2017-10-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Årslön Fredrik Virtanen - Aftonbladet 697600

Det klarar man sig inte särskilt långt på. Efter skatt blir det väl runt 370 kakor. Ett år om man snålar skulle jag säga.
Citera
2017-10-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Snygg låt förresten. "Dom jävlarna ska skjutas" Trevligt med antidemokratiska krafter så här en onsdagseftermiddag. Snyggt munsår hon har. Sugit för många herpes-cukkár?

Cissi Wallin jobbar verkligen stenhårt för att man ska tappa sympatierna för henne.
Det är lite för mycket nu.
Citera
2017-10-18, 12:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Får dock inte ihop det.
För två år sen var hon 20 och menar att Virtanen var 32-33. Men han är ju 45 i dag.
Det känns väldigt oklart.
Har svårt att ha förtroende för ett konto som så tydligt fiskar uppmärksamhet.
Just detta känner jag igen, det är väl ett ganska gammalt påstående? Tror det finns långt bak i tråden.
Citera
2017-10-18, 12:43
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tror följande kommer att hända; locket på tills vidare. Kan t o m "deckardrottningen" och mediespektaklet Läckberg gå ut och storma mot Fredrik utan media gör en grej av det så sitter sagda lock jävligt hårt. Just nu skulle kungen och riksdagen kunna gå ut med ett gemensamt fördömande av Virtanen utan att Aftonbladet skulle göra något. Jag har sett att en del andra medier (t ex Dagens Media och Nyheter24) försiktigt har nämnt saken, i ordalag som "Cissi Wallin har anklagat en medieprofil".
Även om Aftonbladet skulle vilja sparka Virtanen på direkten går det knappast, jag förutsätter att han är fast anställd och fackligt ansluten. En fem år gammal nedlagd förundersökning är (tack och lov!) inte skäl nog att säga upp någon. Jag tror att man kommer försöka rida ut stormen, men förhoppningsvis går det inte. Då kommer man lite diskret låta Virtanen få andra, mindre publika, uppgifter på Bladet, eller rentav köpa ut honom med ett saftigt avgångsvederlag.
Jag tror tyvärr inte att detta kommer att gå till rättegång, vare sig för våldtäkt eller förtal. Visst har han säkert hyrt en advokat som i detta nu ringer runt till olika tidningar (och kanske även Cissi och andra anklagerskor) och hotar med förtalsmål, men alla fattar ju vilket PR-fiasko ett sådant skulle bli. Bevisen mot Fredrik räcker nog inte heller (även om det såklart kan komma i framtiden).

OM Fredrik inte blir dömd för något kommer vi om ett eller två år kunna se en stor intervju med Virtanen i t ex DN eller annan ansedd tidning, där han kommer gråta ut och framställa sig själv som ett offer (han kommer dock vara storsint och förlåta de som "skadat" honom), under en rubrik i stil med "När drevet går" och en bild på en ömklig och blek Fredrik, tagen snett ovanifrån i en halvmörk lägenhet. Han kommer att prata om näthat, ironin i att en feminist som han blir anklagad för något så hemskt, och även om sitt dekadenta 90- och 00-tal, som i och för sig innehåller en del sexuellt och drogrelaterat han ångrar, men som ändå skadade honom själv mer än någon annan. Jag kan redan nu tippa på två av Freddans repliker:

"Det gick så långt att min fru började fundera..."

samt

"Och jag förstår ju de som misstrodde mig, det hade jag också gjort. Jag har själv alltid sagt att man ska tro på kvinnan i sådana här fall..."

Det enda jag blir nyfiken på är hur han ska förklara att t ex Cissi och Fridah anklagat honom till synes utan anledning. Med hans politiska och mediala profil kan han knappast skylla på feministiska konspirationer, "hon ville då men ångrade sig efteråt" eller något dylikt, som man hade kunnat tänka sig om han haft en annan inriktning.

Citat:
IOFS, om Virtanen är ens största idol så borde man ju kunna hävda nåt slags handikapp och få bidrag för det. Han är ju för fan below medelmåtta, oavsett vilken skala som används. Undrar om grabben gick i särklass i grundskolan. Nej, allvarligt alltså: han är ju fullkomligt befriad från allt som ens kommer i närheten av intelligens att man undrar hur han ens överlevde tonåren.

Virtanen ansågs vara cool, hipp och "in the know" för sådär 15-20 år sedan, många var de indie-tonåringar och unga vuxna som läste hans krönikor för att veta vilken musik de skulle lyssna på, vilka klubbar de skulle försöka komma in på och vilka kändisar de skulle tycka om. Jag vill dock påpeka att jag alltid tyckt att han var ett äckel, även innan jag fick veta att han var en ful gubbe. Jag önskar att jag kunde påstå att det är för att jag genomskådade honom, men jag tror snarare det är för att han dissade något band jag gillade i någon krönika eller "ute-lista"

Jag tror nog han är hyfsat smart, eller slug ska man väl snarare säga. Möjligtvis personlighetsstörd, kanske narcissistiska eller psykopatiska drag, visst. Men han verkar ju ha hamnat precis där han vill, på såväl karriärmässigt och sexuellt som personligt plan
Citera
2017-10-18, 12:44
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Det klarar man sig inte särskilt långt på. Efter skatt blir det väl runt 370 kakor. Ett år om man snålar skulle jag säga.

