var min halvbror.

Resten av drömmen så lärde vi mest känna varandra. Vi addade varandra på Instagram(!) och pratade lite. Jag kände mig mkt blyg, vågade knappt ställa några frågor. Drömmen slutade med att jag kände kärlek och värme. Inga ord behövdes.Jag blev plötsligt hel, det jag saknat hela livet fanns där.

Det var en go' dröm! Trots allt.
Citera
2017-11-02, 05:07
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Jag och farsan befann oss i nån lager-lokal eller förråd eller liknande. Dammigt, dålig luft.
Då berättade han att jag egentligen var dotter till en annan kvinna, än det monstret jag alltid sett som min mor. Jag fick sedan träffa min egentliga mamma. Vi var slående lika, både i sätt och utseende. Hon hade fått mig när hon var väldigt ung, så hennes strikta föräldrar (mina morföräldrar) ville att jag skulle tas om hand av någon annan. Hon hade fått en son senare, vilket alltså var min halvbror.

Resten av drömmen så lärde vi mest känna varandra. Vi addade varandra på Instagram(!) och pratade lite. Jag kände mig mkt blyg, vågade knappt ställa några frågor. Drömmen slutade med att jag kände kärlek och värme. Inga ord behövdes.Jag blev plötsligt hel, det jag saknat hela livet fanns där.

Det var en go' dröm! Trots allt.
Ibland känns det som sömnen och drömmarna är en mer attraktiv tillvaro än... en torsdag i november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in