2017-10-19, 00:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Lär inte bli så roligt för Annie på gården med dem två tjejerna, man kanske den tredje är trevlig mot henne i alla fall. Det hoppas jag! Hon verkar vara en fin och känslig tjej och jag hoppas att Dennis mer och mer ser Annies kvaliteter på gården och att det i slutända kommer Annie som står som hans slutval .
Ja, den andra blonda tjejen (hon som trodde att hon skulle få åka hem) verkar ju vettig också.
Så vi får hoppas att Dennis tar sig samman och använder hjärnan lite bättre i kommande val.
Citera
2017-10-19, 05:06
Medlem
Skönt att Fredrik är ute ur programmet även om jag inte tycker att Marcus är speciellt rolig. För hans egen skull hoppas jag att han är mer redo den här gången och att han går in seriöst för att träffa någon. Lite konstigt är det ändå att han får en ny chans men det blir nog bra ändå till slut
Citera
2017-10-19, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Markus var dock klar för medverkan redan i våras så någon ersättare för Fredrik är han egentligen inte. Inte på samma sätt som Joacim fick ersätta Leonora.
Så frågan är ju vad den ursprungliga tanken gällande Marcus medverkan var. Skulle han fått en plats i det ordinarie programmet eller hade de tänkt ha fem bönder på webben?

För övrigt så är ju Marcus inte särskilt intressant eller kul som person om jag minns rätt, så jag har inte alltför stora förhoppningar att det bjuds på så mycket underhållning från hans sida.
För hans skull så hoppas jag dock såklart att det kommer att gå bättre den här gången.

Det är en bra fråga vad den ursprungliga tanken var. Fem bönder i tv hade ju varit galet tajt det med. Ett avsnitt är 45 min och fem bönder på det ger inte ens tio minuter per bonde...
På webben hade det också varit galet tajt.
Intressant också att, av vi fått se, Mackan bara fått fyra tjejer direkt till gården d.v.s. utan speeddejt och gruppdejt. Det är trots allt ett rejält steg.

Jag håller med om att det inte är det är någon höjdare som person heller så underhållningsvärdet lär inte bli högt.

Citat:

Men tycker väl ändå att hon någonstans borde fatta att en 23-åring resonerar annorlunda och befinner sig på en annan plats i livet än en 39-åring.....

Det kan man garanterat undra.
Det är en markant åldersskillnad. Som 39-åring börjar t.ex. tiden för att skaffa barn etc rinna ut (jo, jag vet att man som man kan få barn högt upp i åldrarna men att vara typ 60 när ditt barn är 10-15 är ju kanske inte att föredra, då ska den tiden vara gjord.
Som 23-åring vill du ha ett gäng "par-år" där ni kan ägna er enbart åt varandra först och sedan längre fram skaffa familj etc. Som du så mycket riktigt säger, det är olika platser i livet.

Citat:

På webben fortsätter jag att charmas av Erik och Alma. Så gulliga och trevliga båda två.
Erik är verkligen omtänksam och bryr sig om sina deltagare. Se och lär Jörgen.

Ett av dom gulligaste "paren" denna säsong utan tvekan. Jag kommer på mig själv med att "hålla" stenhårt på dom två varje gång. Det liksom är sådant parmaterial där att jag känner att det bara inte får gå fel där.
Citera
2017-10-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ja, den andra blonda tjejen (hon som trodde att hon skulle få åka hem) verkar ju vettig också.
Så vi får hoppas att Dennis tar sig samman och använder hjärnan lite bättre i kommande val.

Ja hon lär nog vara mer snäll mot Annie och förhoppningsvis så ser nog Dennis igenom Liselotte och den andra tjejen.
Citera
2017-10-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Skönt att Fredrik är ute ur programmet även om jag inte tycker att Marcus är speciellt rolig. För hans egen skull hoppas jag att han är mer redo den här gången och att han går in seriöst för att träffa någon. Lite konstigt är det ändå att han får en ny chans men det blir nog bra ändå till slut

Var ju det bästa avsnittet hittills just p.g.a. att Fredrik försvann och jag tror det kommer bli hur bra som helst med Marcus. Tror han har hunnit mogna på 11 år och kommer göra ett helt annat intryck den här gången.
Citera
2017-10-19, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är en bra fråga vad den ursprungliga tanken var. Fem bönder i tv hade ju varit galet tajt det med. Ett avsnitt är 45 min och fem bönder på det ger inte ens tio minuter per bonde...
Intressant också att, av vi fått se, Mackan bara fått fyra tjejer direkt till gården d.v.s. utan speeddejt och gruppdejt. Det är trots allt ett rejält steg.

Jag håller med om att det inte är det är någon höjdare som person heller så underhållningsvärdet lär inte bli högt.

