2016-06-14, 12:44
Medlem
Varnsens avatar
Någon som har testat den italienska glassen de har för 20kr den här veckan?
Citera
2016-06-14, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Anser mig själv vara någorlunda välklädd och köper numera kläder på lidl lite då och då. Jag har upptäckt att det är riktigt bra kvalitet på vissa grejjer. Köper standardplagg som inte blir mycket roligare om man köper märkesgrejjer. Började med att jag köpt HM shorts för några år sedan, de var riktig skit och gick sönder mitt i sommaren och satt riktigt dåligt när de var hela. Var nu i akut behov av shorts och de var slutsålda i alla butiker, Lidl kör då en kampanj med sommarkläder och jag tänkte "ahvafan" och köpte två par kakifärgade shorts där. De är toppen, sitter riktigt bra och håller fortfarande. Mycket bra kvalitet, ingen ser att det är från lidl, så varför snobba? Svarta strumpor är också något jag köper på lidl.

Precis, markeskillen! Ha-Ha! Men OK, det ar ju marken, LIDl och HM, schyssta grejer!

Varfor snobba? For att man vill ha schyssta grejer och har rad?
Citera
2016-06-14, 19:37
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Känner mig nästan lite elak. Kjøpte alla åtta tiopack som var kvar på Lidl vid gränsen idag. Muhaha.

Dessutom, deras Tarte Flambée med løk och bacon är helt lysande, før den som gillar Flammkuchen/Tarte. Perfekt crispy salt søt aaaaaah-smak.

haha Mr.Evil!

Köpte på mig 2 paket till idag. Drycken har inte slagit i min butik verkar det som, men det är bara positivt
Citera
2016-06-15, 08:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnsen
Någon som har testat den italienska glassen de har för 20kr den här veckan?
Tänkte precis fråga samma sak. Ser intressant ut. Och nu börjar det bli lite varmare ute.

Är även lite sugen på den inkokta laxen.
Citera
2016-06-15, 11:41
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Precis, markeskillen! Ha-Ha! Men OK, det ar ju marken, LIDl och HM, schyssta grejer!

Varfor snobba? For att man vill ha schyssta grejer och har rad?

Jag har definitivt råd, men köper efter kvalitet och inte efter vilken logga som varumärkesägaren i väst bett producenten i öst att blaffa på.

Skippar av kvalitetsskäl H&M helt, men köper de Lidlkläder som ser bra ut och verkar ha bra kvalitet i tyg, sömmar och skärning. Men visst, för vissa är det viktigaste att ha rätt märke för att inte drabbas av medelklass-skammen. Kör du Audi också, för att "det är kvalitet"?
Citera
2016-06-15, 11:44
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Italiensk vecka nästa vecka, med salamin!
Citera
2016-06-15, 18:31
Medlem
Tropeds avatar
Testade valnötssalamin igår och kan, som många andra, starkt rekommendera den, fantastiskt god.
Citera
2016-06-15, 19:42
Bannlyst
Citat:
Jag har definitivt råd, men köper efter kvalitet och inte efter vilken logga som varumärkesägaren i väst bett producenten i öst att blaffa på.

Skippar av kvalitetsskäl H&M helt, men köper de Lidlkläder som ser bra ut och verkar ha bra kvalitet i tyg, sömmar och skärning. Men visst, för vissa är det viktigaste att ha rätt märke för att inte drabbas av medelklass-skammen. Kör du Audi också, för att "det är kvalitet"?

Nope, kor ingen Audi, Toyota Landcruiser (har chauffor).

Men OK, det verkar skilja sa valdigt mycket fran varuhus till varuhus, en del har "shite", andra mer / mindre, ocksa utbudet pa kak verkar helt olikt. Vad vet jag?
Citera
2016-06-16, 21:03
Medlem
De hade en skräpplockare i affären. Testade den lite lätt men upptäckte att det var ingen kvalitetskonstruktion. Men priset var också bara en fjärdedel av den som t.ex. Fiskars har.

Valnötssalamin har jag inte provat ännu. Och förra gången sålde de ännu billigare pga. utgående datum. Men då var jag pank!

Italiensk vecka på midsommarveckan … Jo, jag tackar. Sill och potatis tröttnar man ganska snabbt på!
Fyra olika varianter Mortadella. Nice! Sen har de charktallrik som innehåller även lite ovanligare charkvara, som Coppa di Parma. Färsk pesto, snacks, grissini, bruschetta, iskaffe etc. Har nog aldrig sett så månda olika delikatesser förut på en och samma vecka! Det är ju rena rama hjulafton mitt i sommaren!
Senast redigerad av Avaraharava 2016-06-16 kl. 21:06.
Citera
2016-06-17, 11:08
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Men OK, det verkar skilja sa valdigt mycket fran varuhus till varuhus, en del har "shite", andra mer / mindre, ocksa utbudet pa kak verkar helt olikt. Vad vet jag?

Har du någonsin varit inne i ett Lidl "varuhus"? Det är butiker där alla har ett standardkoncept, även om vissa butiker inte har non-food produkter.
Citera
2016-06-18, 14:31
Bannlyst
Citat:
Har du någonsin varit inne i ett Lidl "varuhus"? Det är butiker där alla har ett standardkoncept, även om vissa butiker inte har non-food produkter.

Ja, nagra ganger i Portugal, kopte bars.
Citera
2016-06-18, 14:48
Avslutad
massa italienskt gottigottgott nästa vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här