2017-10-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Totalt onödigt många räcker med 2-3 st du har samma skit på samma skit och en gång till.

Alltså tänk att folk som kör aktier har typ 5-15 st, och sen tänker du på att en globalfond har ca 1000 aktier, tror du att du måste ha 1000 fonder då? Och ha en femkrona i varje bolag

Jag är lite nybörjare nu men jag läste att man skulle ha 7-8 fonder så jag tog 8 fonder. Använde mig av avanzas portföljgenerator och la då till dessa.

Men ja, det du säger är ju vettigt =) Vissa av fonderna har ju mycket innehav som är lika, t ex SPP Aktiefond Global A och Länsförsäkringar Global Indexnära.

Är det bättre att bara ta bort några då kanske och bara köra dessa 5?

Länsförsäkringar Global Indexnära
Avanza Zero
Spiltan Aktiefond Investmentbolag
Swedbank Robur Access Asien
Länsförsäkringar Tillväxtmarknad Indexnära
Citera
2017-10-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannedude
Jag är lite nybörjare nu men jag läste att man skulle ha 7-8 fonder så jag tog 8 fonder. Använde mig av avanzas portföljgenerator och la då till dessa.

Men ja, det du säger är ju vettigt =) Vissa av fonderna har ju mycket innehav som är lika, t ex SPP Aktiefond Global A och Länsförsäkringar Global Indexnära.

Avanza Zero

Ser mkt bättre ut, själv skulle jag skala ner det ännu mer men det är bara en smaksak. Det där blir jättebra
Citera
2017-10-16, 22:43
Medlem
trailblasers avatar
Citat:

Avanza Zero