2017-10-22, 16:25
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Du påstod ju nyligen att du också forskat om Förintelsen.
Är du också en forskare?

/VV

Jag är en amatör på ämnet såklart då jag ej har erhållit en akademisk historisk examen eller något annat relevant i detta fall tex kemi osv. Men Irving är historiker, Zundel var skriftställare för bland annat uppslagsverk. Därför anser jag dessa som forskare men inte mig själv.
Citera
2017-10-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Jag är en amatör på ämnet såklart då jag ej har erhållit en akademisk historisk examen eller något annat relevant i detta fall tex kemi osv. Men Irving är historiker, Zundel var skriftställare för bland annat uppslagsverk. Därför anser jag dessa som forskare men inte mig själv.

Borde du inte ta dig en funderare på vad forskning är ... Ställa hypotes ... Ange metodik... inhämta material... Normalt är man knuten till ett universitet eller motsvarande men ok

Irving bedrev en form av populärforskning dvs han plöjde igenom diverse källor och läste sannolikt standardverk inom ämnet. Problemet är att han hade en egen agenda och tolkade/misstolkade källor för att dom skulle stödja hans teorier. Detta krossades fullständigt och där hänvisar jag till artikeln jag länkade till.

Att vara skriftställare är att vara skriftställare och inget annat. Zündel saknade all vetenskaplig kompetens
Citera
2017-10-23, 21:44
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Absolut får man säga som man vill, men du får inte säga att något är lögn, om det inte stämmer.
Som dess sköna herrar du nämner, de påstår förintelsen är en HOAX, men svårt bevisa sin sak. De spekulerar en teori, skriker det är minsann sanning allt annat är falskt! Det är den stora skillnaden.

Du verka insatt i Ernst Zundel, då borde du veta att han själv ville ha rättegången, för han var så säker på sin sak. Bland annat då Fred leutcher hade han många förhoppningar om. Det fanns fler han hade stora förhoppningar, men samtliga blide totalt sågade i rättegången med riktiga experter. Ernst Zundel ville inte ha Germar Rudolf i heller i hans rättegång! Varför? Jo, han bränt sina fötter redan.

Samma med David Irving, som bestämde sig för upprättelse emot Deborah Lipstads böcker, han fick som han ville, det blide rättegång. Vilket givetvis han förlorade för han hade för lite kött på benet.

Här var 2 gyllene chanser visa deras forskning var gedigen genomtänkt. Vilket det inte var sedan emot experter... bland annat om dessa hål över krem II, III, som david menade inga hål, ingen gasning!!. Men motparterna kunde visa det hade funnits hål!! ..

Varför påstår man något som inte stämmer, att alla andra ljuger!? Påstår deras version är sanning!!
Men det visar sig genast det är inte så. Så inte konstigt de vill förbjuda sådana saker, just om förintelsen. Ingen annan förintelse har sådan megapropeganda, om att det aldrig hände. Inte ens Stalin's massmordhändelse förnekare folk.

Så du får yttra dig och forska så länge det är sanning, och inte vill rubba något annat som är sanning. Finns tysk forskning som visar tex att det dog inte så många i deras koncentrationsläger som nämns i de första rättegångarna. Då menar de inte bara judar , utan andra också som kommunister, jehovas vittnen, romer med flera.. Men samtidigt visar forskningen att det fanns ca 40 000 läger runt om tyska riket ockuperade områdena. Enligt er så skulle den forskningen inte vara möjlig.
Om du har lust titta på denna film http://www.imdb.com/title/tt4645330/ den visar just om rättegången om David Irving försök upprättelse emot lipstad.

Jag såg filmen om Fred Leuchter, Mr Death och jag måste säga att första halvan var bra, men sedan blev det en snabb djupdykning. Det vanliga "O
Vey"-köret.

Om möjligt är jag ännu mer övertygad om Leuchters kompetens efter jag sett filmen så jag får tacka för rekommendationen

Vi verkar båda ha sett olika saker i filmen men vi uppskattande den i alla fall, även om jag kunde klarat mig utan en del av det sedvanliga fiolspelet i andra halvan.
Citera
2017-10-23, 22:08
Medlem
Citat:
Jag såg filmen om Fred Leuchter, Mr Death och jag måste säga att första halvan var bra, men sedan blev det en snabb djupdykning. Det vanliga "O
Vey"-köret.

