2017-10-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
Har precis fått reda på att en stor dagstidning just nu jobbar på en artikel, ringer runt till offer osv. Så det kommer snart ut. Källa anställd på tidningen.

Har du fått nån mer info?

Så många turnéer Soran varit på så lär det ju finnas många tjejer som blivit drabbade av hans sexuella trakasserier.
Citera
2017-10-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du måste ju läsa den skribent jag svarade. Eller brukar du alltid BARA läsa den del du vill se? Hen påstod att kvinnan var "redlös" men blev tvingad. Kan det inte innebära på kärringspråk att hon själv har hållit käft i fyllan? Om man TVINGAT henne med våld, dvs en ren våldtäkt, varför har hon inte redan anmält händelsen? Är hon dum i huvudet? Eller kan det vara så att hon i sitt redlösa tillstånd INTE sa något eller gjorde något motstånd och den lille kurden fick då för sig att det var fritt fram och dagen efter kom ångesten och hon kom på förklaringen att hon tvingats? Därför hon skämdes över sitt beteende. I så fall är kärringar dummare än vad jag trodde. Och de kanske behöver en övervakare som Islamisterna påstår.
Du menar alltså på fullt allvar att kvinnor, rent generellt, inte har något eget ansvar att de blir "redlösa"?
Att de saknar kontroll över sin egen vilja och kropp?
Kan man i så fall ha sådana oförmögna människor i någon form av arbete eller chefpositioner? Kanske vi ska ta och omvärdera kvinnor på arbetsplatser överhuvudtaget? Eller separera män och kvinnor. Vi bygger ju ett islamskt land i Sverige, det blir väl bra för dig och dina systrar. Då slipper kvinnor eget ansvar överhuvud taget. Eller?
Jag läste den och hävdar fortfarande att du bör slå upp tvingade i en ordbok. Att någon är redlöst berusad är inte en ursäkt för att begå sexuella övergrepp, snarare tvärtom.
Citera
2017-10-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag läste den och hävdar fortfarande att du bör slå upp tvingade i en ordbok. Att någon är redlöst berusad är inte en ursäkt för att begå sexuella övergrepp, snarare tvärtom.
Gullar man med ormar i en ormgrop är risken stor att bli biten. Badar man i en flod fylld med krokodiler kan man bli käkad på. Super man sig redlös bland kurder...osv. DET är min poäng. Ska det vara så svårt att förstå menar du? Har kvinnor någon form av konsekvensimmunitet?
Citera
2017-10-20, 17:20
Medlem
Citat:
Gullar man med ormar i en ormgrop är risken stor att bli biten. Badar man i en flod fylld med krokodiler kan man bli käkad på. Super man sig redlös bland kurder...osv. DET är min poäng. Ska det vara så svårt att förstå menar du? Har kvinnor någon form av konsekvensimmunitet?
Det är en dålig poäng. Dåligt omdöme gör inte diverse brott mindre allvarliga, dessutom, om nu uppgifterna om sorken skulle stämma, så är det knappast dåligt omdöme att tro att han är harmlös. Killen ser ut att vara väldigt klen fysiskt och framstår som värsta mesen när han yttrar sig i tv, radio. Inte direkt en skräckinjagande typ m.a.o.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-20 kl. 17:24.
Citera
2017-10-20, 17:36
Medlem
Citat:
Det är en dålig poäng. Dåligt omdöme gör inte diverse brott mindre allvarliga, dessutom, om nu uppgifterna om sorken skulle stämma, så är det knappast dåligt omdöme att tro att han är harmlös. Killen ser ut att vara väldigt klen fysiskt och framstår som värsta mesen när han yttrar sig i tv, radio. Inte direkt en skräckinjagande typ m.a.o.

I de allra flesta andra brott så är det så. Glömmer man nycklarna i bilen och är hos harmlösa vänner får det konsekvenser vid en stöld. Låser du inte din dörr hemma för du har harmlösa grannar får det konsekvenser vid ersättning och vid brottsmål. Är du full och cyklar(vilket är tillåtet och hyfsat harmlöst) och ramlar och gör dig illa kommer du få sänkt eller ingen ersättning. MEN om du är full som en alika(för hon har väl ändå druckit själv) och är bland kåta kurder skall hon vara utan ansvar? Ergo kärringar är som barn, man kan inte kräva konsekvenser av deras handlingar, eller? I så fall ska de inte få rösta eller få vara i yrkeslivet överhuvudtaget. Och absolut inte få köra bil. Hon kan ju råka bli full och köra över någon på väg hem.
Citera
2017-10-20, 17:42
Medlem
Citat:
I de allra flesta andra brott så är det så. Glömmer man nycklarna i bilen och är hos harmlösa vänner får det konsekvenser vid en stöld. Låser du inte din dörr hemma för du har harmlösa grannar får det konsekvenser vid ersättning och vid brottsmål. Är du full och cyklar(vilket är tillåtet och hyfsat harmlöst) och ramlar och gör dig illa kommer du få sänkt eller ingen ersättning. MEN om du är full som en alika(för hon har väl ändå druckit själv) och är bland kåta kurder skall hon vara utan ansvar? Ergo kärringar är som barn, man kan inte kräva konsekvenser av deras handlingar, eller? I så fall ska de inte få rösta eller få vara i yrkeslivet överhuvudtaget. Och absolut inte få köra bil. Hon kan ju råka bli full och köra över någon på väg hem.
Så om du skulle bli vlådtagen när du är skitpackad och oförmögen att försvara dig själv så är detta m.a.o inget brott, utan du får helt enkelt skylla dig själv, eller? Du försöker bortförklara ett grovt sexualbrott p.g av att offret ska ha varit för berusad, det håller helt enkelt inte. Att köra bil full kan givetvis inte jämföras med att sexuella övergrepp, köra bil är något du väljer själv det är det aktiva val, att råka ut för övergrepp är inget aktivt val.
Citera
2017-10-20, 18:37
Medlem
Citat:
Så om du skulle bli vlådtagen när du är skitpackad och oförmögen att försvara dig själv så är detta m.a.o inget brott, utan du får helt enkelt skylla dig själv, eller? Du försöker bortförklara ett grovt sexualbrott p.g av att offret ska ha varit för berusad, det håller helt enkelt inte. Att köra bil full kan givetvis inte jämföras med att sexuella övergrepp, köra bil är något du väljer själv det är det aktiva val, att råka ut för övergrepp är inget aktivt val.

