Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskette
Jag skulle vilja se mer "allvarliga" fall. Inte bara unga människor som druckit upp pengarna på Red Bull och Cola, som röker och äter bara snabbmat.... Det vore intressant med någon gammal tant som efter att blivit änka inte längre har råd med något alls- skulle de kunna hjälpa en sådan tant? Eller någon som på grund av skyhöga tandläkarkostnader(inte orsakade av överkonsumtion av Red Bull och Cola) varit tvungen att ta lån, eller någon familj som drabbats av allvarlig sjukdom och blivit utförsäkrade.... Men dessa kategorier kanske inte har något intresse av att fläka ut sig på tv? Eller är det för svårt att hjälpa människor vars problem man rimligtvis inte kan lösa med loppis, "sluta lyxkonsumera" och "skaffa dig ett jobb"? Ja, jag vet att det då inte går under LYXfällan men de kan väl döpa om programmet då...?
Det hade varit betydligt mer intressant. Nu är det bara bortskämda snorungar som vägrar att växa upp och ta ansvar. Det behövs en förändring om programmet ska överleva, det går inte att ha samma typ av deltagare i varje avsnitt. Blir så trött på alla som bara shoppar och unnar sig saker de inte har råd med och som sedan ska gråta ut i tv och vi ska tycka synd om dem? Det är ju de själva som ställt till det. "Jag hade aldrig trott att det var så illa", är standardkommentaren vid budgettavlan men den ursäkten håller inte längre. De måste ju ha insett att det inte har gått ihop sig ekonomiskt och varför fortsätter de då att slösa och strunta i att betala sina räkningar? Är man så korkad får man väl stå sitt kast.