2017-10-26, 20:52
Medlem
Dum jävel som lånar ut 40.000 till en de där. Inte ens som farsa skulle jag göra det.
Citera
2017-10-26, 20:54
Medlem
Till tvillingarna säger jag bara, LYCKA TILL!!! Tror dom har större skulder idag.
Citera
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Dum jävel som lånar ut 40.000 till en de där. Inte ens som farsa skulle jag göra det.

Helt obegripligt, dom pengarna är borta med vinden.
Citera
Medlem
Stackars den arbetsgivare som anställer någon av de där, den ena sjukskrivningen efter den andra lär ju hagla in.
Citera
2017-10-26, 20:55
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenta71
Till tvillingarna säger jag bara, LYCKA TILL!!! Tror dom har större skulder idag.

Uppföljning om ett år skulle visa på varsin unge till med random person från närmaste busskur. Betalplaner kastade i papperskorgen men skulderna påfylda ifrån "nya" kompisar.
Citera
2017-10-26, 20:59
Medlem
Va' fan sa de? 312 pizzor på ett år. Även för två är det vansinnigt mycket.
Citera
2017-10-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Lyxfällans nya lösning på alla problem är samlingslån, kan dom inte få lån själv så tjatas det om medlåntagare. En person som inte kan sköta sin ekonomi skall alltså på bästa sändningstid tjata på en släkting för att sedan när kamerorna har slocknat troligen dra med sig den personen i fallet. Lösningen borde vara, sälj allt du inte behöver och lite till, jobba som ett svin, lev på vatten och bröd tills du är på grön kvist igen. En lämplig present i slutet av programmet borde vara varsin sterilisering.

Har det inte varit lösningen redan från första programmet? Eller hur löste de skulderna på den tiden.
Citera
2017-10-26, 21:01
Medlem
Nästa avsnitt verkar vara någonting i hästväg..
Citera
Medlem
Oh-be-wans avatar
Tattueringar=Check
Blonderat hår=Check
Bokstäver på väggen=Check
Hyresrätt=Check
Ensamstående=Check
Enbart skulder och inga tillgångar=Check
Arbetslösa=Check

Sveriges genpool förstärks med ytterligare en kopia av dessa inom kort
Citera
Avslutad
Lösningarna blir alltmer desperata; släktingar som lånar ut 40 papp, bilköpare som skänker tillbaka bilen och fan allt vi har sett den här säsongen. Programmet är verkligen nere på bottenskrapet.
Citera
2017-10-26, 21:43
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Har det inte varit lösningen redan från första programmet? Eller hur löste de skulderna på den tiden.

Kan nog kanske stämma, det är nog mer att jag tycker att ekonomerna var hårdare förr men minns inte riktigt lösningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige
Lösningarna blir alltmer desperata; släktingar som lånar ut 40 papp, bilköpare som skänker tillbaka bilen och fan allt vi har sett den här säsongen. Programmet är verkligen nere på bottenskrapet.

Håller helt med dig, känns som om ekonomerna bara är trötta på hela skiten. Kanske skulle det kastas in två nya programledare för att få lite fart och nytänk igen.
Citera
2017-10-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Har ut närapå 21 000kr i bidrag, fyfan inte undra på att folk inte vill jobba.

Ta kontakt med Försäkringskassan och be de kolla upp henne, för hon är ju uppenbarligen ihop med sitt strul då hon är gravid och då skall minst bostadsbidraget bort.

Löfven har höjt bidragen till barnfamiljer ytterligare så snart kommer de få ännu mer i bidrag, det känns rent ut sagt för djävligt. Fattar inte hur de tänkte, barnfamiljer får ju redan nu något kopiöst med bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in