Om möjligt är jag ännu mer övertygad om Leuchters kompetens efter jag sett filmen så jag får tacka för rekommendationen

Vi verkar båda ha sett olika saker i filmen men vi uppskattande den i alla fall, även om jag kunde klarat mig utan en del av det sedvanliga fiolspelet i andra halvan.
Vad exakt i filmen gör att du anser att är kompetent. Han saknar den kompetens som han påstår i den skriftliga rapporten (dvs att han är utbildad ingenjör) vilket är fastslaget.
Citera
2017-10-24, 17:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vey"-köret.

Men va?? hahaha den var ny variant, annars bruka man höra från andra att det är judisk propaganda, för vilseleda massan

Nej, hans kunskap är inte mycket hänga läpp för. Därav ingen vågar anlita han, han är arbetslös sedan dess. Men när folk tycker som du, att man kan lita på han utan någon speciell kunskap. Det därför det är vissa som vill förbjuda han uttala sig eller föra hans talan. Eftersom han vilseleder folk, hade han hållit till sanningen och inte förvrängt fakta, så hade det var annat. Men då tro jag inte någon ville anlita han i heller, eftersom då han står på fel sida.
Citera
2017-10-24, 17:54
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Men va?? hahaha den var ny variant, annars bruka man höra från andra att det är judisk propaganda, för vilseleda massan

Nej, hans kunskap är inte mycket hänga läpp för. Därav ingen vågar anlita han, han är arbetslös sedan dess. Men när folk tycker som du, att man kan lita på han utan någon speciell kunskap. Det därför det är vissa som vill förbjuda han uttala sig eller föra hans talan. Eftersom han vilseleder folk, hade han hållit till sanningen och inte förvrängt fakta, så hade det var annat. Men då tro jag inte någon ville anlita han i heller, eftersom då han står på fel sida.

Han kan inte vara så dålig då han ändå anlitades av den amerikanska staten för att designa smärtfria och värdiga avrättningsmetoder som bland annat nämns i dokumentären.

Att han är arbetslös tycker jag är fruktansvärt, vilken sida han står på är väl irrelevant så länge han kan sitt jobb vilket den amerikanska staten uppenbarligen ansåg.

Fred hade noll absolut noll intresse i att spela antisemitiska och nazistiska intressen i händerna. Som Irving sade: "Det mest kontroversiella den mannen har gjort är att öppna en chipspåse".

Sedan den där snubben som ansåg att Irving skändade Auschwitz verkade ju rätt neurotisk. Tyckte inte Leuchter såg ut att vanhelga platsen alls, mer än då att han tog betongprover från väggarna.

Ibland kanske en sann naturvetenskapligt utbildad person måste vara den som sköljer bort närapå ett sekel av tillsysnes outplånlig hjärntvätt och indoktrinering för att vi ska få perspektiv på tillvaron och se sanningen.

PS: Dokumentären var rätt bra, ger den ändå 7/10.
Senast redigerad av EnSpeciellMan 2017-10-24 kl. 17:57.
Citera
2017-10-24, 18:03
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
God dag yxskaft

Det finns en omfattande forskning i fråga vad som hänt i lägren/dödslägren/ghetton/arkebuseringar etc etc. Det har genomförts ett stort antal rättegångar där dessa påståenden bekräftats dels genom erkännanden men även genom bevisning

Frågan är får man forska o förintelsen i t ex Tyskland. Svaret är ja.

Men... ska du förväntas bli behandlad korrekt får du använda dig av gängse vetenskapliga metoder.

Du får börja med att skapa en hypotes. Förintelsen har inte ägt rum är för vid du bör kanske begränsa dig till .... Några avrättningar av judar skedde inte i Sobibor. Du ska därefter vända dig till ett Tyskt Universitet och ansöka om en handledare för ditt arbete. Handledaren är normalt en professor med god kunskap i ämnet.

Jag säger bara lycka till

Den två-ords-meningen enbart gör att man inte tar dig på allvar. Är god dag yxskaft en vuxen debatton?
Citera
2017-10-24, 18:17
Medlem
Citat:
Han kan inte vara så dålig då han ändå anlitades av den amerikanska staten för att designa smärtfria och värdiga avrättningsmetoder som bland annat nämns i dokumentären.

Ibland kanske en sann naturvetenskapligt utbildad person måste vara den som sköljer bort närapå ett sekel av tillsysnes outplånlig hjärntvätt och indoktrinering för att vi ska få perspektiv på tillvaron och se sanningen.

