2017-10-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Intressant artikel, sorgligt dock att läsa att man inte får jobb pga att man inte tror på en historisk händelse. Stalin och Hitler hade varit stolta över det systemet...

Kan det vara så att de olika staterna inte uppskattade att han uppgav att han hade en utbildning som han uppenbarligen saknade ???
Citera
2017-10-25, 19:04
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Kan det vara så att de olika staterna inte uppskattade att han uppgav att han hade en utbildning som han uppenbarligen saknade ???

Kan det inte vara så att om 11 delstater i USA(som långt ifrån är ett U-land) borde ha bedömt honom som kvalificerad och sett bevis på hans meriter inom de anställde honom för att utveckla smärtfria avrättningsapparater?

Är nog mer troligt att hans Förintelseförnekande gav honom stöveln.....
Citera
2017-10-25, 19:09
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej han själv lärd enligt han själv, tro han tog efter sin pappas företag. Sedan problem 2 är att det finns inga andra tillgå när det gäller sådana saker. Han har nästan monopol, åtminstone giftsprutorna.

Sedan oftast misslyckas han också med sina maskiner.. bland annat de berömda gaskamrarna i usa eller giftsprutorna.
Ingenjör i kemi? Nope,kunskap nada.. Det litar många vad han säger! Kanske för de vill höra det han säger? Men Zundel hade kunnat lika gärna skicka dit en färghandlare göra samma sak, de har också en del kemi kunskaper.

Grundtanke med forskning och få godkänd, är att att andra kan göra samma experiment och få likvärdiga resultat. Men inge lyckas gör samma som Leutcher förutom Germar Rudolf( som är förnekare) för övrigt så är det inga som lyckas "misslyckas" hitta spår av HCN. 2 gånger har riktiga kemiska institut gjort undersökningar har hittat spår av HCN.

Det kan bara betyda en sak Leutcher o Rudolf ljuger... Därför är det en orsak att de ska ej få uttala sig om det och deras forskning förbjudas. Den är inte godkänd...

http://www.nytimes.com/1990/10/13/us...ed=all&mcubz=1

Så du menar helt ärligt att en outbildad idiot som Leuchter är enligt dig(rätta mig om jag har fel) har praktiskt taget monopol på olika avrättningsapparater och att denna dåre inte mött någon konkurrens i en bransch som annars är mycket lukrativ.

Du, det köper jag inte på för 5 öre faktiskt. Nog för att jag inte har någon extrem respekt för jänkarna men så korkade tror jag icke de är.
Citera
2017-10-25, 19:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så du menar helt ärligt att en outbildad idiot som Leuchter är enligt dig(rätta mig om jag har fel) har praktiskt taget monopol på olika avrättningsapparater och att denna dåre inte mött någon konkurrens i en bransch som annars är mycket lukrativ.

Du, det köper jag inte på för 5 öre faktiskt. Nog för att jag inte har någon extrem respekt för jänkarna men så korkade tror jag icke de är.

Han har nämnt ett par gånger han är självlärd. Har du läst artikeln o sett videon jag tipsade? I en annan tidningsartikel nämner han tog över sin fars yrke(firma). Men den kan jag ej hitta för tillfället. Men du tro inte hans far lärde han en del?

Ja om du läst artikeln så nämndes det ett par gånger, att han har nästan monopol över det, så att de oftast har inget val. Kanske är inte konstigt alls, om du tänker efter. Tänk dig själv ha yrke med göra maskiner för att döda folk! Tro inte det är varje man drömyrke! Så inte konstigt att han nästan är ensam om det. Sedan hur ofta behövs byggas nya/repareras dessa maskiner?
Citera
2017-10-25, 19:32
Medlem
Citat:
Kan det inte vara så att om 11 delstater i USA(som långt ifrån är ett U-land) borde ha bedömt honom som kvalificerad och sett bevis på hans meriter inom de anställde honom för att utveckla smärtfria avrättningsapparater?

Är nog mer troligt att hans Förintelseförnekande gav honom stöveln.....

Se på missekattens svar och det kanske känns lite konstigt om det visar sig att den man anlitar inte har den utbildning som han påstår
Citera
2017-10-25, 22:24
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Man behöver inte gå till USA för att se ett liknande exempel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Refaat_El-Sayed

Vi hade en ytterst framgångsrik affärsman i Sverige på 1980-talet.
När det uppdagades att han ljugit om sina meriter blev fallet hårt.

