2017-10-23, 22:25
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllisPrez
En mnad.

Skall inte vara ngra problem d.

Men se till att ha biljett ut ur Thailand, 20,000 Thai Baht och hotell reservation eller liknande.

Du kan eventuellt bli synad lite extra eftersom du ganska nyligen har haft en overstay.
Citera
2017-10-23, 23:28
Medlem
Citat:
En mnad.

Lter som du slirar lite p sanningen hr. Du tyckte inte att din overstay vore av vrde i ditt frsta inlgg?

S vad blev dina konsekvenser frra gngen? Och hur lste du ut din overstay?
Citera
2017-10-24, 10:34
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Lter som du slirar lite p sanningen hr. Du tyckte inte att din overstay vore av vrde i ditt frsta inlgg?

S vad blev dina konsekvenser frra gngen? Och hur lste du ut din overstay?

Fick samma knsla.

r det som TS sger s br det inte vara ngra problem och konsekvensen frra gngen borde inte bli mer n ca 15,000 Thai Baht i bter.
Citera
2017-10-26, 00:23
Medlem
Jag hade nstan tv mnader overstay i brjan av 2015. Totalt 6 mn var jag dr den gngen.
Jag hade cirka en mnads overstay frra gngen, september 2016 till februari 2017.

Och nu vill jag ka dit i november.

Varje gng lste det sig med overstayen genom att jag gick p visaruns och betalade bterna fr overstay.

Och ter igen, vad sker om man landar i Thailand och migrations officern har en dlig dag?

Och vad sker om man landar i Thailand och fr reda p i flygplatsen att du behvde visa.. Kan man ordna det p flygplatsen?
Eller du blir bara tillbakaskickad?
Senast redigerad av EllisPrez 2017-10-26 kl. 00:25.
Citera
2017-10-26, 12:47
Medlem
Domyojis avatar
Finns val alltid risk. Men du har ett svenskt pass sa den ar liten, tank sa.

Och slita bryt mot lagar o ljuga om du vill att folk ska vara snalla mot dig, inget direkt pro tip men for din egen skull.

Att noja tjanar du inget pa, simma lugnt.
Peace.

Citat:
Jag hade nstan tv mnader overstay i brjan av 2015. Totalt 6 mn var jag dr den gngen.

Varje gng lste det sig med overstayen genom att jag gick p visaruns och betalade bterna fr overstay.

Och ter igen, vad sker om man landar i Thailand och migrations officern har en dlig dag?

Och vad sker om man landar i Thailand och fr reda p i flygplatsen att du behvde visa.. Kan man ordna det p flygplatsen?
Citera
2017-10-26, 15:51
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Du blir skickad tillbaka med det flygbolag som du kom med om du blir nekad intrde.
Citera
2017-10-26, 20:19
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Skall inte vara ngra problem d.

Men se till att ha biljett ut ur Thailand, 20,000 Thai Baht och hotell reservation eller liknande.

Du kan eventuellt bli synad lite extra eftersom du ganska nyligen har haft en overstay.
Har du eller ngon du vet rkat ur fr detta eller r det bara vad du lser p Info om Thailands nya regler?
Att men mste ha 20000B p sig...
Citera
2017-10-26, 20:23
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Har du eller ngon du vet rkat ur fr detta eller r det bara vad du lser p Info om Thailands nya regler?
Att men mste ha 20000B p sig...

Reglerna gllande 20,000 r inte nya men har blivit strngare med att efterlevas.

Men vill du inte ha 20,000 p dig s r det upp till dig.

Jag har sjlv inte rkat ut fr det men jag vet att andra har. Deras bakgrund och varfr det har efterfrgats vet jag inte.
Citera
2017-10-27, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
https://www.independent.co.uk/travel...-a7846906.html
Du lnkar till en skit artikel, r du medveten om det, hur mnga hr har rkat ut fr det ,,,,gissar p 0%,men herr Novus rkar tydligrn ut fr det eller hans grabbar,
Helt fantastiskt set att kra fake news p ,, denna Idiot ska ni INTE LYSSNA P

G in p vrldens strsta thailandsforum "Thaivisa" och sk lite, dr finns gott med exempel.
Citera
2017-10-27, 19:10
Medlem
Ni har bda fel. 10 000 baht ska man lr 20 000 baht fr en familj. Sen behver du det inte cash, men ska kunna bevisa att du har pengarna iaf. Gissar att ett kontoutdrag kan bli svrt att vertyga Immigration med

Sen att dom kanske inte kollar alla hela tiden betyder inte att man kan ha otur. Och vem fan vill missa sin semester p grund av ntt s banalt som att man inte har 10 000 baht lr en utresa?
Citera
2017-10-27, 19:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Ni har bda fel. 10 000 baht ska man lr 20 000 baht fr en familj. Sen behver du det inte cash, men ska kunna bevisa att du har pengarna iaf. Gissar att ett kontoutdrag kan bli svrt att vertyga Immigration med

Sen att dom kanske inte kollar alla hela tiden betyder inte att man kan ha otur. Och vem fan vill missa sin semester p grund av ntt s banalt som att man inte har 10 000 baht lr en utresa?

Helt korrekt att det r 10,000 Baht enligt reglerna men det efterfrgas alltid 20,000 av ngon anledning. Inte 10,000 oavsett om du r ensam.

Jo, det r cash nr du gr igenom immigration (vet inte om du skrev fel dr)

Inte p ATM. Inte kontoutdrag. Kontanter endast.
Citera
2017-10-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Helt korrekt att det r 10,000 Baht enligt reglerna men det efterfrgas alltid 20,000 av ngon anledning. Inte 10,000 oavsett om du r ensam.

Jo, det r cash nr du gr igenom immigration (vet inte om du skrev fel dr)

Inte p ATM. Inte kontoutdrag. Kontanter endast.

http://www.thaiembassy.ca/en/visitin...visa-exemption

Funkade fr mig i Nong Khai med min frus Bkk bank konto. Men visst kanske r annorlunda sen jag var dr 2:a september. Sjlvklart brka dom lite och funkar troligtvis inte alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in