2017-11-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ibland känns det som sömnen och drömmarna är en mer attraktiv tillvaro än... en torsdag i november.

Tack Philosopher. Det stämmer bra, det.
Citera
2017-11-02, 09:42
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Kanske ett undermedvetet sätt att tala om att du har typ en tumör eller sjukdom i benet?

Vadfan säger du?! Blir ju förfan livrädd. Är en hypokondriker till vardags. Inga jävla tumörer här inte. Helvete människa.
Citera
2017-11-02, 12:20
Moderator
Psilosophers avatar
Drömde om katten igen
Citera
2017-11-09, 11:53
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde en pinsam mardröm...

Bakgrunden (i verkligheten) är denna. När jag gick på högstadiet hade jag ett problem (inget med sex att göra utan ett helt annat område i livet). Man fick ju alltid höra att "om du har problem ska du inte tveka att vända dig till någon lärare som du litar på". Jag hade en väldigt trevlig lärare i engelska och religion, och jag stannade efter en lektion och bad om råd med detta. Visste inte riktigt vad jag väntat mig att han skulle göra, men han var konstigt likgiltig. Nästa lektion skrev han upp ett telefonnummer till en myndighet på svarta tavlan, utan att säga något direkt till mig. Han nämnde det aldrig med ett ord, följde inte upp. Och jag kände mig så sviken och skämdes dessutom för att han nu kände till detta skämmiga, när jag s.a.s. inte fått något för det.

I drömmen i natt var jag tillbaka i klassen, och vi hade vi varit på klassresa och jag hade blivit utsatt för en våldtäkt. (Varken det ena eller det andra har hänt i verkligheten.) Jag bestämde mig för att berätta det för min lärare. Jag berättade om våldtäkten i detalj, i sådana detaljer som jag aldrig någonsin yppat ens för en älskare... Läraren reagerade på samma sätt som den där gången i verkligheten, d.v.s. inte alls. Han var helt likgiltig. Större delen av drömmen gick ut på att jag skämdes för att jag hade berättat för honom och för att han nu visste. "Hur kunde jag säga DET till Magister S?" Och det var detta som var mardrömmen, inte våldtäkten (som jag aldrig upplevde i drömmen).

En sådan dröm visar väl på hur vuxnas beteende mot barn och unga kan sätta spår i många år... Jag tycker fortfarande att den läraren (i verkligheten nu igen) handlade fel, när han inte kopplade in skolsyster, kurator, sociala myndigheter och så vidare FORT den gången och höll kvar kontakten med mig och visade att han brydde sig...
Citera
2017-11-09, 15:02
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Drömde att jag åkte dit för våldtäkt på barn. Kom in i ett stort rum som tydligen var fängelsets samlingrum. Där satt ungdomar som hade någon slags lektion, och jag hittade ingen plats att sätta mig på pågrund av att alla ungdomar hade lagt sina laddare jämte sig, så gick bara runt. Enligt ”läraren” så hade jag våldtagit en 14 åring. Och jag fick stå längst fram i klassrummet/fängelset och förklara att jag bara gillar milfar och att detta måste vara ett missförstånd. Vaknade upp och kände mig smutsig. Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är pedofil. fyfan. Sitter på jobbet nu och mår fortfarande illa.
Förlåt men det här var bland det roligaste jag läst

Drömde att jag satt hemma hos exet och att hennes morsa bjudit över hela byn på middag i källaren. Gick ner jag med men kände genast att det här skulle gå åt helvete. Hennes morsa steg upp för att hämta mat och vin till oss alla. Klamp klamp klamp. Hon är på väg tillbaka. Tillbaka med ett maskingevär och ingen mat. Bräpbräp sa det och halva byn var död. Jag greps av panik och skrek till henne att jag behövde skita. Sprang sedan ut i skogen och gömde mig i min lägenhet. Sedan vaknade jag livrädd. Vafan?
Citera
2017-11-09, 15:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Förlåt men det här var bland det roligaste jag läst

Drömde att jag satt hemma hos exet och att hennes morsa bjudit över hela byn på middag i källaren. Gick ner jag med men kände genast att det här skulle gå åt helvete. Hennes morsa steg upp för att hämta mat och vin till oss alla. Klamp klamp klamp. Hon är på väg tillbaka. Tillbaka med ett maskingevär och ingen mat. Bräpbräp sa det och halva byn var död. Jag greps av panik och skrek till henne att jag behövde skita. Sprang sedan ut i skogen och gömde mig i min lägenhet. Sedan vaknade jag livrädd. Vafan?

Antagligen skjutdådet i kyrkan i USA som spökar. Den mannen var ju också ute efter att döda sina ex-svärföräldrar i första hand verkar det.
Citera
2017-11-15, 09:34
Medlem
Drumedarens avatar
Drömde att jag var efterlyst för ett brutalt dubbelmord. Sprang runt mitt i natten på massa smågator med blåljus lite överallt.