Det kan man garanterat undra.
Det är en markant åldersskillnad. Som 39-åring börjar t.ex. tiden för att skaffa barn etc rinna ut (jo, jag vet att man som man kan få barn högt upp i åldrarna men att vara typ 60 när ditt barn är 10-15 är ju kanske inte att föredra, då ska den tiden vara gjord.
Som 23-åring vill du ha ett gäng "par-år" där ni kan ägna er enbart åt varandra först och sedan längre fram skaffa familj etc. Som du så mycket riktigt säger, det är olika platser i livet.

Ett av dom gulligaste "paren" denna säsong utan tvekan. Jag kommer på mig själv med att "hålla" stenhårt på dom två varje gång. Det liksom är sådant parmaterial där att jag känner att det bara inte får gå fel där.

Hoppas också mycket på Alma och Erik, men tror att hon kommer stå som hans slutval. Om han nu inte skulle charmas mer av den snygga Fredrikke och tycka att det är mer fart och fläkt i henne. Men jag tror inte det.

Jo precis, hon borde ju kunnat ana att Johan vill bilda familj och ser saker på ett annat sätt. Hon sa ju även nåt i stil med "Det här är Johan och såhär vill han leva, jag skulle aldrig drömma om att ändra på någon så han ska ju ha en tjej som vill leva på samma sätt". Så tydligen var det mycket hon inte gillade med Johan. Tolkade det också som att hon inte kunde tänka sig ett liv på en gård....så hon ska nog tänka sig för vilka program hon söker till
Citera
2017-10-19, 09:40
Medlem
KrossedOuts avatar
Fredrikke kan vara den vackraste & sexigaste deltagaren i BSF någonsin. Dock hoppas jag mest på Alma, dom passar bättre ihop. Ödmjuka människor.

Stör mig lite på Joacims "brun-utan-sol-fläckar-tjej". Hon som påminner om en gnagare? Hon hurtiga.

Apropå Annie, känns som om hon söker martyrrollen.
Senast redigerad av KrossedOut 2017-10-19 kl. 09:49.
Citera
2017-10-19, 13:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Vi får väl bara ta och acceptera detta "mysterium" och gå vidare.
Dock så kan det ju fortfarande ifrågasättas varför avsnitten på webben måste vara så korta. Rent kostnadsmässigt kan det väl inte vara nån större skillnad om man låter dem vara lite längre? Blir väldigt snuttifierat och osammanhängade som det är nu.
Citat:
Ja, hur gick det till kan man fråga sig? Det relaterar ju till det ursprungliga problemet men jag antar att hans speeddejtande filmades men att man nu valt att klippa bort det eftersom han istället går in som "ersättare" fast han inte hade den rollen ursprungligen.
Citat:
Det talades ju även om "avståndsproblem", att eventuellt få pendla på helgerna osv men även detta borde ju Moa varit medveten om när hon sökte till programmet.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Fredrikke kan vara den vackraste & sexigaste deltagaren i BSF någonsin. Dock hoppas jag mest på Alma, dom passar bättre ihop. Ödmjuka människor.

Jag också Blir glad bara av att se dem i bild, något som inte hör till vanligheterna.
Hoppas att inte "sexy Fredrikke" ställer till det allt för mycket... Hittills har dock Erik visat gott omdöme så jag hoppas att han inte låter sig kollras bort av hennes vackra yttre.
Hans samtal med Alma var också betydligt bättre så det är bara att hoppas att det fortsätter i den stilen.

Citat:
Ja hon lär nog vara mer snäll mot Annie och förhoppningsvis så ser nog Dennis igenom Liselotte och den andra tjejen.
Synd att han inte såg igenom dem på en gång bara...

Citat:
Var ju det bästa avsnittet hittills just p.g.a. att Fredrik försvann och jag tror det kommer bli hur bra som helst med Marcus. Tror han har hunnit mogna på 11 år och kommer göra ett helt annat intryck den här gången.
Fast även om han mognat så innebär ju inte det att det blir något underhållningsvärde för oss tv-tittare för det. Hans personlighet har ju knappast förändrats...
Senast redigerad av Lostworld 2017-10-19 kl. 13:39.
Citera
2017-10-19, 14:50
Medlem
Citat:
Vi får väl bara ta och acceptera detta "mysterium" och gå vidare.
Dock så kan det ju fortfarande ifrågasättas varför avsnitten på webben måste vara så korta. Rent kostnadsmässigt kan det väl inte vara nån större skillnad om man låter dem vara lite längre? Blir väldigt snuttifierat och osammanhängade som det är nu.

Ja, hur gick det till kan man fråga sig? Det relaterar ju till det ursprungliga problemet men jag antar att hans speeddejtande filmades men att man nu valt att klippa bort det eftersom han istället går in som "ersättare" fast han inte hade den rollen ursprungligen.

