2017-10-26, 18:02
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Säljer Lidl chicken nuggets av något slag?
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Japp!
Amir testar nuggets, kolla!

https://www.youtube.com/watch?v=1-FqB9otzvk
Citera
2017-10-26, 22:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati

Ger inte mycket för hans smaklökar med tanke på att han höger spyvärdiga saker som tex Bullen burkkorv till skyarna...
Citera
2017-10-26, 23:00
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Säljer Lidl chicken nuggets av något slag?
Solängen har vanliga nuggets utan dipp, med eller utan ost i, båda är urgoda. Ser inte identiska ut i kartongen utan alla är i olika storlekar. Är nog lätt de godaste nuggetsen jag smakat av de som finns som frysvara. Då friterar jag visserligen inte utan kör i ugn så det kan ju vara godare om man friterar.
Citera
2017-10-26, 23:06
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati

Tack för tipset!

Har sett den sedan tidigare då jag följer kanalen och måste säga att jag gillar hans tips även om klippen är lite löjliga ibland!

Citat:
Ursprungligen postat av Calina85
Solängen har vanliga nuggets utan dipp, med eller utan ost i, båda är urgoda. Ser inte identiska ut i kartongen utan alla är i olika storlekar. Är nog lätt de godaste nuggetsen jag smakat av de som finns som frysvara. Då friterar jag visserligen inte utan kör i ugn så det kan ju vara godare om man friterar.

Får bli ett test imorgon. Tack för tipset
Citera
2017-10-26, 23:20
Medlem
Hupats avatar
Finns det någonting som är billigt och veganskt på lidl? Förr fanns harvest bakers(?) Potatismos men min lokala lidl har slutat med den. Finns också väldigt god ananas på burk. Godaste jag ätit
Citera
2017-10-26, 23:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Finns det någonting som är billigt och veganskt på lidl? Förr fanns harvest bakers(?) Potatismos men min lokala lidl har slutat med den. Finns också väldigt god ananas på burk. Godaste jag ätit

Kan du på riktigt inte laga egen potatismos? De har svensk potatis på Lidl btw..
Citera
2017-10-26, 23:36
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kan du på riktigt inte laga egen potatismos? De har svensk potatis på Lidl btw..
klart som fan jag kan, gott blir det med. Hinner bara inte fixa riktigt potatismos när jag har fullt upp.
Letar efter tips i allmänhet på billig vegankäk, eller andra nicea grejer på lidl. Verkar mest bara vara snack om kött och annat här. Sånt vill jag inte se.
Citera
2017-10-26, 23:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
klart som fan jag kan, gott blir det med. Hinner bara inte fixa riktigt potatismos när jag har fullt upp.
Letar efter tips i allmänhet på billig vegankäk, eller andra nicea grejer på lidl. Verkar mest bara vara snack om kött och annat här. Sånt vill jag inte se.

Sök dig då till nån obskyr södermalmsbod med enbart böngroddar på hyllorna. Du är i fel tråd
Citera
2017-10-27, 00:19
Avslutad
Citat:

De har försökt introducera några vegetariska halvfabrikat, falafel och några korvar. Har för mig att nån hade vegan-märkning också. Falafeln kanske? Det var nog bara en tillfällig produkt. Lidls grönsaker är det bra kvalitet på tycker jag och många andra här i tråden, för övrigt.
Citera
2017-10-27, 14:14
Medlem
junkbords avatar
Citat:

Dom hade faktiskt en hälsovecka för inte så längesen med massa olika vegaanska produkter.
Det kanske kommer tillbaka.
Citera
2017-10-27, 16:57
Medlem
Lidl har två typer av korvar som ej innehåller kött varav en finns i kyldisken och den är inte vegansk då den innehåller ägg. Den andra finns i frysdisken och den minns jag tyvärr inte vad den innehåller. Vill bara varna från att köpa någon av dem.

Jag gillar inte vanlig korv och tänkte att jag skulle testa dessa vegetariska och trots att de är gjorda av helt olika saker ligger båda på listan över vidrigaste saker jag har ätit, särskilt den gjord på ägg. Det var som att äta något av plast. Den ska ha vunnit något test av vegetarisk korv med, det testet måste ha varit köpt av Lidl!

Jag skulle gladeligen äta köttkorv varje dag så länge jag inte behöver äta dessa vidrigheter igen.
Citera
2017-10-27, 17:14
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Jag testade deras falafel nyligen (den utan "smak"). Stekte i smör med svamp och lök. Serverade med diverse grönsaker, rotpanna och hummus.
Kanske inte jättebilligt men absolut prisvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in