2017-10-18, 21:45
Medlem
Är mycket nöjd med kvällens avsnitt

Äntligen slipper man se mera av den där tråkiga Fredrik, kände en lättnad när Linda pratade med honom på slutet och man fattade att han äntligen kör sitt race med Yvonne utanför programmet.

Sen YES , äntligen kommer Marcus och jag fick rätt i att han kommer ersätta Fredrik och tycker det är hur kul som helst att Marcus kommer vara med i det "riktiga" programmet vilket innebär att man kommer få se mycket av honom .

Detta innebär också att Marcus för andra gången kommer få en utlandsresa för andra gången och det ska bli kul att följa honom både på gården och på resan. Jag hoppas innerligt att det kommer gå bättre för honom den här gången
Citera
2017-10-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, det vore häftigt faktiskt. Kanske passar de ihop även om de verkar väldigt olika.

Ja vem vet, nu försvann äntligen Fredrik ur programmet och det är jag glad för.
Citera
2017-10-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Pinsamt när alla står och tittar på när de ska göra sina val Erik och Alma är ju så gulliga mot varandra

"Hon ser tajt och fräsch ut", klockren kommentar där från Jörgen

Ja jag tycker det är lite konstigt att dem gjorde valen på det sättet i "Kärlek åt alla", dem kunde ju gjort det med varje bonde+dejter för sig som i vanliga programmet.

Ja jag hörde också hans kommentar . Han är ju bara så pinsam och jag hoppas dem nya tjejerna som kommer till Jörgen snart inser vad han är för mansgris.
Citera
2017-10-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Liselotte är för pratglad för att vara så ful o nötbonden
skickar inte hem henne såklart, vad diskret...så när någon är snyggare
en än själv då skäms man inte utan...man gör vadå? inte söker sig lägre ner i hierarkin tydligen utang er sig på någon högre makt?

Johan vart så opportunistiskt smickrad över att någon var snygg & yngre vallfärdade,
det var enda skälet till att han satte henne som komisk relief & förstaval

Varför sökte hon överhuvudtaget?, vad trodde hon att det fanns för urval som har en annan livsplan
än Johan och samtidigt är bonde, kanske såg hon igenom hans gubbsjuka förhoppningsvis i förhållande till att ha fått för lite komplimanger om det inre.
Han kalla henne "mogen för sin ålder" utan att tycka sig behöva utveckla vad fan han mena, det är ju nånting Hugh Hefner måste säga till någon som är underlägsen i åldrande, men vi har samma referensramar bestämde han?

Vad lurig Colgate-leendet var som drog sina favoriter i motsatt hierarkisk ordning

Ja Johan såg ganska snopen ut när den yngsta tjejen tackade nej, men hon gjorde ju rätt som följde sitt hjärta när hon inte tyckte det var rätt.
Citera
2017-10-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nu fick man förklaringen till Markus iaf😂

Ja det var verkligen på tiden , nu längtar jag till nästa avsnitt!
Citera
2017-10-18, 23:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nu fick man förklaringen till Markus iaf😂
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sen YES , äntligen kommer Marcus och jag fick rätt i att han kommer ersätta Fredrik och tycker det är hur kul som helst att Marcus kommer vara med i det "riktiga" programmet vilket innebär att man kommer få se mycket av honom .

Markus var dock klar för medverkan redan i våras så någon ersättare för Fredrik är han egentligen inte. Inte på samma sätt som Joacim fick ersätta Leonora.
Så frågan är ju vad den ursprungliga tanken gällande Marcus medverkan var. Skulle han fått en plats i det ordinarie programmet eller hade de tänkt ha fem bönder på webben?

För övrigt så är ju Marcus inte särskilt intressant eller kul som person om jag minns rätt, så jag har inte alltför stora förhoppningar att det bjuds på så mycket underhållning från hans sida.
För hans skull så hoppas jag dock såklart att det kommer att gå bättre den här gången.
Citera
2017-10-18, 23:39
Medlem
https://www.expressen.se/noje/tv-bonden-plotsligt-dumpad-i-sandning/

Här kan man läsa lite mera om varför Moa tackade nej till Johan. Man kan ju undra lite varför hon sökte, men hon kanske trodde att dem var mer på samma nivå utifrån vad hon sett i Johans presentation.

