2017-10-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, du har säkert rätt betr. ljuseffekterna. - Betr. KW är det väl en öppen fråga huruvida hon frivilligt klättrade nedför stegen i det smala röret - eller om hon fick hjälp av PM att ta sig ned, dvs att han kan ha oskadliggjort henne innan han kastade ned henne genom röret.

Fortfarande massor med öppna frågor, för citerare i tråden, polisen har säkert en del de håller på tills åtal är väckt och domstolsförhandlingar startar. Att PM's fönster att hitta på något nytt krympt till en liten glugg i en stor fasad, är väl ganska klart.

Kan han komma med en historia som passar likets skador, numer säkert ganska dokumenterade? Den lär isf. inte lanseras innan åtalet, och kanske under rättegång.

PM har fått den uppmärksamhet han önskat och behöver för att klara sitt liv som övervintrad tonåring, men hade nog inte räknat med att få den i frihetsberövat tillstånd. Nu återstår väntan, på åtal, det borde komma inom ett halvår......
Citera
2017-10-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Man får balansera utredningen mot kostnaderna. Om de tycker att de har tillräckligt på fötter så behöver de ju inte dyka mer men jag kan inte dansk lagstiftning.

Det sades ingenting i inslaget men jag undrar om de eventuellt har fått låna någon utrustning för att leta efter mobilerna. Armarna saknas så de letar efter dem också. Har förstått att de vill få tag på armarna för att se om det finns avvärjningsskador. Nu börjar det brådska då vintern med dåligt väder är i antågande.
Det är i och för sig viktigt för polisen, men de har sitt case ändå. Man vill framförallt att familjen skall få hela kroppen för begravning.
Citera
2017-10-24, 20:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De dyker när de har möjlighet. Det är ju flera insatser samtidigt när man skall skicka ner dykare. Just nu har det varit riktigt dåligt väder också. Jag vet att polisen varken går ut med när eller var de dyker. De vill vara ifred. Men man kan nog garantera att om de hittar ett relevant fynd så får vi veta det tids nog. Sen är jag inte säker på vad västkusten och Östersjön har med detta att göra. Men du har säkert en tanke med det - även om inte jag begriper

Om du ens hade dryftat dig till att läsa citatet jag replikerade, så hade du sett att det inte var jag som tog upp Västkusten och Östersjön. Men det är ju å andra sidan rätt naturligt, eftersom dykområdet trots allt är en del av östersjön, i nära anslutning till västkusten. Personligen tror ju jag att dykförhållandena i Kögebukten är betydligt mer lika de på vår västkust, än på den delen av östersjön som ligger öster om Sverige. Så, där har du vad såväl Östersjön som Västkusten har med detta att göra, en hel del, faktiskt. Begriper du nu?

Den som följer detta i media och har lagt märke till vad de säger om dykningarna, är väl införstådd med att det går rätt långt mellan dyktillfällena. Det har pratats dels om när de senast döks, och dels när de planerar nästa dyk. Och dyktillfällena planeras så långt i förväg att de inte kan planera efter väder, det framgick tydligt vid det senaste uttalanden när de nämnde att de hade dyk planerade, men bara om vädret tillåter.
Citera
2017-10-24, 20:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Man får balansera utredningen mot kostnaderna. Om de tycker att de har tillräckligt på fötter så behöver de ju inte dyka mer men jag kan inte dansk lagstiftning.

Det sades ingenting i inslaget men jag undrar om de eventuellt har fått låna någon utrustning för att leta efter mobilerna. Armarna saknas så de letar efter dem också. Har förstått att de vill få tag på armarna för att se om det finns avvärjningsskador. Nu börjar det brådska då vintern med dåligt väder är i antågande.

Så är det säkert. Men hade de koncentrerat dykningarna till färre tillfällen, hade kostnaderna blivit lägre. Då kunde de dykt mer för samma pengar. Att det går långt mellan dyktillfällena torde inte ha ekonomiska orsaker, i så fall är det riktigt riktigt illa ställt med dansk rättsskipning.
Citera
2017-10-24, 21:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Fortfarande massor med öppna frågor, för citerare i tråden, polisen har säkert en del de håller på tills åtal är väckt och domstolsförhandlingar startar. Att PM's fönster att hitta på något nytt krympt till en liten glugg i en stor fasad, är väl ganska klart.

Kan han komma med en historia som passar likets skador, numer säkert ganska dokumenterade? Den lär isf. inte lanseras innan åtalet, och kanske under rättegång.

PM har fått den uppmärksamhet han önskat och behöver för att klara sitt liv som övervintrad tonåring, men hade nog inte räknat med att få den i frihetsberövat tillstånd. Nu återstår väntan, på åtal, det borde komma inom ett halvår......
Ja, nu är det mycket som ska stämma i en ev. ny version. – Tror han gör bäst i att hålla fast vid den gamla: att någon måste ha fiskat upp KW:s påklädda kropp (försedd med en nyckelsats från ubåtens verktygsuppsättning; inga järnrör). Huvudskadan tvingas han modifiera liksom han måste leta reda på en försvarsvänlig expert på knivskador (särskilt de minst 10 skador som rättsläkare bedömt har tillkommit vid dödstillfället eller kort tid därefter).

Järnrören som medföljd torson kunde dock PM tänka sig kom från hans verkstad. - Filmerna som hittats på hans dator behöver inte vara hans; det var fler personer som hade tillgång till datorn.

