2017-10-22, 00:19
Medlem
När man ser till många kulturer idag och i historien så ser man hur fädrar och den manliga delen av släkten "skyddar" deras kvinnliga släktingars "heder". De får ej gå ut på natten själva, ej åka buss själva, åtminstone på natten.

En av de få feminister jag respekterar (Camille Paglia) berättar om hur hon på 60-talet ej fick lämna sitt studenboende på natten, medans de manliga studenterna gjorde vad de ville. Universitet sa "Det är en farlig värld, ni kan bli våldtagen". Och kvinnor som Camille Paglia sa. "Jag tar den risken, fri att leva, fri att riskera att bli våldtagen."

Så kvinnor är fria att göra vad de vill, och klä sig som de vill. Men här kommer revolutionen:

Det måste göras klart för även unga flickor, att de förstår att när en man frågar 02:30 på natten om de vill se hans ukelele samling så frågar han om de vill knulla. Och än mer, förstå att som fria, självständiga kvinnor har de ett ansvar.

Att om de inte känner sig bekväma med en mans sexuella närmanden och handlingar så är det upp till dem att tydligt säga nej, skrika nej, riva, slå och sparka. De flickor som ej har ryggrad och styrka nog att reagera sturskt nog så bör ej släppas ut från högstadiet.

Jag har ett exempel där jag fick insikt eftersam jag kände flera inblandande. En 19-årig tjej som var ute och joggade blev stoppad av en man, som talade med henne, och övertalade henne att gå in i hans bil. I den bilen, har ej exakta detaljer men sexhandlingar skedde. Han körde henne hem.

Nästan direkt efter, så anmälde hon. Folk som känner hon närmare berättade om gråten, paniken och lidandet. Polisen tog in kvinnan, och mannen... Och det tog en del tid, men mannen blev frikänd. Varför? För när polisen frågade, hotade han, höjde rösten.. För att få in henne i bilen. Nej. När han började agera i bilen, sa hon nej, pressade bort han, försökte fly? Nej. Detta enligt båda deras vittnesmål.

Så frågan jag ställde mig blev: Var denna 19-åriga tjej en faktiskt vuxen och myndig person? Som jag ser det så skulle jag säga nej. Något har gått fel i både utbildning från skola och hem, när en person är så oförberedd på vad som är den faktiska verkligheten.
Citera
2017-10-22, 00:37
Medlem
Snubben blev frikänd och kvinnan lärde sig en nyttig läxa.

Ja, sånt här borde läras ut. I alla fall till flickor.
Citera
2017-10-22, 00:59
Medlem
Ash-hadus avatar
Är det verkligen någon ide?

Snarare tror jag att det är lika bra att eländet får fortgå, eländighet och smärta är bättre lärare än man ger dem kredit för.
Det finns trots allt en anledning till att barn snabbt lär sig att inte leka med eld t.ex.

Sen att det kommer finnas ett gigantiskt skara av skadade kvinnor som ingen man vill ta i med tång får vi acceptera. Att det kommer finnas ett otal ensamma män och kvinnor får vi acceptera (med det menar jag ett läge som är betydligt sämre än idag).

Det här är det nya Sverige och multikulti ist tot. Inget är heligt och vad som helst kan offras.

Cheers
Citera
2017-10-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Är det verkligen någon ide?

Snarare tror jag att det är lika bra att eländet får fortgå, eländighet och smärta är bättre lärare än man ger dem kredit för.
Det finns trots allt en anledning till att barn snabbt lär sig att inte leka med eld t.ex.

Sen att det kommer finnas ett gigantiskt skara av skadade kvinnor som ingen man vill ta i med tång får vi acceptera. Att det kommer finnas ett otal ensamma män och kvinnor får vi acceptera (med det menar jag ett läge som är betydligt sämre än idag).

Det här är det nya Sverige och multikulti ist tot. Inget är heligt och vad som helst kan offras.

Cheers

Du menar alltså att kvinnor ska hållas omedvetna för att sedan beskyllas för att skylla sig själva?

Och så säger man att feminism inte behövs.
Citera
2017-10-22, 01:12
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du menar alltså att kvinnor ska hållas omedvetna för att sedan beskyllas för att skylla sig själva?