Men tycker väl ändå att hon någonstans borde fatta att en 23-åring resonerar annorlunda och befinner sig på en annan plats i livet än en 39-åring.....
Senast redigerad av Hjortfelt 2017-10-18 kl. 23:41.
Citera
2017-10-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Markus var dock klar för medverkan redan i våras så någon ersättare för Fredrik är han egentligen inte. Inte på samma sätt som Joacim fick ersätta Leonora.
Så frågan är ju vad den ursprungliga tanken gällande Marcus medverkan var. Skulle han fått en plats i det ordinarie programmet eller hade de tänkt ha fem bönder på webben?

För övrigt så är ju Marcus inte särskilt intressant eller kul som person om jag minns rätt, så jag har inte alltför stora förhoppningar att det bjuds på så mycket underhållning från hans sida.
För hans skull så hoppas jag dock såklart att det kommer att gå bättre den här gången.

Menade att nu får han ju "ersätta" Fredrik eftersom det blev som det blev. Har inte en aning, men 5 bönder i webb-serien skulle väl också bli tajt, man får ju inte se mycket där varje gång och dagens avsnitt på webben var ju bara 12 minuter långt. Jag kan tro att Linda hade nån tanke att hon ville ha Marcus i det vanliga programmet.

Jag såg ju aldrig Marcus när han var med 2006, har bara sett små klipp på Youtube och läst gamla artiklar men enligt Linda så är han ju mer mogen idag, vet vad han vill och hans längtan efter kärlek väldigt stark. Kanske han kommer uppträda annorlunda.

En av tjejerna som ska till hans gård verkade lite paff/besviken redan när han klev ur bilen...sa väl nåt i stil med, "oj vad kort han är" följ av ett lite besvärat skratt.
Citera
2017-10-18, 23:49
Medlem
Lostworlds avatar
Nu får man också börja ifrågasätta Dennis omdöme.
Han bjuder alltså in Liselott och hennes vapendragare, dvs de två tjejerna som Annie syftade på när hon talade om att hon blivit utfryst. Till Dennis försvar så kunde han ju inte veta att det handlade om dessa tjejer kanske men Liselotte har ju varit väldigt "på" och det är synd att hon vinner nåt genom att köra den stilen. Särskilt eftersom han samtidigt valde bort den där rödhåriga tjejen som verkade väldigt trevlig. Nu blir det Dennis och blondinerna för hela slanten, han har onekligen en viss preferens när det kommer till tjejernas utseende...

Liselotte försökte ju inte ens dölja att hon kände sig hotad av Annie pga att hon tyckte hon var snygg, vilket såklart förklarar att Annie känt sig utfryst. Trist för Annie att Dennis gjorde ett så taskigt val och inte lyckade sära på Liselott och vapendragare, nu måste hon alltså bo tillsammans med båda.
Bra dock att Linda pushade Annie att stå på sig och kämpa för den hon vill ha, om det nu visar sig att allt känns rätt med Dennis.

På webben fortsätter jag att charmas av Erik och Alma. Så gulliga och trevliga båda två.
Erik är verkligen omtänksam och bryr sig om sina deltagare. Se och lär Jörgen.
Synd bara att avsnitten är så korta. De hade lätt kunnat vara i alla fall 20 min. Nu hann vi bara med resterande del av valet av deltagare och inget mer än så. Det är lite väl snålt.
Citera
2017-10-18, 23:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Menade att nu får han ju "ersätta" Fredrik eftersom det blev som det blev. Har inte en aning, men 5 bönder i webb-serien skulle väl också bli tajt, man får ju inte se mycket där varje gång och dagens avsnitt på webben var ju bara 12 minuter långt. Jag kan tro att Linda hade nån tanke att hon ville ha Marcus i det vanliga programmet.
Förstod att du menade det ville mest förtydliga att "mystiken" kvarstår eftersom produktionen inte kunde vetat på förhand att även Fredrik skulle hoppa av. Man startade alltså med nio bönder istället för åtta som i vanliga fall.

