2017-10-22, 23:26
Medlem
CallePhilles avatar
Jag är ganska säker på att det fanns en tråd för några år sedan när han var med i Familjen Addams eller strax efter det. Det handlade om att han skrivit lite väl sliskigt till en ung tjej som var förtjust i honom eller hans rollfigur. Tror den hamnade i papperskorgen, för helylle-Lasse kan väl inte göra något dumt. Han är ju bara helylle och Doobidoo med hela svenska folket Är det möjligt att hitta tråden i papperskorgen?
Citera
2017-10-23, 00:04
Medlem
Mooskys avatar
Två framträder och jag förväntar mig många fler. Så skalleper lär vi snart få slippa i tv rutan. Och med all rätt för vem fan tror han att han är som utnyttjar personer i beroendeställning. Det finns fler garanterat som sitter på info.

https://pbs.twimg.com/media/DMxVyz-X4AA0JjP.jpg
Senast redigerad av Moosky 2017-10-23 kl. 00:12.
Citera
2017-10-23, 00:19
Medlem
Finns det någon källa att hon och Lasse hade ett förhållande? Om inte, är det bara hans ord!
Citera
2017-10-23, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
En till kvinna har trätt fram

Var då? kan du länka eller hänvisa?
Citera
2017-10-23, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Var då? kan du länka eller hänvisa?

Antar att han menar denna: https://www.expressen.se/noje/ny-kvinna-trader-fram-slog-larm-om-kroners-sms/
Citera
2017-10-23, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
Antar att han menar denna: https://www.expressen.se/noje/ny-kvinna-trader-fram-slog-larm-om-kroners-sms/

Tack.Vet inte riktigt vad jag skall tro om det här ännu.
Citera
2017-10-23, 10:54
Medlem
mrtowlies avatar
Det verkar inte finnas någon lägre gräns kring vad som rättfärdigar att "träda fram".

Som jag uppfattade det skickade Kronér ett par sms, kanske lite rödvinsfryntlig, som eventuellt kanske med god vilja kan uppfattas som lite flörtigt, om man bär FI-glasögon med högsta styrka.

Detta räcker alltså för att Expressen ska karaktärsmörda även honom.

Snart har vi väl inga TV-personligheter kvar i rutan.

Nu minns jag att min dåvarande kvinnliga chef gav mig en komplimang på en firmafest för 15 år sedan. Jag blev smickrad då men nu kom jag på att jag känner mig kränkt, funderar starkt på att träda fram!
Citera
2017-10-23, 10:56
Medlem
MassiveBs avatar
Enligt internskvaller på SVT så skall den senaste kvinnan råkat ut för “kränkningar” på tidigare jobb och även senare jobb (från nya personer varje gång). Man har initialt tagit henne på allvar, men efter att hon påstått sig hört kollegor (kvinnliga) snacka skit om henne, vilket handlade om något helt orelaterat till henne, så har två av dessa fått muntliga icke officiella tillsägelser. Detta har i sin tur lett att hon inte gjort sig populär.

Kronérs SMS till henne skall varit harmlösa, och hennes svar skall tydligen varit så “vassa” att det innehöll frågor som han svarade på ett något skojfriskt vis (förvisso med hemsk göteborgshumor). Chefen som fann det också väldigt oförargligt, men var ändå tvungen att säga till Kronér för att det inte skulle uppstå några missförstånd.

Det finns även ett till “fall”, där en praktikant tyckte han flörtade med henne, och där hon kände att han ville något mer. Hon skall påtalat detta till en på redaktionen som var hennes “praktikansvarige” (eller hur man skall kalla det).

Denne hade sagt att Kronér var social och skämtsam mot alla, men speciellt mot praktikanter och nykomlingar (oavsett kön) för att de skulle känna sig välkomna. Hon slutade kort efter då hon inte riktigt passade in, då hon hon inte förstod arbetsuppgifterna trots att de var enkla. Hon blev senare ihop med en annan icke namngiven chef i cirka ett halvår där hon menade på att Kronér och praktikansvarige hade gaddat ihop sig mot henne.

Efter det hade tagit slut med chefen så hade hon kontakt via Facebook-meddelanden med en manlig anställd på en av nyhetsredaktionen. Han var intresserad av henne då han kände att de båda fungerade bra ihop. De pratade lite på Messenger, och han bjöd ut henne. Hon tyckte det var en bra idé, men kom med krav att han skulle bjuda på dyr Champagne och finkrog. Den anställde hade svarat med att han förvisso gillade Champagne och finkrogar, men att det kändes underligt att ställa sådana krav i förhand, varav han avslutade kontakten med henne (skall se om han kan skicka skärmdumpar, vilket förvisso bevisar något).

Fast det kommer dyka upp mer om profiler från SVT. En del man aldrig skulle tänka sig. Vissa förvisso inte aktiva längre, men får Kronér-fallen att se löjliga ut. Skall plocka fram från fall från SVTs egna “Arkiv X” de närmsta dagarna (har en hel del skvaller från SVT).

När det gäller Kronér så tror jag personerna som klagat inte är helt friska baserat på det jag känner till. Samtidigt så är det svårt att veta då man själv inte var på plats när det hela skedde. Just personer som är lite ostabila är ju också de som råkar ut för saker. Varav man givetvis måste öppen för att saker och ting kan ligga till på ett annat vis än det man tror eller på den “sida” man är på.

