Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Man behöver inte gå till USA för att se ett liknande exempel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Refaat_El-Sayed
Vi hade en ytterst framgångsrik affärsman i Sverige på 1980-talet.
När det uppdagades att han ljugit om sina meriter blev fallet hårt.
Vet faktiskt inte vad som hände sedan. Kanske slog han sig in i branschen igen, men där och då var det nog få som ville ha honom i sitt företag,
/VV
På finansmarknaden är det en sak att ljuga om meriter och komma undan med det. Sayed var stor i Sverige men en pyttespelare jämfört med tex Bernie Madoff som lurade av kanske upp emot 200 miljarder $ från Wall-Street. Men att man skulle anställa en blufforskare för att designa apparater för att avrätta människor?
Nja det köper jag inte, jag har inte världens största förtroende för Amerika minst sagt men så korkade har jag svårt att tro att jänkarna är.
Sedan kan ju inte vilken pajas som helst ta patent på effektiva avrättningssprutor. För att få patent i Sverige såväl som i USA krävs det att ditt patent har ett nytt och unikt "Mönster" dvs utformning, detta gäller såklart om du ska patent på en ny glödlampa, vindturbin eller även spruta.
Så att en sådan som Leuchter hade lyckats så bra i USA(dvs innan han blev portad efter Förintelseförnekandet) finner jag högst otroligt.