2017-10-20, 18:04
Flera chefer och medarbetare babblar om internutredning, givetvis måste en oberoende utredning tillsättas, ev brottslingar ska inte utreda sin egen brottslighet och mygel.
Det kommer att kännas svårt att se TV4 program i fortsättningen, hur många kvinnor blev sexuellt utnyttjade pga programmet man tittar på, kommer jag att tänka.
Hur ser annonsörerna på saken nu när deras produkter kommer att förknippas med kvinnoförnedring?
2017-10-20, 18:08
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I gamla öst fanns nästan inga brott hos allmänheten. Staten styrde med järnhand. Vad jag påpekade var att det svenska rättsväsendet, hur uselt det än må förefalla, är långt bättre än folkdomstolar. I dagens samhälle vill folk straffa på sin känsla inte på juridiska grunder. Det är i princip liktydigt med lejongropen under förhistorisk tid.

Ja jag är antagligen för hämndlysten och hänsynslös för att riktigt kunna uppskatta dagens svenska system, blir man snällare med åldern?
2017-10-20, 18:14
Medlem
potatislandets avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4907996

Den här gamla godingen blir skön i sammanhanget.

"Jag skulle aldrig behandla nån på media på det här sättet"
2017-10-20, 18:15
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag menar: Martin Timell var tvungen att be om ursäkt för att han tydligen hade tagit en tjej på rumpan i lunchkön för 11 år sen. Vad är detta för kvinna? Hon måste levt i alla helvetets kval efter den traumatiska upplevelsen.

Detta och överfallsvåldtäkter/gruppvåldtäkter har 0 med varann att göra din pajas, så brutalt jävla trångsynt och äckligt att försöka koppla samman dessa.

Det som skedde ve penetrerande våldtäkt.
Så vad var det som inte hade med varandra att göra sa Du?
Just det, den vita helylle-mannen kan inte våldta...

Sen, vem Fan är du att ta ifrån någon personen i fråga dennes upplevelser?

Ditt mongo. Hoppas verkligen inte du chillar lika hårt om någon trycker upp ett finger i din flickvän eller syster.

Jävla slödder.
Senast redigerad av Littlepaw13 2017-10-20 kl. 18:17.
2017-10-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Timell cuckar ur fullständigt nu.
Timell säger att han inte minns att han tafsat en kvinna på rumpan, men att det ändå stämmer därför att kvinnan säger att hon upplevt det.

Kan det bli mer nedsättande mot kvinnor eller framställaTimell som mer patetisk än så?
Ska han offra sig på altaret därför att en kvinna upplever/känner?

Eller så har han faktiskt tafsat henne på rumpan och minns det väl, men vågar inte stå för det som den syltrygg han är.
Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde i en kö för 11 år sen. Så jag tror på vad han säger. Han säger ju mer eller mindre att han inte tror att kvinnan ljuger och han kan ha gjort det men inte minns för det är över 11 år sedan tycker det e ganska troligt att han inte minns.
2017-10-20, 18:16
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Han ska alltså ha blottat sitt eregerade könsorgan på en TV-gala enligt någon programledare, såvitt jag förstått det. Äckligt om det stämmer. Riktigt äckligt.
2017-10-20, 18:17
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atfc
Videon av utskällningen tycker jag har förstorats upp mycket, den speglar en man med ett hetsigt temperament som hamnar i en konflikt på jobbet och bakgrunden till konflikten framgår inte.

Jag tänker framför allt på "incidenten" (läs övergreppet) i badtunnan, på alla normala arbetsplatser i Sverige resulterar det agerandet som regel i ett omedelbart avsked följande arbetsdag. Att försöka tysta offret och erbjuda en löneförhöjning är förkastligt och visar på en fullkomlig brist på moral och etik samt sexistiska värderingar hos TV4's ledning.

Som sagt, håller med om att det är sextrakasserierna som är det intressanta. Mobbningshistorierna är ju bara fåniga, speciellt när de kommer dragandes med nån video där han skriker som en 90-årig mysgubbe i ett mysgräl med frugan på Konsum. Fattades bara att Expressen skulle lagt till lite dystopisk, dramatisk musik inför videon. Vad du skriver sedan, så skulle jag tro att många, många bolag inom tjänstemannasektorn dras med liknande, men utan tvekan så verkar mediahusen dras med några av de värsta rovdjuren. Dit tycks dock inte Timell höra. Inte helt förvånande, det räcker att se på karln för att begripa att det inte är frågan om en våldtäktsman.
2017-10-20, 18:17
Medlem
Toolmans avatar
Imponerande mediahantering av MT. Pudlar fullständigt, lägger sig helt flat. "Har de upplevt detta så har jag gjort det". Jag behöver hjälp. Enda sättet att överleva denna PK-storm. Ingen överlever ett PK-drev på att försvara sig. Här är det sluga medierådgivare inkopplade.
2017-10-20, 18:18
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Han ska alltså ha blottat sitt eregerade könsorgan på en TV-gala enligt någon programledare, såvitt jag förstått det. Äckligt om det stämmer. Riktigt äckligt.

Varför är det äckligt? Han har ju en över 20cm kuk tydligen, så jag tycker programledaren ska vara glad som fått bevittna det mästerverket!
2017-10-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Var har du fått den infon ifrån? Det låter mer som något den där långe jäveln på Parlamentet skulle göra.
2017-10-20, 18:22
Medlem
Profanitys avatar
Anders, hans bror, har en kuk som enligt sugna bögar är grymt stor (trolleri pågår).
2017-10-20, 18:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Var har du fått den infon ifrån? Det låter mer som något den där långe jäveln på Parlamentet skulle göra.
https://www.metro.se/artikel/folkkär...surd-situation

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in