Kom upp till en skogsdunge där jag träffade min flickvän, hon var upprörd över att jag hade begått ett mord. Sen försvann hon och jag var ensam kvar. Gick till någon slags trappa mitt i skogen, och vid trappan gick en motorväg där en polisbil kom. Han riktiade sin ficklampa på mig och han vände bilen. Ställde mig upp men insåg att det var kört och ett långt straff väntade mig.

Somnade till nyckeln till frihet igår, det kanske spelar någon slags roll i det hela.
Citera
2017-11-21, 20:34
Medlem
Jag drömde att jag knullade min egen stjärt. På nåt sätt i drömlogiken var detta fullständigt normalt och fysiskt möjligt.
Citera
2017-11-24, 12:54
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde en dröm som först var fin men antagligen skulle ha utvecklats till en mardröm, om jag inte vaknat i tid. Kom sig helt säkert av en sak som vi diskuterade i en tråd här i går, om det är vettigt att kvinnor följer med främmande män på deras båtar.

I drömmen var jag ombord på en stor segelbåt tillsammans med två män. Den ena är i 50-årsåldern och jag känner honom enbart från nätet, den andre är en man i 60-65-årsåldern som har en vinimportfirma här i stan där jag bor. Förstår inte var den sistnämnde kom ifrån, jag har inte sett honom på flera år och inte tänkt på honom heller, och vi har enbart haft en professionell kontakt!

Vi satt i solen på däck och drack vitt vin och pratade om kärlek - först bara i största allmänhet, om kärleksdikter och så. Det var väldigt idylliskt. Men sedan började männen ställa väldigt intima frågor till mig och bli mer närgångna, och jag kände mig plötsligt dåsig och förstod att de hade gett mig någon drog i vinet... Då vaknade jag, känner den krypande skräcken och insikten att något hemskt håller på att hända, ännu efter 6-7 timmar!
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-24 kl. 12:58.
Citera
2018-01-16, 12:05
Medlem
Jag vaknade precis från en riktigt jobbig mardröm, där jag tvingades ner i en källare och matades med Rohypnol och där jag sedan blev gruppvåldtagen av flera män vars "ledare" jag först träffat på här på Flashback! Jag var inte vid medvetande och vaknade först på morgonen. Då var ingen där, och dörren stod öppen. Jag flydde hemåt och det första jag gjorde var att ringa en som står mig nära och berättade om det som skett.Förövarna ringde upp mig för att hitta mig till tystnad och skrattade medan dom berättade att dom filmat allt...

Vaknade, insåg att det bara varit en hemsk mardröm... men eftersom allt känts så verkligt, så såg jag ut såhär

Fy sjutton, vilken skitdröm. Jag sov med öppet fönster + TV:n på. Om man somnar framför TV:n så kan bland olika ljud från TV:n komma in i drömmarna. Undrar verkligen om det var det, eller om jag drömde detta pga en inre, omedveten fruktan.
Citera
2018-01-20, 13:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag drömde att jag och min sambo gick på en ödslig landsväg, i dikena runtomkring oss, låg det spädbarn några hade dumpat, MASSOR av spädbarn, träffade på några människor som tydligen gick där, en av snubbarna la armen om mig, vilket jag inte kände mig bekväm med, och försökte slingra mig ur.
Samma människor har tydligen också uppfattat de inlindade och övergivna spädbarnen, men bryr sig inte ett skit, så då säger jag "Är van med Flashback´s mondo, gore och bizarre, men detta är magstarkt".

Vi fortsätter gå,ser att solen är på g ned, tyckte den var fin, o bestämde mig för att ta en bild. Helt plötsligt blir allt KOLSVART och jag försöker lysa vår väg med mobilens lampa, ser inte ett skit.

Helt plötsligt är vi framme i en by, och det är fullt dagsljus igen, där berättar jag om händelsen för min svärmor, hon ville inte säga något, för då skulle den som "äger" byn, göra något med en stuga hon tydligen hade där, och dessutom sög hon tag i killen som la armen om mig, och kallade honom "kräk".

Hade en låda med olika karameller jag skakade omkring på, eftersom de klibbat ihop med varandra.
Citera
2018-01-23, 12:48
Medlem
ekerilars avatar
Jag hade en dröm där jag skulle bjuda en stum äldre man på Restaurang. Medan jag är på toa springer han iväg och grips av vakterna p g a. att han smet från notan. Jag kommer ut och frågar honom vad fan han håller på med, att jag lovat att bjuda honom och att han måste bete sig. Han blir väldigt generad och försöker med tecken att förklara sig, men jag vaknar innan jag förstått vad han ville säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in