2017-10-22, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tips läs lite vad som skrivs på detta forum angående vad "hororna förtjänar"
och att kvinnor "får skylla sig själva" etc etc.
Så jooo nedvärderandet av kvinnor, dominansbehov, objektifiering etc är rätt självklara element av just "svensk" manlighetskultur också.

De flesta våldtäktsmän i fängelser (finns studier med djupintervjuver med våldtäktsmän) anser att de inte är våldtäktsmän utan det var tjejen som gjort fel..."bad" om det....behövde sättas på plats etc.
Många pedofiler anser att barnen "ville" och att det var barnen som var intiativtagare till sex och att de själva är oskyldiga. etc.

Alla avskyr våldtäktsmän jaaa...men många ser inte en våldtäkt för vad det faktiskt är att ha sex med någon som inte vill.

Jämför du våldtäkt med några kommentarer från ett anonymt internetforum?

Vad de själva anser är irrelevant då andra män struntar i det och misshandlar dem nästan till döds i vilket fall. Våldtäktsmän är avskum i andra (svenska) mäns ögon.
Citera
2017-10-22, 04:43
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Genusvetenskap = pojkar har snopp , flickor har putta?

Skulle det kännas bättre om jag skrev hen istället för ord som pojkar och flickor?

Typ, jag ser hen när jag ser små hens, eller , hen borde upplysas om detta?

Nej, genusvetenskap = Jag identifierar mig som attackhelikopter, därför borde staten inrätta helikopterplatta vid alla mina favoritställen så jag kan landa där utan att känna mig utanför. En dörr funkar inte när man är helikopter serru.
Citera
2017-10-22, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Nej, genusvetenskap = Jag identifierar mig som attackhelikopter, därför borde staten inrätta helikopterplatta vid alla mina favoritställen så jag kan landa där utan att känna mig utanför. En dörr funkar inte när man är helikopter serru.

Ok så när jag talar om män och kvinnor tror folk att jag ser mig som en attackhelikopter.

Ja då förstår jag att ni är förvirrade.
Citera
2017-10-22, 04:52
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Jämför du våldtäkt med några kommentarer från ett anonymt internetforum?

Vad de själva anser är irrelevant då andra män struntar i det och misshandlar dem nästan till döds i vilket fall. Våldtäktsmän är avskum i andra (svenska) mäns ögon.

Klart hen gör.

Hen är en feminist, att upphöja det irrelevanta och bagatellisera relevant fakta i jakten på fler platser på styrelser för ett fåtal redan privilegierade kvinnor är deras kall.
Citera
2017-10-22, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Klart hen gör.

Hen är en feminist, att upphöja det irrelevanta och bagatellisera relevant fakta i jakten på fler platser på styrelser för ett fåtal redan privilegierade kvinnor är deras kall.

Ja, det är synnerligen absurt och hela samhället verkar vara i psykos och livrädda.
Det krävs att var och en, varje dag tar ställning mot galenskapen och påpekar bristerna.
Folk måste sluta vara fega nu, det har fått pågå för länge och det har gått för långt.
Citera
2017-10-22, 07:49
Medlem
Måste svara på det här med att kvinnor inte kan eller skall beskyllas för att de följer med "Herr ukelele"
kl 02:30.

Det handlar ju om risktagande!

Om jag hänger med ett gäng skumma killar med swastika-tatueringar i pannan så borde jag inte bli förvånad om jag nån gång hamnar i slagsmål eller någon annan form av trubbel. Likadant som kvinna. Följ inte med i stort sett okända män eller gå drängfull i gränder där ingen kan höra dig skrika.

Det är inte du som kan beskyllas för det som händer dig. Däremot har du har ett ansvar att minimera risker. För världen är en farlig plats och det finns rovdjur därute som kommer att anfalla om läge ges.

Det verkar som om feminismen vill att kvinnor inte ska behöva ta eget ansvar över något, utan det är
endast män som ska göra det och kvinnor ska matas med druvor.
Citera
2017-10-22, 09:19
Medlem
Citat:
Och varför sitter du nu och tycker att det är "normalt" att du som kvinna typ måste få tänderna utslagna för att du inte vill ha sex?

varför sitter du inte här ex. och startar en tråd om att män fan måste lära sig ta ansvar för sina handlingar och inte slå ut tänderna på kvinnor för att de tycker de har rätt tvinga dem till sex?
Du verkar tro att vi formar världen enbart genom vår vilja. Om en kvinna får tänderna utslagna när hon försöker fly tror du att det hos män kollektivt måste finnas en önskan om att det ska vara så. I själva verket vill nog ingen, ibland inte ens våldtäktsmannen, att det ska vara så.

