2017-11-11, 16:39
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kessu
Han sitter i fängelse för grovt bokförings och skattebrott. 2 år blev det.
Vill börja med att säga att jag jag förstår att han har brutit mot lagen och ska straffas , men VARFÖR måste han sitta i ett anstalt där det finns ingen annan som har gjort ett brott på papper! Han sitter en anstalt där det sitter endast ca 10% svenskar och dom sitter där för mord, mordförsök, grovt narkotikabrott. Resten är mörka som sitter också för förenämnda men också för grova våldtäkter och misshandel.
Idag fick jag brev från honom att det kom in en ny fånge som har gjort grovt vapenbrott. Fick 11 månader och ska flyttas till öppet anstalt inom 2 månader!!!!!
Vad händer i Sverige, att människors liv längre inte har någon betydelse, men om man inte betalar skatt tillräckligt, är det värsta du har gjort! Han har betalat det innan utan problem eller ens tanke på annat. Slutade betala så mycket efter han insåg att man inte ens får en ok läkarvård längre. Världens högsta skatt var inte meningen för att betalas för att försörja alla andra länder och skit i oss och våra barn! Sa tänkte han.
Tyvärr visste jag inte ens att han är skatteskyldig. Han berättade mig allt efter ca 15 pers plus polishund va hem hos oss.
Kan man anställa en advokat som bara sysslar med sånt eller finns inte såna special advokater som är inriktad på det? Sökte på Google men hittar inte.
Vill ju hjälpa så att han kommer klass 3 anstalten. Eller iaf där vi har en möjlighet att prata i telefon mer än 15 min i månader bara för att jag har endast mobil. Så fel allt, men kanske bara jag. Man blir så ensam och hjälplös när det gäller myndigheter.
Ska du hjälpa honom så be honom att gå en behandling för sin mytomani.
Enbart att nämna att han sitter tillsammans med en som begått en grov våldtäkt är ren o skär lögn. Alla som begått sexualbrott sitter på anstalt för dessa.
Så, antingen ljuger du eller så ljuger din pojkvän om sitt brott. Misstänker att han sitter med en våldtäktsman av den enkla anledningen att han själv är en.
Att det sitter livstidare på alla anstalter är inget ovanligt. De sitter till o med på lägsta klassningen av anstalt som är sluten om de suttit länge o uppvisat skötsamhet.
Dessa hamnar sedan på öppen anstalt när/om de får tidsbestämt.

Vill du nu prata mer med honom så får du lösa det genom att skaffa en godkänd telefonanslutning. Denna regel gäller alla anstalter.

Så, innan du försöker mer så sätt dig in i fakta om fängelser innan du ljuger mer.
Citera
2017-11-12, 13:54
Avslutad
Lite off topic kanske.

Jag har inte varit i kontakt med vården på rätt länge nu, men förr kunde man styra var man skulle sitta själv om man inställde sig själv. Det var bara att knalla till nån anstalt där man hade kompisar eller passade av annan anledning och ha sin dom med. Den behövde inte ha vunnit laga kraft ens utan man kunde nöjdförklara sig hos synaren. Oftast fick man stanna där för personalen visste att dom hade mindre bekymmer med dom som kom frivilligt.
Ibland gick det även att städa ur cellen när man gick på permission och inställa sig på nåt annat ställe efteråt inom permissionstiden.
Senast redigerad av svartsynsk 2017-11-12 kl. 14:00.
Citera
2017-12-28, 03:23
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Lite off topic kanske.

Jag har inte varit i kontakt med vården på rätt länge nu, men förr kunde man styra var man skulle sitta själv om man inställde sig själv. Det var bara att knalla till nån anstalt där man hade kompisar eller passade av annan anledning och ha sin dom med. Den behövde inte ha vunnit laga kraft ens utan man kunde nöjdförklara sig hos synaren. Oftast fick man stanna där för personalen visste att dom hade mindre bekymmer med dom som kom frivilligt.
Ibland gick det även att städa ur cellen när man gick på permission och inställa sig på nåt annat ställe efteråt inom permissionstiden.

Det var iofs rätt längesen även jag var "i kontakt med vården";-) Men 2006 åkte jag till den öppna anstalten jag ville till med domen i handen och bad dem släppa in mej. Det är ju deras skyldighet att ordna knalltransport om de finner det totalt opassande. Jag hade rymt från ett tidigare straff och skulle således inte få sitta på öppen anstalt, enligt advokat-som då tipsade mej att göra på detta sätt. Jag fick förklara varför jag hade rymt förra gången och jag fick stanna. Domen hade vunnit laga kraft men hade inte fått något datum av frivården än. Så ännu 2006 funkade det alltså:-)
,
Hur går det för dej och din karl TS? Har han ansökt om förflyttning? Har du fixat ett ordentligt hem- telefonabonnemang så att ni kan höras varje dag?
Tills dess, skicka mycket brev och tidningar till honom, det är som flera redan påtalat guld värt!
Uppmana honom att söka kontakt med sina medintagna istället för att, om det nu är så, leka fin i kanten för att han "begått brott på papper". Med sällskap går dagarna så mycket fortare och hans volta kommer att bli mycket roligare!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in