Och så säger man att feminism inte behövs.

Nope, jag menar på att det är en fruktlös strävan då man attackerar symptom och inte orsak.

Men för all det, fortsätt gärna, tycker underhållningsvärdet i att betrakta idioter på gåsjakt är mycket högt.
Citera
2017-10-22, 01:18
Medlem
Citat:
Nope, jag menar på att det är en fruktlös strävan då man attackerar symptom och inte orsak.

Men för all det, fortsätt gärna, tycker underhållningsvärdet i att betrakta idioter på gåsjakt är mycket högt.

Vad skulle orsaken vara?
Citera
2017-10-22, 01:25
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Vad skulle orsaken vara?

Män! Eller hur?!
Det är svaret på alla problem, så vi kan lika gärna bara säga så. Då är vi överens.
Nu kan vi klappa varandra på ryggen och känna lycka över att ha nått konsensus.

Cheers.
Citera
2017-10-22, 01:28
Medlem
Citat:
Män! Eller hur?!
Det är svaret på alla problem, så vi kan lika gärna bara säga så. Då är vi överens.
Nu kan vi klappa varandra på ryggen och känna lycka över att ha nått konsensus.

Cheers.

Men om inte män kan ändra sitt beteende så måste ju kvinnor göra det.
Citera
2017-10-22, 01:36
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:

Äsch, klipp av pungen på småpojkar istället. Det ger nog mer.

Ni kvinnor har alltid försökt förändra män, de goda som de dåliga, er kamp är fruktlös, ni kommer aldrig att lyckas.
Vårt beteende, våra krigiska egenskaper, vår vilja att göra bättre än andra omkring oss, lusten att tävla, drivkraften m.m. Detta kommer ni aldrig i ta bort utan att utrota oss helt. Ni lyckas pacificera och pungklippa en hel del, men då det är helt fel män ni lyckas med, då lejonparten av dessa var relativt tama till att börja med, finns det inte mycket att applådera över.

Cheers
Citera
2017-10-22, 02:24
Medlem
JAG tycker i alla fall att det är bättre att vara ärliga mot flickor.

Som att säga att de faktiskt kan bli våldtagna och att det är deras ansvar att det inte händer.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-10-22 kl. 02:27.
Citera
2017-10-22, 02:27
Medlem
Citat:

Delvis kan jag hålla med, men så klart inte helt. Själv, har jag, när jag varit full faktiskt stoppat mig själv och kollat med tjejen att hon är med och vill.. För att hon varit passiv: Hon var villig, men ville att jag skulle.. Sköta det hela.

Detta i sig själv öppnar dörren för "problemet" att mer än ett fåtal kvinnor vill att en man skall ta initiativ och leda när det kommer till sex. Vi talar inte om någon pytte 0.5% av den kvinnliga befolkningen som vill ha en passionerad, man som tar mer av kontrollen när det kommer till sex.

Återigen, vi talar inte om våldtäkt. Men problemet blir ju klart, när du lägger in flickor som varken verbalt eller fysiskt gör det klart för mannen att de inte vill så är det ett klart misslyckande. Inte från mannens sida, men från de som uppfostrade kvinnan ifråga.
Citera
2017-10-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Delvis kan jag hålla med, men så klart inte helt. Själv, har jag, när jag varit full faktiskt stoppat mig själv och kollat med tjejen att hon är med och vill.. För att hon varit passiv: Hon var villig, men ville att jag skulle.. Sköta det hela.

Detta i sig själv öppnar dörren för "problemet" att mer än ett fåtal kvinnor vill att en man skall ta initiativ och leda när det kommer till sex. Vi talar inte om någon pytte 0.5% av den kvinnliga befolkningen som vill ha en passionerad, man som tar mer av kontrollen när det kommer till sex.

Återigen, vi talar inte om våldtäkt. Men problemet blir ju klart, när du lägger in flickor som varken verbalt eller fysiskt gör det klart för mannen att de inte vill så är det ett klart misslyckande. Inte från mannens sida, men från de som uppfostrade kvinnan ifråga.

Om kvinnor inte tar initiativ till sex så får man väl anta att de inte vill ha det?

Hon ska alltså göra det klart när hon inte vill men inte när hon vill?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in