Vet faktiskt inte vad som hände sedan. Kanske slog han sig in i branschen igen, men där och då var det nog få som ville ha honom i sitt företag,

/VV
Citera
2017-10-25, 22:50
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Han har nämnt ett par gånger han är självlärd. Har du läst artikeln o sett videon jag tipsade? I en annan tidningsartikel nämner han tog över sin fars yrke(firma). Men den kan jag ej hitta för tillfället. Men du tro inte hans far lärde han en del?

Ja om du läst artikeln så nämndes det ett par gånger, att han har nästan monopol över det, så att de oftast har inget val. Kanske är inte konstigt alls, om du tänker efter. Tänk dig själv ha yrke med göra maskiner för att döda folk! Tro inte det är varje man drömyrke! Så inte konstigt att han nästan är ensam om det. Sedan hur ofta behövs byggas nya/repareras dessa maskiner?

hehe på 300 miljoner människor borde det ju finnas en hel del
Citera
2017-10-26, 10:49
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Man behöver inte gå till USA för att se ett liknande exempel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Refaat_El-Sayed

Vi hade en ytterst framgångsrik affärsman i Sverige på 1980-talet.
När det uppdagades att han ljugit om sina meriter blev fallet hårt.

Vet faktiskt inte vad som hände sedan. Kanske slog han sig in i branschen igen, men där och då var det nog få som ville ha honom i sitt företag,

/VV

På finansmarknaden är det en sak att ljuga om meriter och komma undan med det. Sayed var stor i Sverige men en pyttespelare jämfört med tex Bernie Madoff som lurade av kanske upp emot 200 miljarder $ från Wall-Street. Men att man skulle anställa en blufforskare för att designa apparater för att avrätta människor?

Nja det köper jag inte, jag har inte världens största förtroende för Amerika minst sagt men så korkade har jag svårt att tro att jänkarna är.

Sedan kan ju inte vilken pajas som helst ta patent på effektiva avrättningssprutor. För att få patent i Sverige såväl som i USA krävs det att ditt patent har ett nytt och unikt "Mönster" dvs utformning, detta gäller såklart om du ska patent på en ny glödlampa, vindturbin eller även spruta.

Så att en sådan som Leuchter hade lyckats så bra i USA(dvs innan han blev portad efter Förintelseförnekandet) finner jag högst otroligt.
Citera
2017-10-26, 18:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
hehe på 300 miljoner människor borde det ju finnas en hel del

Som vem då?? för du menar väl inte antal avrättning per år, hur mycket tro du det är? Hur ofta tro de behöver bygga nya avrättningsmaskiner. Så marknaden är liten.
Vi har visat dig via länkar hur det är! litar du inte på det!?
Citera
2017-10-26, 18:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
På finansmarknaden är det en sak att ljuga om meriter och komma undan med det. Sayed var stor i Sverige men en pyttespelare jämfört med tex Bernie Madoff som lurade av kanske upp emot 200 miljarder $ från Wall-Street. Men att man skulle anställa en blufforskare för att designa apparater för att avrätta människor?

Nja det köper jag inte, jag har inte världens största förtroende för Amerika minst sagt men så korkade har jag svårt att tro att jänkarna är.

Sedan kan ju inte vilken pajas som helst ta patent på effektiva avrättningssprutor. För att få patent i Sverige såväl som i USA krävs det att ditt patent har ett nytt och unikt "Mönster" dvs utformning, detta gäller såklart om du ska patent på en ny glödlampa, vindturbin eller även spruta.

Så att en sådan som Leuchter hade lyckats så bra i USA(dvs innan han blev portad efter Förintelseförnekandet) finner jag högst otroligt.

Varför kan ingen amatör ta patent?? Ingen som säger han är korkad, för han har ingen utbildning. Han kan ändå vara självlärd, finns många i vår värld.

Nej, hans "sprutor" har stoppats pågrund av andra orsaker. Det han kan inte visa att de ej lider. Vilket stod i artiklen.
Citera
2017-10-27, 12:56
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Som vem då?? för du menar väl inte antal avrättning per år, hur mycket tro du det är? Hur ofta tro de behöver bygga nya avrättningsmaskiner. Så marknaden är liten.
Vi har visat dig via länkar hur det är! litar du inte på det!?

Nej då menar att USA:s befolkning ligger på 300 miljoner personer.
Citera
2017-10-27, 17:40
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Varför kan ingen amatör ta patent?? Ingen som säger han är korkad, för han har ingen utbildning. Han kan ändå vara självlärd, finns många i vår värld.

Nej, hans "sprutor" har stoppats pågrund av andra orsaker. Det han kan inte visa att de ej lider. Vilket stod i artiklen.

Respekterar din uppfattning men anser ändå att han är tillförlitlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in