Nu handlar det inte om en regelrätt om våldtäkt, eller hur. Bruden skrev att hon var full så hon var medvetslös och blev tvingad. Ingen förklaring hur hon skulle ha blivit tvingad eller varför hon inte agerade och sa nej eller gick därifrån. Så där kan vi göra tolkningar. Och det gör jag. Men man ÄR medskyldig om man själv försatt sig i situationen medvetet. Det gäller alla brott. Man är helt enkelt oaktsam. Befinner man sig som ung tjej med främmande män och tillåter sig själv bli så berusad att hon inte klarar av att säga nej eller gå därifrån, ja då är man oaktsam. Man är helt enkelt dum i hela huvudet. Så svaret på din fråga, om jag super mig apfull när jag befinner mig inne på en bögklubbmed läderbögar och inte klarar av att säga NEJ och lämna och vaknar med ont i arslet så är jag minst sagt medskyldig till brottet.
Citera
2017-10-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har du fått nån mer info?

Så många turnéer Soran varit på så lär det ju finnas många tjejer som blivit drabbade av hans sexuella trakasserier.

Vet inte mycket mer än så än. Kontakt med offren förmedlades av 1337likes. Personen som håller i utredningen är en prisbelönt reporter. Utelämnar hens namn pga vill inte försvåra nåt.
Citera
2017-10-21, 02:50
Medlem
Citat:
Nu handlar det inte om en regelrätt om våldtäkt, eller hur. Bruden skrev att hon var full så hon var medvetslös och blev tvingad. Ingen förklaring hur hon skulle ha blivit tvingad eller varför hon inte agerade och sa nej eller gick därifrån. Så där kan vi göra tolkningar. Och det gör jag. Men man ÄR medskyldig om man själv försatt sig i situationen medvetet. Det gäller alla brott. Man är helt enkelt oaktsam. Befinner man sig som ung tjej med främmande män och tillåter sig själv bli så berusad att hon inte klarar av att säga nej eller gå därifrån, ja då är man oaktsam. Man är helt enkelt dum i hela huvudet. Så svaret på din fråga, om jag super mig apfull när jag befinner mig inne på en bögklubbmed läderbögar och inte klarar av att säga NEJ och lämna och vaknar med ont i arslet så är jag minst sagt medskyldig till brottet.
Då går våra åsikter isär. Jag anser ju att tvinga någon till att utföra en sexakt är våldtäkt OCH hur vet du att offret inte sa nej? Du har ju inte den blekaste utan sitter bara och spekulerar.
Citera
2017-10-21, 04:49
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Naturligtvis inte. Hur fan skulle man kunna vara medskyldig om man inte klarar av att säga nej? Däremot så kan det vara så att man har utsatt sig för risk, men det är alltid den som våldtar som är skyldig. Offret kan aldrig vara skyldigt. Du blandar ihop riskbeteende med att vara medskyldig.
Senast redigerad av fernebo 2017-10-21 kl. 04:52.
Citera
2017-10-21, 12:13
Medlem
FiffelMonas avatar
Jag har hört rykten från folk som gillar att gå på Stockholms "finare" (runt Stureplan antar jag) klubbar att han iaf förr kunde vara allmänt sliskig, den första kändisen jag tänkte på när det här med Virtanen började var faktiskt Soran. Det skulle vara väldigt skönt om han försvann från tv osv ett tag, gärna för alltid. En annan standup kille, Sean Atci, är väl nästan helt bortglömd nu, hade varit skönt om den gode kurden Soran skulle göra det samma!

Citat:
Ursprungligen postat av chadde
Vet inte mycket mer än så än. Kontakt med offren förmedlades av 1337likes. Personen som håller i utredningen är en prisbelönt reporter. Utelämnar hens namn pga vill inte försvåra nåt.
Vet du hur det går? Vore trevligt att vakna upp imorgon till nyheten att även Soran blir uthängd
Citera
2017-10-21, 18:53
Avslutad
http://archive.is/xQuy6

Författaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in