Livet på jorden är inte ett paradis. Kanske dags att du försöker se verkligheten för vad den är istället för vad du önskar att den vore, ta en rejäl titt på vad du faktiskt har att arbeta med. Människor är djur. Vi är inte alltid vackra. Naturen är blind och ansiktslös. Om vi vill vara så goda människor vi kan krävs det nykter realism inte verklighetsförnekande idealism. Du skadar bara dig själv när du slår näven i betong och du smittar andra med din negativitet.
Citera
2017-10-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Att om de inte känner sig bekväma med en mans sexuella närmanden och handlingar så är det upp till dem att tydligt säga nej, skrika nej, riva, slå och sparka. De flickor som ej har ryggrad och styrka nog att reagera sturskt nog så bör ej släppas ut från högstadiet.
Jag tycker absolut att tjejer ska lära sig att försvara sig, men med tanke på att killar i de flesta fall är betydligt starkare så är det bara dumt att få tjejer att tro att det hjälper att rivas och sparka planlöst för att komma loss från en våldtäktsman, risken är stor att det bara triggar honom.

Tjejer borde istället få lära sig hur man försvarar sig på ett effektivt sätt. Är motståndaren större och starkare så handlar det om att oskadliggöra direkt innan den starkare får övertaget.

För att oskadliggöra en starkare motståndare så gäller det att agera snabbt och tveklöst, slåss oschysst och rikta in sig på motståndarens svaga punkter, som knän, struphuvud, skrev och ögon. Inte tjata ”Nej” och slösa onödiga krafter på att försöka knuffa bort killen, utan oskadliggör snabbt och lämna platsen.

Om alla tjejer fick lära sig oskadliggöra så skulle det ju dessutom föra det positiva med sig att fler killar skulle bli uppmärksamma på om tjejen verkligen ger gensvar eller inte, och orden ”Nej, jag vill inte ha sex med dig nu” skulle helt plötsligt få en innebörd även för de som tidigare tolkat orden som något annat.
Citera
2017-10-22, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Nej, jag skäms inte, och ångrar det inte djupt. De slagsmål jag hamnade i, så var jag full men det var folk som angrep mina vänner. Och.. Och. Det är risken man tar. Det varierar beroende på var man bor, och andra faktorer: Men i grunden är det en risk.

Att gå ut och festa som en man, speciellt när man är yngre innefattar en viss risk av slagsmål. Det är bara så det är.

"Män kan inte leva efter den typen regelverk"... Men.. Det är den sortens regelverk och verklighet som går tillbaks typ 4000 år? Som man riskerar du att bli misshandlad, som homosexuell man både brutalt misshandlad och våldtagen. Som kvinna? Ja ni riskerar att bli både misshandlade och våldtagna.

Detta är verkligheten. Den var densamma 1000 år sen. Kommer vara densamma om 1000 år. Unga kvinnor bör lära sig hur de skall hantera sig själv i verkligheten, inte om drömmen om vad verkligheten kan vara.
Det är tydligt att det krävs en nystart för umgängesundervisning för män. Särskilt män som du.

Du vill att kvinnor ska undervisas i något som du uppenbarligen inte har det minsta hum om själv. Kom igen när du har lärt dig hur du ska hantera dig själv i verkligheten och inte i drömmen om hur verkligheten ska vara, för du har misslyckats gravt.

Att du tycker att kvinnor ska lära sig är ett skämt.
Senast redigerad av Ipsi 2017-10-22 kl. 10:29.
Citera
2017-10-22, 10:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Fattar du att det du säger här är att män ska absolut inte avkrävas att förstå att kvinnor inte vill knulla med dem redan första gången tjejen säger nej?

Man kan alltså inte kräva alls av män att de ska begripa att kvinnors vilja faktiskt ska respekteras lika mycket som deras egen?

varför inte förbjuda de män som inte klarar av ovan att "slippa ut från högstadiet"?
Vore ju betydligt mer adekvat handling.

Om hon inte säger nej då? Är inte många våldtäktsfall just sådana fall där tjejen helt enkelt inte säger nej men känner sig utnyttjad efteråt? Jag tycker absolut det är tjejers, eller nej, individers ansvar att säga nej till saker dom inte vill. Om man inte säger nej är har man gett medgivande. Om en tjej går fram till mig och börjar tafsa på mig och jag bara står där så ger jag mitt tysta medgivande till hennes beteende. Det betyder inte att hon inte gör fel men man måste markera för ibland är människor svin! Och ja man bör lära både tjejer och killar att vara uppmärksamma på sin omgivning och sitt eget beteende därför att världen är inte alltid vacker.
Citera
2017-10-22, 10:34
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är tydligt att det krävs en nystart för umgängesundervisning för män. Särskilt män som du.

Du vill att kvinnor ska undervisas i något som du uppenbarligen inte har det minsta hum om själv. Kom igen när du har lärt dig hur du ska hantera dig själv i verkligheten och inte i drömmen om hur verkligheten ska vara, för du har misslyckats gravt.

Varför då? Är inte kvinnor kapabla till att lära sig? Ohjustdet, män har ett kollektivt ansvar för allt, även kvinnor som tar onödiga risker.

Varför skulle det vara en dum idé att lära kvinnor att vara riskmedvetna? Hatar du kvinnor eller är du fullkomligt retarderad?
Citera
2017-10-22, 10:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Alla människor bör väl få lära sig att undvika risker, eller ska tjejer isoleras från allt ont? Lindas in i vadd, bomull och gosedjur? Ska dom inte få lära sig om hur världen fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in