Det talades ju även om "avståndsproblem", att eventuellt få pendla på helgerna osv men även detta borde ju Moa varit medveten om när hon sökte till programmet.

Jag också Blir glad bara av att se dem i bild, något som inte hör till vanligheterna.
Hoppas att inte "sexy Fredrikke" ställer till det allt för mycket... Hittills har dock Erik visat gott omdöme så jag hoppas att han inte låter sig kollras bort av hennes vackra yttre.
Hans samtal med Alma var också betydligt bättre så det är bara att hoppas att det fortsätter i den stilen.

Synd att han inte såg igenom dem på en gång bara...

Fast även om han mognat så innebär ju inte det att det blir något underhållningsvärde för oss tv-tittare för det. Hans personlighet har ju knappast förändrats...

Jag är dock lite rädd att Erik kommer låta sig kollras bort av Fredrikkes vackra yttre och sen hamnar Alma i skymundan. Det vill jag inte ska hända och dessvärre verkar ju många av de unga bönderna dras till den sexigaste tjejen i slutändan...men jag hoppas Erik är ett undantag .

Nej du har ju rätt i fråga om personligheter men man får väl hoppas på det bästa med Marcus i alla fall.
Citera
2017-10-19, 17:13
Medlem
https://www.allas.se/linda-lindorff-sexchockad-av-nya-bonden-inget-skamt/

Ja nog är det en förändrad Marcus vi kommer få möta den här säsongen. Han verkar ha en betydligt fräckare framtoning än 2006 och utifrån det man kan läsa i länken ovan så tror jag han kommer bjuda på viss underhållning,.

Han har tydligen sexchockat Linda med vissa uttalanden och verkar inte vara så blyg längre .

”När vi lärde känna varandra för 11 år sedan så var Marcus rätt blyg och lite oerfaren då det gällde att prata känslor. Nu när vi möttes igen hoppades jag så klart att det skulle ha ändrats och ja… nog är det en ny man vi får lära känna nu”, skriver Linda Lindorff.

”I år lyckas han dessutom sexchocka mig. Detta är inget skämt. Det han berättar om vad som hänt är så chockerande att jag behövde sätta mig ner. Och det var alls inget dåligt, bara så oväntat och på en nivå jag inte varit med om i Bonde söker fru”, skriver Linda Lindorff.
Citera
2017-10-19, 17:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
https://www.allas.se/linda-lindorff-sexchockad-av-nya-bonden-inget-skamt/

Ja nog är det en förändrad Marcus vi kommer få möta den här säsongen. Han verkar ha en betydligt fräckare framtoning än 2006 och utifrån det man kan läsa i länken ovan så tror jag han kommer bjuda på viss underhållning,.

Han har tydligen sexchockat Linda med vissa uttalanden och verkar inte vara så blyg längre .

”När vi lärde känna varandra för 11 år sedan så var Marcus rätt blyg och lite oerfaren då det gällde att prata känslor. Nu när vi möttes igen hoppades jag så klart att det skulle ha ändrats och ja… nog är det en ny man vi får lära känna nu”, skriver Linda Lindorff.

”I år lyckas han dessutom sexchocka mig. Detta är inget skämt. Det han berättar om vad som hänt är så chockerande att jag behövde sätta mig ner. Och det var alls inget dåligt, bara så oväntat och på en nivå jag inte varit med om i Bonde söker fru”, skriver Linda Lindorff.

Sexchockat är ju den ultimata rubriken med vilket Linda givetvis vet om och därmed ser till att spela på i intervjuer etc. Allt handlar ju om PR.
Vi vet ju inte att Mackan för den sakens skull är mognare han kan ju bara ha sagt "Höhö, jag satte på två av tjejerna stenhårt inatt" istället för att som innan inte ha vågat pussa någon. Det ger inte högre mognadsgrads-poäng direkt.
Och det vore väl själva den om man inte mognar/utvecklas på 11 år? Den människan är ju inte född än som inte förändras över så lång tid.
Citera
2017-10-19, 18:50
Medlem
Håller med om att det vore ganska konstigt om Marcus inte hade utvecklats och mognat sedan förra gången han var med, 11 år ju ändå en rätt lång tid. Självklart så gör Linda och tv 4 allt de kan göra för att locka så många tittare som möjligt. Ska i alla fall bli intressant att se om han klickar med någon av sina utvalda.

Hon som valde att tacka nej till Johans inbjudan borde kanske ha tänkt igenom ordentligt vilket program hon egentligen sökte till. Hon verkade ju tveksam till att bo en gård med allt vad det innebär och det är väl egentligen inget fel med det men det krockar ju med att träffa någon som är bonde Tror även att åldersskillnaden bidrog till deras olikheter även om det sägs att ålder bara är en siffra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in