2017-10-21, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josegomorron
Men om inget minnesvärt hände MT för 10 år sen, varför skulle han då komma ihåg det?
Alltså har det inte hänt.

Då avfärdar han det helt och hållet.

Har man tafsat på någon så minns man det, om det nu inte är så att han har svårt att urskilja mellan allt tafsande och klämmande på olika kvinnor genom åren. Då kan jag förstå att han har svårt att minnas en specifik situation.
2017-10-21, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Största beviset hittills är att Timell själv är skamsen. Han hade lätt kunnat avfärda anklagelserna, men det gjorde han inte.
En annan indikator på att anklagelserna är korrekta är Martins svar "Det är så lågt".
Väldigt taktiskt att stympa meningen mitt i.
Om stormen hade bedarrat hade han kunnat förtydliga "Det är så lågt att komma med sådana här anklagelser..."
Om kritiken skulle hålla i sig kan han istället säga "Det är så lågt av mig att ha begått dessa handlingar..."
2017-10-21, 01:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du skrev ju "vit man" vilket fick mig att fundera. Hans beteende är ju inte på något sätt försvarbart.

Det skrev jag bara för att det är den vanligaste typen av maktmänniska. Men det förkommer som sagt svarta män i samma position, och även kvinnor.

Att han nu totalpudlar är ju bara för att han är smart och vet att han måste.

Vilket bevisat beteende är det som "inte på något sätt är försvarbart" ?

Om jag nu vore en kåt och lättlurad gubbe med mycket makt, så kanske mina fingrar skulle åka fram också om jag hamnade i hissen med en ung utmanande tjej som gör allt för åma sig och locka.
2017-10-21, 01:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det skrev jag bara för att det är den vanligaste typen av maktmänniska. Men det förkommer som sagt svarta män i samma position, och även kvinnor.

Att han nu totalpudlar är ju bara för att han är smart och vet att han måste.

Vilket bevisat beteende är det som "inte på något sätt är försvarbart" ?

Om jag nu vore en kåt och lättlurad gubbe med mycket makt, så kanske mina fingrar skulle åka fram också om jag hamnade i hissen med en ung utmanande tjej som gör allt för åma sig och locka.

Om du nu är en kåt och lättlurad gubbe med mycket makt så får du ju helt enkelt stå ditt kast om du låter kanelstången styra ditt beteende. Dvs; utnyttjandet är ju inte försvarbart. För det lät det lite som. Men du kanske bara menade att du kan förstå varför det här hänt?
2017-10-21, 01:38
Medlem
blymes avatar
Martin är mycket skum. I en intervju i podcasten med "Nemo möter en vän" så nekar han ju totalt till att några kränkningar eller sexuella övergrepp ska ha skett. Det räcker ju med att titta på honom och dra slutsatsen att han är peddo.
2017-10-21, 01:44
Medlem
Citat:
Om du nu är en kåt och lättlurad gubbe med mycket makt så får du ju helt enkelt stå ditt kast om du låter kanelstången styra ditt beteende. Dvs; utnyttjandet är ju inte försvarbart. För det lät det lite som. Men du kanske bara menade att du kan förstå varför det här hänt?

Man kan ju faktiskt lika gärna hävda att det är gubben som blir utnyttjad av den unga tjejen, i en sådan situation. Hon utnyttjar kåtgubben för att komma upp sig i karriären.

Den unga tjejen som kommer in till TV4-redaktionen och vet att hon är ung och snygg och Timell är en gammal kåtgubbe, hon bör helt enkelt se till att inte hamna i samma badtunna som Timell iförd en liten bikini. Så kan man också se det. Om hon nu verkligen skulle vilja undvika att det hände, men det vill hon ju inte.
2017-10-21, 01:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Man kan ju faktiskt lika gärna hävda att det är gubben som blir utnyttjad av den unga tjejen, i en sådan situation. Hon utnyttjar kåtgubben för att komma upp sig i karriären.

