2017-10-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Jag skulle inte hänga ut honom sådär med tanke på hur han beskrev sina medintagna.

Beskriver? Att man inte får något längre för sina skattepengar? Att dom flesta i anstalten är mörka? Att man är mörk har väl inte blivit en fel ord att säga eller har jag missat det senaste? Att dom sitter där dör brott dom har gjort? GÖR DOM JU!
Citera
2017-10-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kessu
Beskriver? Att man inte får något längre för sina skattepengar? Att dom flesta i anstalten är mörka? Att man är mörk har väl inte blivit en fel ord att säga eller har jag missat det senaste? Att dom sitter där dör brott dom har gjort? GÖR DOM JU!

Sorry, stavfel. för brott inte dör brott.

Allt jag ville var att få råd om advokat. Finns det dom som bara sysslar med det? Så han har iaf en möjlighet att fajtas för det han vill.
Allt ni gör är kritiserar så behöver inte tillägga nåt
Citera
2017-10-24, 22:06
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ja, bara 15 min om man inte har en fast telefon hemma. Får inte va kopplad till internet. Som gamla goa tider alltså. Ringde till Telia som jag har allt kopplad i mitt hem men dom nästan skrattade över mig. Sånt försvinner så förstår inte att en anstalt har 0 uppdatering från stenålder.
Det var miljonbelopp det handlade om. Därför så hög straff. Blev ju inte ens släppt mellan domen och fängelset. Bara skickades dit direkt. Helt sjukt. Fick se honom 40 minuter inom 2 månader.
Har gråtit så mycket och blivit totalt mentalt störd. Inte ens en ok advokat fick han. Hon hittade på massa och ljög både till min kille och hans dotter och mig. 90% av tiden så svarade hon inte ens telefon.

Han måste köpa telefonkort med markeringar för att ringa. Jag ringde mobil även jag då ja satt på anstalt så allt hänger ju på hur mycket pengar han har. Fanns inte Internet då jag satt heller.

Du får det att låta som om samhället har svikit er. Skärp dig! Tror du att de tar hänsyn till en ledsen partner när någon begår ett brott? Det är liksom en del av straffet. Att vara frihetsberövad innebär att man inte får träffa sina nära och kära vilket givetvis även drabbar dig och hans dotter. Det skulle han tänkt på innan han valde att bli girig och försöka lura till sig pengar.

Han är inget offer och det enda du är offer för är en självisk partner.

Det första jag gjorde då jag dömdes till fängelse var att bryta med min dåvarande sambo. Varför gjorde jag det? För hans skull såklart. Inte fan skulle han behöva plågas ännu mer på grund av något jag hade gjort. Han mådde dåligt då jag gjorde slut men han hade i alla fall tid att bearbeta det utan att riskera att stöta på mig någonstans.
Citera
2017-10-24, 22:13
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Sorry, stavfel. för brott inte dör brott.

Allt jag ville var att få råd om advokat. Finns det dom som bara sysslar med det? Så han har iaf en möjlighet att fajtas för det han vill.
Allt ni gör är kritiserar så behöver inte tillägga nåt
Har DU pratat och lagt fram detta för hans advokat?
Man kan även rådgöra med någon advokatbyrå för att se vad de säger om att Kunna hjälpa honom!
Visst är det skrämmande att människor värderas lägre än pengar, i brott!

Personligen tycker jag att han faktiskt inte ställt upp på vårt samhälle och förvisats rätt, oavsett! Kan ändå känna med dig!
Citera
2017-10-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Han måste köpa telefonkort med markeringar för att ringa. Jag ringde mobil även jag då ja satt på anstalt så allt hänger ju på hur mycket pengar han har. Fanns inte Internet då jag satt heller.

Du får det att låta som om samhället har svikit er. Skärp dig! Tror du att de tar hänsyn till en ledsen partner när någon begår ett brott? Det är liksom en del av straffet. Att vara frihetsberövad innebär att man inte får träffa sina nära och kära vilket givetvis även drabbar dig och hans dotter. Det skulle han tänkt på innan han valde att bli girig och försöka lura till sig pengar.

Han är inget offer och det enda du är offer för är en självisk partner.

Det första jag gjorde då jag dömdes till fängelse var att bryta med min dåvarande sambo. Varför gjorde jag det? För hans skull såklart. Inte fan skulle han behöva plågas ännu mer på grund av något jag hade gjort. Han mådde dåligt då jag gjorde slut men han hade i alla fall tid att bearbeta det utan att riskera att stöta på mig någonstans.

