2017-10-21, 12:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
det var på tiden att lyxfällan deltagare får lite gratis grejer/pengar för sitt deltagande. skämma ut sig i tv och inte få ett skit. de senaste avsnitten har dom iaf fått lite presentkort,bidrag, linas matkasse osv. det är bra det

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Linas matkasse eller en matkasse från City Gross får ju fan varochvarannan nu, i alla fall 3/4.

Fast de stora skillnaden är att Lyxfällan i alla år har låtit sina sponsorer ge pengar till deltagarna som gåva i slutet av programmet efter att deras ekonomi är "fixad". Under programmets gång har ju dealarna begränsats till att de får ett extra bra inbyte för sin gamla bil eller att de slänger med någon tusenlapp på soffan för att verka goda.

Det nya nu är ju att de ger pengar rakt upp och ner i programmet. I förra avsnittet fick de 7000 kronor (och en bil-rekond) av en bilhandlare (men de fick behålla bilen). Den här veckan fick deltagaren 10 000 kronor. Det är ju något nytt och förtar ju lite av upplägget med hela programmet. Nästa säsong kanske alla avsnitt slutar med att det dyker upp en tjej från Lendo som ger deltagaren 100 000 på ett bräde och sen är det inte mer med det.
Citera
2017-10-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Fast de stora skillnaden är att Lyxfällan i alla år har låtit sina sponsorer ge pengar till deltagarna som gåva i slutet av programmet efter att deras ekonomi är "fixad". Under programmets gång har ju dealarna begränsats till att de får ett extra bra inbyte för sin gamla bil eller att de slänger med någon tusenlapp på soffan för att verka goda.

Det nya nu är ju att de ger pengar rakt upp och ner i programmet. I förra avsnittet fick de 7000 kronor (och en bil-rekond) av en bilhandlare (men de fick behålla bilen). Den här veckan fick deltagaren 10 000 kronor. Det är ju något nytt och förtar ju lite av upplägget med hela programmet. Nästa säsong kanske alla avsnitt slutar med att det dyker upp en tjej från Lendo som ger deltagaren 100 000 på ett bräde och sen är det inte mer med det.

gillar iallafall att det ibland dyker upp en o annan tomte på deras loppisar som ger dom mer pengar än vad prylen kostar för att hjälpa till. kan nog vara personer från programmet
Citera
2017-10-23, 18:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det är hans ex, Jocke är trevlig men strulig person hoppas det går bättre för honom nu efter detta
Ja, jag hoppas det går bra för honom! Det är sin sak att låta bli att betala räkningar till företag, men jag tycker väldigt illa om när en person utnyttjar sina närmaste. Tyvärr har jag själv blivit utnyttjad av några vänner genom åren och man blir både ledsen och förbannad
Citera
2017-10-23, 20:37
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenta71
Men dum i huvet.

Var det bara jag som som tyckte han var lite sexig?
Citera
2017-10-26, 13:27
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Kvällens avsnitt ser lovande ut: https://www.expressen.se/dinapengar/tvillingarnas-dubbla-ekonomiska-haverier/

Citat:
Pengarna går bland annat till skönhetsprodukter, energidryck, godis läsk chips och pizza.
– Jag går på solarium fem gånger i veckan, säger Rebecca, som även köper energidryck på kredit och går back med 8 000 kronor i månaden på grund av alla krediter och skulder.
Jag får inte ihop det riktigt, lägger pengar på skönhetsprodukter och godis läsk och chips, tar inte dessa ut varandra? Man blir ju inte vacker av snask precis.

Citat:
När Dina Pengar talar med Jenny dagen innan avsnittet ska sändas är hon något nervös.
– Jag tycker det känns jobbigt. Jag brukar kolla på tv ganska mycket men den här veckan har jag undvikit det eftersom reklamen för avsnittet har sänts. Jag tycker att kameran lägger på väldigt många kilon, säger hon.
Snacka om förträngning, inte en tanke på att de extra kilona kommer från chips läsk och pizza.
Senast redigerad av nudebrainsurgeon 2017-10-26 kl. 13:30.
Citera
2017-10-26, 13:38
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Kvällens avsnitt ser lovande ut: https://www.expressen.se/dinapengar/tvillingarnas-dubbla-ekonomiska-haverier/

Jag får inte ihop det riktigt, lägger pengar på skönhetsprodukter och godis läsk och chips, tar inte dessa ut varandra? Man blir ju inte vacker av snask precis.

Snacka om förträngning, inte en tanke på att de extra kilona kommer från chips läsk och pizza.

Hon baktill på bild 4 var ju nästan snygg.

Får inte riktigt ihop det.
Tre barn 30 år gammal är anmärkningsvärt men verkligen inget överdrivet. 125k i skuld? Det måste ta max ett år att bli av med, även om man har låg standard?

Och dessa jävla energidrycker. Jag fattar inte, är inte sådana enbart för ungdomar som gillar att lira datorspel nätterna igenom?
Citera
2017-10-26, 16:32
Medlem
Kollar nu på lyxfällan.
Hur faan e man funtad om man sitter hos kronofogden å inte bet ett skit på det. När det kommer in pengar så skiter dom i hyran!

Då har hjärnan vart arbetslös bra länge.
Citera
2017-10-26, 20:06
Medlem
Har inte gått mer än 2 minuter av kvällens avsnitt och de uppfyller varenda klassiska wt signalementen.
Citera
2017-10-26, 20:06
Medlem
Totalblåsta tjejer. Kan man tänka sig att en unge heter Kevin
Citera
2017-10-26, 20:07
Medlem
Har ut närapå 21 000kr i bidrag, fyfan inte undra på att folk inte vill jobba.

Ta kontakt med Försäkringskassan och be de kolla upp henne, för hon är ju uppenbarligen ihop med sitt strul då hon är gravid och då skall minst bostadsbidraget bort.
Citera
2017-10-26, 20:07
Medlem
Min brors kusins avatar
Ensamstående och väntar sitt fjärde barn.......
Citera
2017-10-26, 20:09
Medlem
Varför sola solarium om man vill se vacker ut hon ser ju ut som valross i hyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in