Citat:
Ursprungligen postat av
kessu
Ja, bara 15 min om man inte har en fast telefon hemma. Får inte va kopplad till internet. Som gamla goa tider alltså. Ringde till Telia som jag har allt kopplad i mitt hem men dom nästan skrattade över mig. Sånt försvinner så förstår inte att en anstalt har 0 uppdatering från stenålder.
Det var miljonbelopp det handlade om. Därför så hög straff. Blev ju inte ens släppt mellan domen och fängelset. Bara skickades dit direkt. Helt sjukt. Fick se honom 40 minuter inom 2 månader.
Har gråtit så mycket och blivit totalt mentalt störd. Inte ens en ok advokat fick han. Hon hittade på massa och ljög både till min kille och hans dotter och mig. 90% av tiden så svarade hon inte ens telefon.
Han måste köpa telefonkort med markeringar för att ringa. Jag ringde mobil även jag då ja satt på anstalt så allt hänger ju på hur mycket pengar han har. Fanns inte Internet då jag satt heller.
Du får det att låta som om samhället har svikit er. Skärp dig! Tror du att de tar hänsyn till en ledsen partner när någon begår ett brott? Det är liksom en del av straffet. Att vara frihetsberövad innebär att man inte får träffa sina nära och kära vilket givetvis även drabbar dig och hans dotter. Det skulle han tänkt på innan han valde att bli girig och försöka lura till sig pengar.
Han är inget offer och det enda du är offer för är en självisk partner.
Det första jag gjorde då jag dömdes till fängelse var att bryta med min dåvarande sambo. Varför gjorde jag det? För hans skull såklart. Inte fan skulle han behöva plågas ännu mer på grund av något jag hade gjort. Han mådde dåligt då jag gjorde slut men han hade i alla fall tid att bearbeta det utan att riskera att stöta på mig någonstans.