Har tänkt på det... Om han alltså, att han får ju faktiskt ta sitt straff. Har som sagt gråtit som ett mongo men har även varit så arg. Även nu efter de månader. Man känner ju sig sviken.
Kan tyvärr inte släppa han för det. Vi har varit tillsammans på 8 år. Vet att åren spelar ingen roll och HAN ÄR EN SKITSTÖVEL,MEN HAN ÄR MITT SKITSTÖVEL!
Det är tyvärr inget med en betalt telefonkort att göra. Man får bara inte ringa till mobilen. Han fick ringa till sin dotter bara 2 gånger i månader. Lite osäker hur många minuter per samtal men tror inte att mer än en halvtimme iaf. Sjukt men sant
Citera
2017-10-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Har DU pratat och lagt fram detta för hans advokat?
Man kan även rådgöra med någon advokatbyrå för att se vad de säger om att Kunna hjälpa honom!
Visst är det skrämmande att människor värderas lägre än pengar, i brott!

Personligen tycker jag att han faktiskt inte ställt upp på vårt samhälle och förvisats rätt, oavsett! Kan ändå känna med dig!

Inte ens en ok advokat fick han. Hon hittade på massa och ljög både till min kille och hans dotter och mig. 90% av tiden så svarade hon inte ens telefon.
Denna advokat fick en gång polisskydd att gå ut från domstolen. (inte min killens ) Så det säger ju själv hur hon behandlar sina klienter. Min kille sa också att det såg ut som hon sov då och då i förhör.
Citera
2017-10-24, 22:32
Medlem
Citat:
Han sitter i fängelse för grovt bokförings och skattebrott. 2 år blev det.
Vill börja med att säga att jag jag förstår att han har brutit mot lagen och ska straffas , men VARFÖR måste han sitta i ett anstalt där det finns ingen annan som har gjort ett brott på papper! Han sitter en anstalt där det sitter endast ca 10% svenskar och dom sitter där för mord, mordförsök, grovt narkotikabrott. Resten är mörka som sitter också för förenämnda men också för grova våldtäkter och misshandel.
Idag fick jag brev från honom att det kom in en ny fånge som har gjort grovt vapenbrott. Fick 11 månader och ska flyttas till öppet anstalt inom 2 månader!!!!!
Vad händer i Sverige, att människors liv längre inte har någon betydelse, men om man inte betalar skatt tillräckligt, är det värsta du har gjort! Han har betalat det innan utan problem eller ens tanke på annat. Slutade betala så mycket efter han insåg att man inte ens får en ok läkarvård längre. Världens högsta skatt var inte meningen för att betalas för att försörja alla andra länder och skit i oss och våra barn! Sa tänkte han.
Tyvärr visste jag inte ens att han är skatteskyldig. Han berättade mig allt efter ca 15 pers plus polishund va hem hos oss.
Kan man anställa en advokat som bara sysslar med sånt eller finns inte såna special advokater som är inriktad på det? Sökte på Google men hittar inte.
Vill ju hjälpa så att han kommer klass 3 anstalten. Eller iaf där vi har en möjlighet att prata i telefon mer än 15 min i månader bara för att jag har endast mobil. Så fel allt, men kanske bara jag. Man blir så ensam och hjälplös när det gäller myndigheter.

Är han svenne eller ny svensk?

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-10-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Är han svenne eller ny svensk?

#vistårinteut

Rymdkram.
Hahaha han är en viking
Citera
2017-10-24, 22:42
Medlem
Citat:
Hahaha han är en viking

Då, har han sig själv att skylla. Uppväxt och inte kan lagar, är han alkis? Drogar?

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Då, har han sig själv att skylla. Uppväxt och inte kan lagar, är han alkis? Drogar?

#vistårinteut

Rymdkram.

Är man alkis och måste tagit droger om man är en svensk viking i flera generationer? Visste icke.
Nä, inte ena eller den andra faktiskt.
Citera
2017-10-24, 22:59
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Har tänkt på det... Om han alltså, att han får ju faktiskt ta sitt straff. Har som sagt gråtit som ett mongo men har även varit så arg. Även nu efter de månader. Man känner ju sig sviken.
Kan tyvärr inte släppa han för det. Vi har varit tillsammans på 8 år. Vet att åren spelar ingen roll och HAN ÄR EN SKITSTÖVEL,MEN HAN ÄR MITT SKITSTÖVEL!
Det är tyvärr inget med en betalt telefonkort att göra. Man får bara inte ringa till mobilen. Han fick ringa till sin dotter bara 2 gånger i månader. Lite osäker hur många minuter per samtal men tror inte att mer än en halvtimme iaf. Sjukt men sant

Du har gråtit. Vem hjälper det? Hjälper det din kille? Hjälper det dig?

Om så är fallet så antar jag att hans telefonsamtal bara får genomföras då han har en kriminalvårdare bredvid sig. Hur kommer det sig?

OT: Du skriver att han är svensk. Är du? Du har noll koll på svensk grammatik.
Citera
2017-10-24, 23:06
Medlem
Vikingen din kommer vara mera manlig efter tiden på kåken och hans CV ser bättre ut också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in