2017-10-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, jag tror också han fallit offer för en som hakar på drevet. Farlig utveckling det här, och ingen övervakar den...
Jag förstår inte denna fullständiga masshysteri från vissa kvinnor, plötsligt går alla"ut" samtidigt..
Om dom nu kände sig kränkta för 11år sen, varför ta upp det nu? Detta hjälper ju inte dessa kvinnor i karriären, däremot så stjälper det de män som kvinnorna påstår sig vara "offer" för..jaha, känns det bättre nu? När ni kom på efter typ 11år: just de., "han kränkte mig då! Sitter alla kändiskvinnor just nu och letar i "sina tankegömmor" efter gamla oförätter och tänker: "nu jävlar ska du få"! ?
Eller är det för att NÅGON tycker att svensk TV är alltför mansdominerat och då tar till den här "udda" metoden?
När ni ändå håller på så tycker jag det är väldigt viktigt att få slut på våldtäktstrenden som "ickesvenskarna" håller på med, dag som natt, den är tusen gånger värre och dom antastar vem som helst, gammal som ung. Men det kanske inte är såå viktigt för er? Det viktiga för er är att få tala om för världen att tex: "Lasse Kroner gjorde så att jag kände mig kränkt" för "100 år sen" och plötsligt kom jag på det!
(nu får jag väl en massa skit för mitt inlägg, men OK då, så här tycker jag..)
Citera
2017-10-23, 14:10
Medlem
Känns som kroner drabbas hårdare än timell
Citera
2017-10-23, 14:21
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De bästa för kändisar är antagligen att gifta sig alternativt inte ha sex med nån alls. Detta med Kroner känns ju som en typisk brud som ångrat sig. Det är nog många som råkat ut för sådana genom åren. På nåt sätt är sådana förhållanden alltid killens fel...
Bästa är att inte vara kändis alls i det här skit landet så slipper man sånt här, det är hemskt att se hur media pissar på Kronér. Det har fan gått för långt nu.
Citera
2017-10-23, 14:28
Medlem
Sooks avatar
Ja, sen har vi dessa pk-företag som såklart måste agera. Ja, då stänger man ner sina populäraste program. Man får ju hoppas att de utredningar som görs är något sånär rättssäkra. De ska ju trots allt tänka på att det säkert är en hel del män som tittar också som inte är riktigt lika upprörda som kvinnorna.
Citera
2017-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Man får ju hoppas att de utredningar som görs är något sånär rättssäkra. De ska ju trots allt tänka på att det säkert är en hel del män som tittar också som inte är riktigt lika upprörda som kvinnorna.
Rättssäkerhet är key här. Timell verkar ju ha grisat loss rejält, ofta handgripligen, och det är lättare att döma honom till livslång skam och isolering efter några tidningsartiklar. Exakt var Kronér felat är lite mer diffust. Hittills verkar han som värst ha gjort sig skyldig till social klumpighet och att ha haft ett sexuellt förhållande som överskridit rådande åldersnorms tillåtna gränsvärden.
Om inte Expressen sitter på något riktigt konkret bevis på de uppgivna lagbrotten så stinker uthängningen och nedskjutningen riktigt illa. Jag tänker mig att det måste finnas något mer än ett självpåstått brottsoffers självupplevda utsatthet för att de ska slå på stora trumman.

Och visst är män upprörda över många av historierna. Att bli tafsad på eller få kukbilder utan att be om det är inte kul eller ok på något plan, tycker man det som avsändare så har man nog ett gäng skruvar lösa. Ett sådant beteende ser jag inga problem med att folk flyttas från sina jobb för eller ens lagförs för där det är tillämpligt.
Men att bli straffad på det här viset för att man haft ett sexuellt förhållande med någon som i efterhand uppger att de "känt" sig tvingade att ha det? Är saken verkligen betjänt av att förminska vuxna kvinnor till aningslösa våp som inte kan antas ta ansvar för sina egna sexuella beslut?
Nja, jag hade nog velat ha lite mer kött på benen innan jag lät bilan gå. Men så är jag inte redaktör heller.
Citera
2017-10-23, 15:20
Medlem
Nu förstår man bättre varför Kronér skilde sig 2014
Citera
2017-10-23, 15:42
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
Nu förstår man bättre varför Kronér skilde sig 2014
Just den tanken slog mig också.
Citera
2017-10-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Exakt detta. Hur svårt kan det vara.

Vad som är respektfullt för en person kan uppfattas som sexuella trakasserier av en annan. Män kan därmed inte längre ge , det som för en månad ansågs vara, normala komplimanger till en kvinna. Det omöjliggör att flörta. Det omöjliggör att visa intresse för en kvinna.

Tja, det är dessutom detsamma om en kvinna visar intresse för en man.Kan uppfattas som sexuella trakasserier.

Testa få du se, vad du än kan säga vara en respektfull komplimang, normal flört eller vad det än kan tänkas vara så kommer jag säga: sexuella trakasserier. I och med att jag anser vara det så är det också det.
Senast redigerad av bulingenbul 2017-10-23 kl. 17:01.
Citera
2017-10-23, 17:07
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det här börjar likna en statskupp utfört av feministerna.

Inte statskupp kanske, men det är ingen slump att det snart ska läggas fram en samtyckeslagstiftning. Sverige får se upp nu, annars har vi snart en sexköpslagstifning version två.
Citera
2017-10-23, 17:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Tycker också det luktar svartsjukedrama om detta. En dumpad och hämndlysten kvinna är bland det värsta man kan råka ut för. 😁
Vad snackar du för gojja, en man skulle aldrig dumpa en kvinna, det är hon som tillslut deponerar sig själv till högre ort i hämndlystenheten i utevaron av förhållande
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-10-23 kl. 17:53.
Citera
2017-10-23, 19:18
Medlem
Det stod att kroner hade skickat nakenbilder till den unga praktikanten.
Var det naken bilder av honom själv då..?
Herre..blekfet 55 årig man på 120 kg skickar sånna bilder till en 25 årig smal snärta.
Eller var det bilder på porrskådisar.?
Citera
2017-10-23, 19:20
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Det stod att kroner hade skickat nakenbilder till den unga praktikanten.
Var det naken bilder av honom själv då..?
Herre..blekfet 55 årig man på 120 kg skickar sånna bilder till en 25 årig smal snärta.
Eller var det bilder på porrskådisar.?
För praktikantens välbefinnande får man hoppas att det var bilder på porrskådisar och inte på Kronér själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in