Naturligtvis kommer han att förklara att han blivit mycket konfunderad när han fått höra att han tagit miste på ett – som han trott – kraniebrott och annan huvudskada. KW har fått den tunga luckan över sig, han har hört en duns och sedan sett henne ligga nedanför stegen; något mer kan han tyvärr inte tillföra saken. Han hade inte känt någon puls på hennes hals; lagt sig att sova: vet ej hur länge; han har ingen klocka. Han befann sig i chock; psykiskt medtagen.

Någon säker dödsorsak har man ännu inte funnit.

Vad ska man säga: Dött lopp, än så länge, eller..?
Citera
2017-10-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ja, nu är det mycket som ska stämma i en ev. ny version. – Tror han gör bäst i att hålla fast vid den gamla: att någon måste ha fiskat upp KW:s påklädda kropp (försedd med en nyckelsats från ubåtens verktygsuppsättning; inga järnrör). Huvudskadan tvingas han modifiera liksom han måste leta reda på en försvarsvänlig expert på knivskador (särskilt de minst 10 skador som rättsläkare bedömt har tillkommit vid dödstillfället eller kort tid därefter).

Järnrören som medföljd torson kunde dock PM tänka sig kom från hans verkstad. - Filmerna som hittats på hans dator behöver inte vara hans; det var fler personer som hade tillgång till datorn.

Naturligtvis kommer han att förklara att han blivit mycket konfunderad när han fått höra att han tagit miste på ett – som han trott – kraniebrott och annan huvudskada. KW har fått den tunga luckan över sig, han har hört en duns och sedan sett henne ligga nedanför stegen; något mer kan han tyvärr inte tillföra saken. Han hade inte känt någon puls på hennes hals; lagt sig att sova: vet ej hur länge; han har ingen klocka. Han befann sig i chock; psykiskt medtagen.

Jag kan inte tänka mig annat än att han kommer bli fälld: såg, sågtänder som matchas på Kims kropps brottytor, Madsens bakgrund som våldsam, tortyrfilmer, fetishintresse. Syr man ihop allt finns inget rimligt tvivel.
Citera
2017-10-24, 21:59
Medlem
80231s avatar
https://www.bt.dk/danmark/peter-madsens-ven-om-bizarre-videoer-jeg-er-chokeret-4
Jens Falkenberg, som har bygget ubåden Nautilus sammen med Peter Madsen, er målløs over den dramatiske udvikling i sagen, som kom frem under tirsdagens retsmøde i Københavns Byret.
[*]Her stod det klart, at politiet har fundet filmoptagelser af ægte henrettelser på kvinder på Peter Madsens computer.

Ingen verkar ha haft kännedom om något...

Jeg er målløs. Det er helt nyt for mig. Jeg kendte intet til det,« siger Jens Falkenberg.
Han ønsker ikke at udtale sig yderligere om dagens retsmøde.
Citera
2017-10-24, 22:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan inte tänka mig annat än att han kommer bli fälld: såg, sågtänder som matchas på Kims kropps brottytor, Madsens bakgrund som våldsam, tortyrfilmer, fetishintresse. Syr man ihop allt finns inget rimligt tvivel.
Matchade sågens tänder brottytorna? - Samstämmiga uppgifter säger att PM ej är våldsam. - Fler än PM har haft tillgång till datorn.

Försvaret har ännu inte kommenterat de nya fynden.

Dödsorsak: Hitintills okänd.
Citera
2017-10-24, 22:05
Medlem
Hej! Jag har varit borta från rapporteringen en tid, men har förstått att huvud och ben från KW återfunnits. Vet någon i tråden om man ännu har någon officiell direkt dödsorsak (alltså, noggrannare än "yttre våld")?

Min egen personliga hypotes har hela tiden varit att hon dött av ett eller flera slag mot huvudet. Nu tycker jag mig förstått att skallen återfunnits i oskadat skick, men det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon inte dött av, säg, en hjärnblödning vållad av ett slag som lämnat själva kraniet intakt.

Hur mycket vet vi i nuläget om detta?
Citera
2017-10-24, 22:05
Medlem
Citat:

Benrester i båten då ( sannolikt fynd), hur rimmar det med din "rekommendation" till PM?
Citera
2017-10-24, 22:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Benrester i båten då ( sannolikt fynd), hur rimmar det med din "rekommendation" till PM?
Man har inte hittat armarna. - Det kanske fanns ett armbrott? - Och var kraniet helt intakt utan minsta skråma?

Hur mycket benrester hittades..?
Citera
2017-10-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hej! Jag har varit borta från rapporteringen en tid, men har förstått att huvud och ben från KW återfunnits. Vet någon i tråden om man ännu har någon officiell direkt dödsorsak (alltså, noggrannare än "yttre våld")?

Min egen personliga hypotes har hela tiden varit att hon dött av ett eller flera slag mot huvudet. Nu tycker jag mig förstått att skallen återfunnits i oskadat skick, men det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon inte dött av, säg, en hjärnblödning vållad av ett slag som lämnat själva kraniet intakt.

Hur mycket vet vi i nuläget om detta?

Ingen officiell dödsorsak, polisen jagar förmodligen vidare, men meddelar sig självklart inte om de funnit någon. Det ger utrymme för spekulationer.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in