Dom har två löner för hans kärring jobbar med media och hon drar nog in lite mer som författare. Blir nog inge knulla om hon läser FB.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Karolina_Ramqvist
Citera
2017-10-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kanske skrevs 2006?

Det är lite oklart. Vilket jag tycker mycket som postas är. Det saknas helt enkelt information som tidpunkt, plats och annat som är rätt grundläggande.
Det gör ju att det är helt omöjligt att bedöma hur sannolikt det faktiskt är.
Det gäller genomgående för typ alla anklagelser.

Jag ser en överhängande risk att detta utvecklas till en kampanj där enskilda individer - som vill bli sedda - trumfar varandra i allt bisarrare anklagelser som är ospecifika.
Till slut går det ju att avfärda alltihop som en "hatkampanj". Det räcker med att någon anklagelse är solklart felaktig för att hela skiten ska braka ihop.
Citera
2017-10-18, 12:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
2008 har hon i en krönika i DT skrivit att Virtanen är en av hennes största förebilder. Hon har säkert skrivit till han och frågat. Det verkar dock ha varit Linda Skugge som ställde upp.

http://www.dt.se/noje/att-blogga-ar-...ta-jag-gjort-2

Den artiklen där hon beskriver Virtanen som sin tredje största idol är alltså publicerad året efter hon fick sex-inviten från Virtanen på sin wall på Facebbook. Då kan det inte varit SÅ jävla traumatiserande för henne, om han förblev hennes idol.

Det betyder så klart inte att det inte var äckligt av Virtanen att skicka meddelandet. Men den offerkofta som alla #metoo-tjejer drar på sig för tillfället för att få maximal uppmärksamhet för grejer långt tillbaka i tiden som de inte tycks ha brytt sig nämnvärt om när de skedde... ganska patetiskt.
Citera
2017-10-18, 12:49
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Det är lite oklart. Vilket jag tycker mycket som postas är. Det saknas helt enkelt information som tidpunkt, plats och annat som är rätt grundläggande.
Det gör ju att det är helt omöjligt att bedöma hur sannolikt det faktiskt är.
Det gäller genomgående för typ alla anklagelser.

Jag ser en överhängande risk att detta utvecklas till en kampanj där enskilda individer - som vill bli sedda - trumfar varandra i allt bisarrare anklagelser som är ospecifika.
Till slut går det ju att avfärda alltihop som en "hatkampanj". Det räcker med att någon anklagelse är solklart felaktig för att hela skiten ska braka ihop.

Det är viktigt att rätt information kommer fram på Flashback. Här finns inga medaljer att vinna eller hämta. Tycker nästan, jag sa nästan synd om FV. Han kommer få söka skydd hos Säpo för att säkra sin framtid.

1. Han har ett bra jobb som han får kicken ifrån
2. Kärringen lämnar han
3. Jagad av okända krokisar
4. Listan kan göras lång.

Vi bedriver ingen häxjakt på FV utan det är han själv som ställt till det.
Senast redigerad av musttomte 2017-10-18 kl. 12:52.
Citera
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Om det inte är postat tidigare:
En fjärde person - oanonymt - går nu ut med detaljerade uppgifter.
Hon skall ha blivit drogad i Eskilstuna av vederbörande och antastad.

http://emanuelkarlsten.se/10/darfor-...-journalisten/

Nämner dom källan på bloggen?
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att han slösat väldigt mycket: "Jag har råd". Det går ganska snabbt och enkelt att småhandla upp 35-40 000 kronor en vanlig månad i Stockholm.
Precis min tanke. Jag upplever heller inte att mannen har ett sunt tänk kring vad han stoppar i sig. Där lär det gå mycket deg.
Citera
2017-10-18, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Den artiklen där hon beskriver Virtanen som sin tredje största idol är alltså publicerad året efter hon fick sex-inviten från Virtanen på sin wall på Facebbook. Då kan det inte varit SÅ jävla traumatiserande för henne, om han förblev hennes idol.

Det betyder så klart inte att det inte var äckligt av Virtanen att skicka meddelandet. Men den offerkofta som alla #metoo-tjejer drar på sig för tillfället för att få maximal uppmärksamhet för grejer långt tillbaka i tiden som de inte tycks ha brytt sig nämnvärt om när de skedde... ganska patetiskt.

Dock är det lite roligt att mobben ger sig på en av sina, men som folk säger, någon kommer ta det för långt och ljuga ihop något så genomskinligt att dom kommer kunna bara säga att allt är påhitt...
Citera
2017-10-18, 12:50
Citat:
Hur mycket äger Virtanen; bolag, fastigheter, bilar etc.?
Inte tillräckligt mycket för att bo i Bromma i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in