2017-10-21, 19:22
Medlem
Spännande att USAs nationella säkerhetsråd fortfarande efter knappt 55 år vädjar till Trump att inte släppa handlingarna offentligt.
Citera
2017-10-21, 19:28
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewern
Spännande att USAs nationella säkerhetsråd fortfarande efter knappt 55 år vädjar till Trump att inte släppa handlingarna offentligt.

Ja som det alltid brukar heta när staten skall införa ny integritetskränkande övervakning av oss vanliga medborgare: "Har man rent mjöl i påsen så har man inget att frukta".
Citera
2017-10-21, 19:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewern

Samma med allsköns hemligstämplade UFO-filer. Släpp dem också nu när man ändå håller på.
Citera
2017-10-21, 20:04
Medlem
Ash-hadus avatar
Har alltid varit relativt neutral till Trump precis som jag var neutral till Obama.

Jag bryr mig inte om orden en president spottar ur sig till skillnad från den retarderade och svagsinta pöbeln.
Det enda som spelar roll är handling, det gäller nästan alla aspekter i livet. Ord är för de svaga, handlingskraft visar styrka.

Genomför han detta visar han på en handlingskraft som få tidigare presidenter visat, det både gillar och respekterar jag.
Släpper han ur sig dessa ord och inte följer upp visar han återigen att han gillar att snacka men inte "put his money where his mouth is at", det gillar jag INTE.

Jag väntar med mitt betygssättande tills hans termin som president är slut.
Citera
2017-10-21, 20:07
Medlem
Semenomore2s avatar
"Etablissemanget i DC" har med största sannolikhet bytts ut åtminstone ett antal gånger sedan 60-talet så antagligen inte.. Såvida inte konspiratörerna nådde arbetsålder direkt efter förskolan.

Reptilier kanske har längre livscykel dock.
Citera
2017-10-21, 20:18
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Ännu en bra aktion av Donald Trump, som ÄNTLIGEN släpper filerna om mordet på JFK som regeringen försökt dölja länge. Vad är det etablissemanget i demokraterna, republikanerna och CIA FBI ETC har att dölja?

Detta kan väl ändå inte ni Trumpofober vara emot? Vilka politiska konsekvenser får dessa typer av släpp?

http://www.foxnews.com/politics/2017/10/21/trump-suggests-hell-allow-release-classified-files-on-kennedy-assassination.html
Som den länkade artikeln säger Congress mandated in 1992 that all assassination documents be released within 25 years, unless the president asserts that doing so would harm intelligence, law enforcement, military operations or foreign relations.
Det bestämdes alltså 1992 att de skulle bli offentliga 2017 så det hade varit en skandal om Trump stoppat det men beröm för att släppa det bör han inte få ska någon president få beröm så är det Bush den äldre.

Edit: Kan läggas till att demokraterna hade majoritet i både senat och representanthuset då man fattade beslut om att detta skulle bli offentligt 2017.
Senast redigerad av Shane21 2017-10-21 kl. 20:33.
Citera
2017-10-21, 20:42
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Ännu en bra aktion av Donald Trump, som ÄNTLIGEN släpper filerna om mordet på JFK som regeringen försökt dölja länge. Vad är det etablissemanget i demokraterna, republikanerna och CIA FBI ETC har att dölja?

Detta kan väl ändå inte ni Trumpofober vara emot? Vilka politiska konsekvenser får dessa typer av släpp?

http://www.foxnews.com/politics/2017/10/21/trump-suggests-hell-allow-release-classified-files-on-kennedy-assassination.html

Varför skulle demokraterna vara nervösa? Det var demokraterna som hade majoritet i både senaten och kongressen 1992 när denna lagen röstades igenom.
Citera
2017-10-21, 20:42
Medlem
schtaans avatar
Nåt vettigt som Trumpen gjort iallafall!
Efter att ha sett "JFK: The Smoking Gun" är då jag helt övertygad att det var ett helt galet slumpskott av SecretService bilen bakom som satt den slutgiltiga skottet iallafall. Helt förståeligt om SecretService vill tysta ner det! Oswald sköt 3 skott och träffade ett.

https://www.youtube.com/watch?v=qiTerJXQMK4
Citera
2017-10-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Varför skulle demokraterna vara nervösa? Det var demokraterna som hade majoritet i både senaten och kongressen 1992 när denna lagen röstades igenom.

Nervösa för att de skulle komma fram att de var inblandade i mordet på JFK. Finns ju t.o.m. rykten om att efterträdaren Lyndon Johnson var inblandad.
Citera
2017-10-21, 20:53
Bannlyst
Helt omöjligt att skjuta 3 skott på 8,3 sekunder med ett Mannlicher Carcano, dessutom uppstod 9 sårskador på JFK och Conally ganska imponerande för 1 kula...
Citera
2017-10-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Varför släppte man inte allt direkt redan då? Alla presidenter har säkert kunnat läsa vad de vill men folket är inte betrodda att kunna hantera sanningen.
Citera
2017-10-21, 21:23
Medlem
bernad_laws avatar
Notera att detta INTE handlar om JFK-mordet i sig, utan om de papper som skall släppas enligt en 25-årig överenskommelse. Mer prat om själva konspirationen tas i just den forumdelen. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in