1. Det han anlitades av (vilket han även överdrev) var av någon/några amerikanska stater. Några påpekade att hans påståenden var felaktiga

2. " Ibland kanske en sann naturvetenskapligt utbildad person" ???

Vem är den sanne naturvetenskaplige personen ?? Hoppas du inte menar Leuchter för då får du hänvisa till hans naturvetenskapliga utbildning (lycka till)
Citera
2017-10-24, 18:19
Medlem
Citat:
Den två-ords-meningen enbart gör att man inte tar dig på allvar. Är god dag yxskaft en vuxen debatton?

Ok men börja då med att redovisa på vilket sätt är det förbjudet att forska om förintelsen i Tyskland/ockuperade områden under förutsättning att du använder en vetenskapligt accepterad metod
Citera
2017-10-24, 19:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Att han är arbetslös tycker jag är fruktansvärt, vilken sida han står på är väl irrelevant så länge han kan sitt jobb vilket den amerikanska staten uppenbarligen ansåg.

Fred hade noll absolut noll intresse i att spela antisemitiska och nazistiska intressen i händerna. Som Irving sade: "Det mest kontroversiella den mannen har gjort är att öppna en chipspåse".

Sedan den där snubben som ansåg att Irving skändade Auschwitz verkade ju rätt neurotisk. Tyckte inte Leuchter såg ut att vanhelga platsen alls, mer än då att han tog betongprover från väggarna.

PS: Dokumentären var rätt bra, ger den ändå 7/10.
Nej han själv lärd enligt han själv, tro han tog efter sin pappas företag. Sedan problem 2 är att det finns inga andra tillgå när det gäller sådana saker. Han har nästan monopol, åtminstone giftsprutorna.

Sedan oftast misslyckas han också med sina maskiner.. bland annat de berömda gaskamrarna i usa eller giftsprutorna.
Ingenjör i kemi? Nope,kunskap nada.. Det litar många vad han säger! Kanske för de vill höra det han säger? Men Zundel hade kunnat lika gärna skicka dit en färghandlare göra samma sak, de har också en del kemi kunskaper.

Grundtanke med forskning och få godkänd, är att att andra kan göra samma experiment och få likvärdiga resultat. Men inge lyckas gör samma som Leutcher förutom Germar Rudolf( som är förnekare) för övrigt så är det inga som lyckas "misslyckas" hitta spår av HCN. 2 gånger har riktiga kemiska institut gjort undersökningar har hittat spår av HCN.

Det kan bara betyda en sak Leutcher o Rudolf ljuger... Därför är det en orsak att de ska ej få uttala sig om det och deras forskning förbjudas. Den är inte godkänd...

http://www.nytimes.com/1990/10/13/us...ed=all&mcubz=1
Citera
2017-10-24, 19:39
Medlem
Citat:
http://www.nytimes.com/1990/10/13/us/making-execution-humane-or-can-it-be.html?pagewanted=all&mcubz=1[/url]

Dvs de använder inte vetenskapliga metoder för att visa att deras påståenden är korrekta

(ursäkta missen om jag förtydligar ditt svar)
Citera
2017-10-25, 12:21
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Nej han själv lärd enligt han själv, tro han tog efter sin pappas företag. Sedan problem 2 är att det finns inga andra tillgå när det gäller sådana saker. Han har nästan monopol, åtminstone giftsprutorna.

Sedan oftast misslyckas han också med sina maskiner.. bland annat de berömda gaskamrarna i usa eller giftsprutorna.
Ingenjör i kemi? Nope,kunskap nada.. Det litar många vad han säger! Kanske för de vill höra det han säger? Men Zundel hade kunnat lika gärna skicka dit en färghandlare göra samma sak, de har också en del kemi kunskaper.

Grundtanke med forskning och få godkänd, är att att andra kan göra samma experiment och få likvärdiga resultat. Men inge lyckas gör samma som Leutcher förutom Germar Rudolf( som är förnekare) för övrigt så är det inga som lyckas "misslyckas" hitta spår av HCN. 2 gånger har riktiga kemiska institut gjort undersökningar har hittat spår av HCN.

Det kan bara betyda en sak Leutcher o Rudolf ljuger... Därför är det en orsak att de ska ej få uttala sig om det och deras forskning förbjudas. Den är inte godkänd...

http://www.nytimes.com/1990/10/13/us...ed=all&mcubz=1

Intressant artikel, sorgligt dock att läsa att man inte får jobb pga att man inte tror på en historisk händelse. Stalin och Hitler hade varit stolta över det systemet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in