Den unga tjejen som kommer in till TV4-redaktionen och vet att hon är ung och snygg och Timell är en gammal kåtgubbe, hon bör helt enkelt se till att inte hamna i samma badtunna som Timell iförd en liten bikini. Så kan man också se det. Om hon nu verkligen skulle vilja undvika att det hände, men det vill hon ju inte.

Fortfarande den som har makten som håller i tyglarna. Tänker man inte med struten så är det ju nemas problemas liksom.

Fast det ska ju varit mycket folk i samband med detta. Så det är ju faktiskt inget som pekar mot att detta skulle vara fallet. Att han väljer att inte kommentera det hela över huvud taget är inte heller till någon fördel.
2017-10-21, 01:51
Medlem
Citat:
Fortfarande den som har makten som håller i tyglarna. Tänker man inte med struten så är det ju nemas problemas liksom.

Fast "makten" kan tolkas på olika sätt. Ett sätt att tolka det är att unga snygga tjejer i bikini har "makt" över äldre kåta män. Det är inte alls orimligt att se det på det sättet, de kan få mannen att agera precis som de vill bara genom några små signaler.
2017-10-21, 02:00
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Det handlar ofta inte om kåthet. Det handlar om maktdemonstrationer.
Men om det skulle handla om kåthet, vem av de två är ansvarig för gubbens kåthet?

Citat:
Den unga tjejen som kommer in till TV4-redaktionen och vet att hon är ung och snygg
Vet hon om det? Är det hennes skyldighet att veta det?
Citat:
och Timell är en gammal kåtgubbe, hon bör helt enkelt se till att inte hamna i samma badtunna som Timell iförd en liten bikini. Så kan man också se det. Om hon nu verkligen skulle vilja undvika att det hände, men det vill hon ju inte.
Hon hade fått jobb som produktionsassistent där. Hon ville antagligen fortsätta jobba där. Arbetsteamet satt i badtunnan på jobbfesten på Mjölkö. Hon ville passa in.
2017-10-21, 02:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Fast "makten" kan tolkas på olika sätt. Ett sätt att tolka det är att unga snygga tjejer i bikini har "makt" över äldre kåta män. Det är inte alls orimligt att se det på det sättet, de kan få mannen att agera precis som de vill bara genom några små signaler.

Fast nu utgår du från att det var sådär i den där badtunnan. Och det tror inte jag är fallet.
2017-10-21, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det handlar ofta inte om kåthet. Det handlar om maktdemonstrationer.
Men om det skulle handla om kåthet, vem av de två är ansvarig för gubbens kåthet?

Om tjejen åmar sig och klär sig utmanande och agerar allmänt lockande, så är det iallafall inte enbart gubbens fel om han ger henne ett litet nyp. Jag pratar givetvis inte om "våldtäkt", men en vidröring/smekning, eller någon utmanande kommentar. Det krävs två för tango.

Citat:
Vet hon om det? Är det hennes skyldighet att veta det?

Ja, man får förmoda att tjejer känner till sina assets. De vet hur de kan utnyttja dem.

Citat:
Hon hade fått jobb som produktionsassistent där. Hon ville antagligen fortsätta jobba där. Arbetsteamet satt i badtunnan på jobbfesten på Mjölkö. Hon ville passa in.

Man kan åka på firmafest till en skärgårdsö utan att hamna i samma badtunna som kåtgubben, iklädd en liten bikini. Det går faktiskt att "passa in" utan att gå så långt.
2017-10-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
På vilket sätt är det pöbelmentalitet när flera personer vittnar om att en person trakasserat och begått övergrepp mot sin omgivning ? Det verkar ju inte ogrundat i detta fall eftersom alla jobbat nära honom. Du tvivlar kanske på de som vittnar om hans beteende? Isåfall förstår jag talet om pöbelmentalitet.
Det var kanske många som vittnade mot s k häxor på sin tid också, så det måste ha varit rätt då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in