Citat:
Jag såg ju aldrig Marcus när han var med 2006, har bara sett små klipp på Youtube och läst gamla artiklar men enligt Linda så är han ju mer mogen idag, vet vad han vill och hans längtan efter kärlek väldigt stark. Kanske han kommer uppträda annorlunda.
Det är inget ont i Marcus men nån vidare "underhållning" har jag inget minne av att han var. Så kan det ju vara med vissa bönder men som sagt, jag hoppas att det ordnar sig för honom den här gången och att rätt tjej dyker upp.

Citat:
En av tjejerna som ska till hans gård verkade lite paff/besviken redan när han klev ur bilen...sa väl nåt i stil med, "oj vad kort han är" följ av ett lite besvärat skratt.
Ja, "kortis" tror jag t o m att hon sa. Aj, aj - inte kul för en kille att höra det...
Citera
2017-10-19, 00:18
Medlem
Citat:
Nu får man också börja ifrågasätta Dennis omdöme.
Han bjuder alltså in Liselott och hennes vapendragare, dvs de två tjejerna som Annie syftade på när hon talade om att hon blivit utfryst. Till Dennis försvar så kunde han ju inte veta att det handlade om dessa tjejer kanske men Liselotte har ju varit väldigt "på" och det är synd att hon vinner nåt genom att köra den stilen. Särskilt eftersom han samtidigt valde bort den där rödhåriga tjejen som verkade väldigt trevlig. Nu blir det Dennis och blondinerna för hela slanten, han har onekligen en viss preferens när det kommer till tjejernas utseende...

Liselotte försökte ju inte ens dölja att hon kände sig hotad av Annie pga att hon tyckte hon var snygg, vilket såklart förklarar att Annie känt sig utfryst. Trist för Annie att Dennis gjorde ett så taskigt val och inte lyckade sära på Liselott och vapendragare, nu måste hon alltså bo tillsammans med båda.
Bra dock att Linda pushade Annie att stå på sig och kämpa för den hon vill ha, om det nu visar sig att allt känns rätt med Dennis.

På webben fortsätter jag att charmas av Erik och Alma. Så gulliga och trevliga båda två.
Erik är verkligen omtänksam och bryr sig om sina deltagare. Se och lär Jörgen.
Synd bara att avsnitten är så korta. De hade lätt kunnat vara i alla fall 20 min. Nu hann vi bara med resterande del av valet av deltagare och inget mer än så. Det är lite väl snålt.

Lär inte bli så roligt för Annie på gården med dem två tjejerna, man kanske den tredje är trevlig mot henne i alla fall. Det hoppas jag! Hon verkar vara en fin och känslig tjej och jag hoppas att Dennis mer och mer ser Annies kvaliteter på gården och att det i slutända kommer Annie som står som hans slutval .
Citera
2017-10-19, 00:22
Medlem
Citat:
Förstod att du menade det ville mest förtydliga att "mystiken" kvarstår eftersom produktionen inte kunde vetat på förhand att även Fredrik skulle hoppa av. Man startade alltså med nio bönder istället för åtta som i vanliga fall.

Det är inget ont i Marcus men nån vidare "underhållning" har jag inget minne av att han var. Så kan det ju vara med vissa bönder men som sagt, jag hoppas att det ordnar sig för honom den här gången och att rätt tjej dyker upp.

Ja, "kortis" tror jag t o m att hon sa. Aj, aj - inte kul för en kille att höra det...

Nej det var ingen bra start med den kommentaren . Kanske man kan ana att tjejen som fällde den kommentaren inte blir kvar så länge på Marcus gård?!

Nej det enda jag kunnat tyda var att han var otroligt blyg sist han var med, kanske blygheten släppt lite nu och att han i alla fall vågar prata med tjejen som han kommer ta med sig på utlandsresan. Förra gången sa ju han och tjejen knappt ett ord till varandra under resan och det vill vi ju inte ha en upprepning av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in