2017-10-21, 22:40
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Ponera att de investerat dom 350-400 miljonerna på en annan mittback vem hade de kunnat få då?

Leonardo Bonucci gick för ca 440 miljoner i somras. Så klart äldre men ändå.
Citera
2017-10-21, 22:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Leonardo Bonucci gick för ca 440 miljoner i somras. Så klart äldre men ändå.
Han reades ju dock ut p g a konflikt med tränaren + sjuk son så han vill(e) stanna i Italien. Om England hade varit aktuellt hade det förmodligen blivit Chelsea eller Man City.
Citera
2017-10-21, 23:50
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Han reades ju dock ut p g a konflikt med tränaren + sjuk son så han vill(e) stanna i Italien. Om England hade varit aktuellt hade det förmodligen blivit Chelsea eller Man City.

Ja var kanske inte så bra exempel då Leonardo var ett specialfall. Det jag vill få sagt är att 300-400 miljoner är mycket pengar, framförallt för en så oprövad spelare.
Citera
2017-10-22, 11:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tvivlar på att han vill lämna för United. De ryktena har funnits i ett par månader nu att han ska lämna gratis. Kan inte se någon bra plats för Özil i United då man har iaf lika bra spelare på den position som han är bäst på. Känns mer som ett knep för att få upp lönen i Arsenal när han väl skriver på. Arsenal kan inte ta en till prestigeförlust där en spelare lämnar för ett annat Premier League lag för att han vill ha bättre betalt. Skulle bli uppror bland fansen.

Ägaren har tidigare gått ut och gett stöd till Koeman, så det är väldigt svårt att se hur det ligger till just nu. Kan mycket väl få sparken efter matchen mot Arsenal, men jag tror att det pågår lite i bakgrunden efter en jakt på en ny tränare. Hittar de ingen uppgradering så kommer han stanna kvar.

Om det är AOC du menar, så gick han ned i lön, vilket är värre. Tror både Özil och Sanchez drar i sommar. Får se vilka som kniper dem nu i vinter. Sanchez till City känns redan klart.

Dessutom har ledningen visat att man skiter i vad fansen vill.
Citera
2017-10-22, 14:02
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Om det är AOC du menar, så gick han ned i lön, vilket är värre. Tror både Özil och Sanchez drar i sommar. Får se vilka som kniper dem nu i vinter. Sanchez till City känns redan klart.

Dessutom har ledningen visat att man skiter i vad fansen vill.
Nu tänkte jag inte bara på AOC och det senaste året. Utan flera år tillbaka i tiden nu. Listan kan göras lång om spelare som lämnat för pengar eller en större chans att vinna en titel.

Sanchez tror jag försvinner, City eller PSG. Özil tror jag är väldigt sval på marknaden för övriga lag och då kan Arsenal behålla honom och få det som en prestige.
Citera
2017-10-22, 15:15
Medlem
used66s avatar
vilken donkey pickford verkar. släpper returer hela tiden. Another thing, varför tror folk att arsenals fans vill ha kvar özil? killen gör ju inget under matcherna. personligen så hoppas jag han skriver under ett nytt fett 6 års kontrakt. däremot så ber jag till gud att Sanchez inte signar för city. jävla gnällspelare - mera lämpad för United.

Everton går ned sig och frågan är när Koeman får foten? laget har satsat miljarder.
Citera
2017-10-22, 16:11
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Ponera att de investerat dom 350-400 miljonerna på en annan mittback vem hade de kunnat få då?

Grejen är att spelarnas värde ofta ökar med ett par hundra miljoner när United är på jakt efter dom. För samma pris som Lindelöf gick för hade man inte hittat en bättre mittback. Spurs värvade väl Davinson Sanchez för ungefär samma pris? Vad skulle Ajax krävt om United klivit in?
Citera
2017-10-22, 17:12
Medlem
Lovren och Lindelöf, är dom släktingar?
Citera
2017-10-22, 18:07
Medlem
used66s avatar
seriöst, lovren har ju varit ett rundningsmärke under lång tid. alla ser det utom brendan klopp. inte jätteimponerad av spuds heller. kan bli många mål.

lindelöf är sensationellt långsam. ett skäl för cityfansen att glädjas ytterligare.

Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Lovren och Lindelöf, är dom släktingar?
Citera
2017-10-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
seriöst, lovren har ju varit ett rundningsmärke under lång tid. alla ser det utom brendan klopp. inte jätteimponerad av spuds heller. kan bli många mål.

lindelöf är sensationellt långsam. ett skäl för cityfansen att glädjas ytterligare.

Cityfans? Vilka då? Finns de ens? Inte menar du de som endast träder fram när det går i medgång?

City fansen gillar ju inte ens att kolla på sitt egna lag, i sin egna stad, när det vankas CL-match. Nedan kan man ju se hur det har sett ut föregående säsonger.

https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2016/09/nintchdbpict000266756560.jpg?strip=all&w=1200&h=80 0&crop=1

Hävda hur mycket du vill att du är Cityfan, med din retorik framstår du inte som annat än en medgångssupporter dock, för världens plastigaste lag dessutom. Undrar också varför man aldrig sett dig skriva i fotbollsforumet föräns det började gå bra. Du kan väl återgå till att pissa i fittor "så snäll som du e"? Äckliga peddo gubbe.

(FB) Varför gillar vi killar att spruta tjejer i ansiktet?
Citera
2017-10-22, 19:58
Medlem
used66s avatar
haha medgångssupporter, nu pratar du nog om de rödas följe? tragiskt att du inte kan se att city är outstanding. jag har hållit på city innan du ens föddes. sluta lipa över historia. den kommer man inte långt med.

Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Cityfans? Vilka då? Finns de ens? Inte menar du de som endast träder fram när det går i medgång?

City fansen gillar ju inte ens att kolla på sitt egna lag, i sin egna stad, när det vankas CL-match. Nedan kan man ju se hur det har sett ut föregående säsonger.

https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2016/09/nintchdbpict000266756560.jpg?strip=all&w=1200&h=80 0&crop=1

Hävda hur mycket du vill att du är Cityfan, med din retorik framstår du inte som annat än en medgångssupporter dock, för världens plastigaste lag dessutom. Undrar också varför man aldrig sett dig skriva i fotbollsforumet föräns det började gå bra. Du kan väl återgå till att pissa i fittor "så snäll som du e"? Äckliga peddo gubbe.

(FB) Varför gillar vi killar att spruta tjejer i ansiktet?
Citera
2017-10-23, 14:40
Moderator
zanteras avatar
Då har Koeman fått sparken från Everton. Återstår att se vem som tar över. Borde finnas något hetare än ryktet om att Moyes ska återvända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in