Sedan är ju internskvaller oftast något som kan dölja eller avslöja sanningar/halvsanningar.
Citera
2017-10-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Finns det någon källa att hon och Lasse hade ett förhållande? Om inte, är det bara hans ord!
Han uttrycker det som att de hade ett förhållande, hon är mer diffus men de verkar ha träffats ibland och ägnat sig åt sexuella aktiviteter. Att det inte i hennes ögon ska ha varit ett förhållande verkar hon förklara med att hon även träffade och knullade (sammanbodde?) med någon annan under samma tidsperiod.

De där smsen måste nog fram i ljuset snart, det är nog det enda konkreta vi kan hoppas på för att få reda på vad som hänt. Antingen har Lasse kränkt henne rejält och då inte "jag-känner-mig-förnärmad-kränkt" utan har tvingat henne till sexuella handlingar utifrån ett maktövertag och en beroendeställning. Inte så jävla lätt eller kul att bära på vilket inte alls gör det så konstigt att hon dröjde flera år med att anmäla.
Alternativet är värre, hon har en egen uppfattning om vad sexuellt tvång innebär och ser uteblivna förmåner efter att ha ställt upp på sex, frivilligt om än oönskat, som en kränkning och ett lagbrott.
Citera
2017-10-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Enligt internskvaller på SVT så skall den senaste kvinnan råkat ut för “kränkningar” på tidigare jobb och även senare jobb (från nya personer varje gång). Man har initialt tagit henne på allvar, men efter att hon påstått sig hört kollegor (kvinnliga) snacka skit om henne, vilket handlade om något helt orelaterat till henne, så har två av dessa fått muntliga icke officiella tillsägelser. Detta har i sin tur lett att hon inte gjort sig populär.

Kronérs SMS till henne skall varit harmlösa, och hennes svar skall tydligen varit så “vassa” att det innehöll frågor som han svarade på ett något skojfriskt vis (förvisso med hemsk göteborgshumor). Chefen som fann det också väldigt oförargligt, men var ändå tvungen att säga till Kronér för att det inte skulle uppstå några missförstånd.

Det finns även ett till “fall”, där en praktikant tyckte han flörtade med henne, och där hon kände att han ville något mer. Hon skall påtalat detta till en på redaktionen som var hennes “praktikansvarige” (eller hur man skall kalla det).

Denne hade sagt att Kronér var social och skämtsam mot alla, men speciellt mot praktikanter och nykomlingar (oavsett kön) för att de skulle känna sig välkomna. Hon slutade kort efter då hon inte riktigt passade in, då hon hon inte förstod arbetsuppgifterna trots att de var enkla. Hon blev senare ihop med en annan icke namngiven chef i cirka ett halvår där hon menade på att Kronér och praktikansvarige hade gaddat ihop sig mot henne.

Efter det hade tagit slut med chefen så hade hon kontakt via Facebook-meddelanden med en manlig anställd på en av nyhetsredaktionen. Han var intresserad av henne då han kände att de båda fungerade bra ihop. De pratade lite på Messenger, och han bjöd ut henne. Hon tyckte det var en bra idé, men kom med krav att han skulle bjuda på dyr Champagne och finkrog. Den anställde hade svarat med att han förvisso gillade Champagne och finkrogar, men att det kändes underligt att ställa sådana krav i förhand, varav han avslutade kontakten med henne (skall se om han kan skicka skärmdumpar, vilket förvisso bevisar något).

Fast det kommer dyka upp mer om profiler från SVT. En del man aldrig skulle tänka sig. Vissa förvisso inte aktiva längre, men får Kronér-fallen att se löjliga ut. Skall plocka fram från fall från SVTs egna “Arkiv X” de närmsta dagarna (har en hel del skvaller från SVT).

När det gäller Kronér så tror jag personerna som klagat inte är helt friska baserat på det jag känner till. Samtidigt så är det svårt att veta då man själv inte var på plats när det hela skedde. Just personer som är lite ostabila är ju också de som råkar ut för saker. Varav man givetvis måste öppen för att saker och ting kan ligga till på ett annat vis än det man tror eller på den “sida” man är på.

Sedan är ju internskvaller oftast något som kan dölja eller avslöja sanningar/halvsanningar.
Risken finns ju att skvaller endast göder min confirmation bias men i brist på bättre underlag, bring it. Jag tröstar mig med att skvaller inifrån tv-huset ändå väger något tyngre än mina egna spekulationer.
Citera
2017-10-23, 13:43
Medlem
Sooks avatar
De bästa för kändisar är antagligen att gifta sig alternativt inte ha sex med nån alls. Detta med Kroner känns ju som en typisk brud som ångrat sig. Det är nog många som råkat ut för sådana genom åren. På nåt sätt är sådana förhållanden alltid killens fel...
Citera
2017-10-23, 13:46
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reedValveFlash
Kan det vara så att praktikanten är: N*na T*rsede?
https://www.linkedin.com/in/nina-torsede-b17505115/

Praktikant/publik N*na T*rsede
https://www.svt.se/doobidoo/har-ar-vi-som-gor-doobidoo/

Tycker det luktar svartsjukedrama om detta, och att hon ev ville komma fram snabbare i karriären:

Det skulle vara intressant att veta vem på Expressen som har tagit beslutet att skada människor på det här sättet.
De sidorna var snabbt bortplockade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in