2017-10-18, 11:10
Medlem
vet inte om detta är rätt tråd... nu verkar det i allmänna led i kvinnornas berättelser övergå från att avslöja våldtäcktsmän och svin till män som tar för sig, till att blanda ihop "normalt" flörtande, då menar jag inte sådana som går på även om ett tydligt nej sägs utan att t ex ge en komplimang i rätt sammanhang, "snygg frisyr du har", eller liknande. Hur skall morgondagens eventuella kontakter tas?

Titta alltid i golvet och le absolut inte till någon du inte känner, beröm aldrig någon, osv.. vad sätts gränsen till sexuellt ofredande??

Nä, döda fiskar flyter alltid med strömmen!
Citera
2017-10-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Hon frågade ju om möjlighet till PRAO hos FV. PRAO har man i allmänhet på högstadiet (därefter heter det praktik eller verksamhetsförlagd utbildning eller liknande). Frågar man om PRAO-plats så brukar man väl dessutom dra en snabb presentation typ "Jag heter XX, är Y år och går i klass AA på Z-skolan" tänker jag mig?

Så helt säkert vet vi väl inte vad han visste, men är han inte alldeles tappad så borde han kanske kunnat lista ut att hon inte var mer än max 15 i alla fall...
2008 har hon i en krönika i DT skrivit att Virtanen är en av hennes största förebilder. Hon har säkert skrivit till han och frågat. Det verkar dock ha varit Linda Skugge som ställde upp.

http://www.dt.se/noje/att-blogga-ar-...ta-jag-gjort-2
Citera
2017-10-18, 11:11
Medlem
Facebacks avatar
Hoppas Fredrik har varit bra med sitt privata sparande, vad ska han nu försörja sig på.
Lügenpresse kommer nog inte ha honom som sin posterboy längre.
Citera
2017-10-18, 11:12
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Jag frågar igen; har det framkommit något som tyder på att FV visste att flickan var 14 år eller är det bara en etablerad trådsanning?

Fråga till Fridah Jönsson: Kände Virtanen till att du bara var 14 när han skrev det där?
– Som Facebook såg ut då vet jag inte om åldern stod tydligt. Det stod nog på min profil, men jag vet inte hur mycket han måste ha grävt för att hitta det.

Känner du fler som har utsatts för honom?
– Jag har pratat länge om det, men jag känner ingen förutom Cissi, säger Fridah Jönsson.

Slut summering: Han måste ju förstå att flickan är ung. Kanske inte 14 eller 15 men bra ung.. Ville ha prao. Vilken kvinna över 18 år jobbar gratis. Jag känner inte en enda dam. Dom ska ha betalt nu för tiden och bra ska det tydligen vara med. Inga snål löner.
Citera
2017-10-18, 11:12
Medlem
Om det inte är postat tidigare:
En fjärde person - oanonymt - går nu ut med detaljerade uppgifter.
Hon skall ha blivit drogad i Eskilstuna av vederbörande och antastad.

http://emanuelkarlsten.se/10/darfor-...-journalisten/

Citat:
Jag är så jävla glad att du berättar detta. Jag har varit med om samma sak. 19 år gammal på stadshotellet i Eskilstuna blev jag drogad av Fredrik Virtanen och utsatt för ett våldtäktsförsök, det var minst sagt ett grovt sexuellt övergrepp även om jag inte vill gå in på fysiska detaljer här. Virtanen kan åtala mig för hur mycket förtal han vill. Jag och ni och alla andra vet att detta är sant.
Citera
2017-10-18, 11:14
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Högst oklart. Har sett resonemanget komma upp tidigare och för mig låter det ju inte helt ologiskt. Det är väl liknande process som genomgås om du blivit misshandlad av invandrare - då blir du negativt inställd till dem. Upplevelser påverkar givetvis ståndpunkter. Så det är inte en helt långsökt tanke.

Har träffat henne en gång, nåt år innan detta med FV hände. Då verkade hon fullt normal. Min dåvarande tjej kände henne flyktigt, och tyckte om henne. Det hade hon aldrig gjort om Cissi var som hon är nu. Så min gissning är att det är han som skapat monstret.
Citera
2017-10-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Tror verkligen inte detta är slutet på hans karriär, han kommer att ta henne till rätten för förtal och vinna

Fredrik Virtanen kan visst stämma Cissi Wallin för förtal, och han kan vinna målet också.

Men om han skulle dra henne inför domstol, så kommer uppmärksamheten kring honom att bli ännu större, och om Cissi Wallin förlorar, så tror jag att skandalen kommer att växa ännu mer.

Många arga kvinnor kommer nog att säga att en kvinna som blir våldtagen av en man inte får någon upprättelse, men däremot kan hon bli straffad av rättsväsendet, ifall hon talar om offentligt vad som har hänt.

Jag tror många skulle bli rasande i så fall. Och skulle Fredrik Virtanen verkligen kunna fortsätta att skriva ledarkrönikor på Aftonbladet om detta skulle hända? Många skulle nog tänka att Virtanen faktiskt har våldtagit en kvinna och sluppit straff för det, och sen har han dessutom släpat sitt offer inför domstol och sett till att hon har blivit straffad för vad som har hänt.
Citera
2017-10-18, 11:21
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Om det inte är postat tidigare:
En fjärde person - oanonymt - går nu ut med detaljerade uppgifter.
Hon skall ha blivit drogad i Eskilstuna av vederbörande och antastad.

http://emanuelkarlsten.se/10/darfor-...-journalisten/

Fredrik min rasistiska broder. Din tid är över i media och samhälle. Han är inte dömd men det börjar vara bra många damer nu som träder fram. Hur många chanser ska han få.. Hade detta varit någon höjdare inom socialdemokraterna eller SD så hade dom fotat hans dörr vid den här tiden. Lagt ut hans familj.... allt..

Camilla Läckberg <- var ihop med en snut under denna tid som inte kunde hålla käften tydligen.. säkrare kort får man leta efter.

Deckardrottningen Camilla Läckberg uppger nu att både hon själv och kvällstidningarna under åratal har känt till sexanklagelserna mot Aftonbladets Fredrik Virtanen – och att det finns många fler vittnesmål från andra kvinnor som utsatts för honom. "Nu skäms jag å både mina OCH kvällstidningarnas vägnar", skriver hon på Instagram.

http://www.friatider.se/l-ckberg-om-...nge-men-m-rkar
Citera
2017-10-18, 11:24
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Hon frågade ju om möjlighet till PRAO hos FV. PRAO har man i allmänhet på högstadiet (därefter heter det praktik eller verksamhetsförlagd utbildning eller liknande). Frågar man om PRAO-plats så brukar man väl dessutom dra en snabb presentation typ "Jag heter XX, är Y år och går i klass AA på Z-skolan" tänker jag mig?

Så helt säkert vet vi väl inte vad han visste, men är han inte alldeles tappad så borde han kanske kunnat lista ut att hon inte var mer än max 15 i alla fall...
Sant, PRAO = högstadiet = låg ålder. Vilken dåre.
Citera
2017-10-18, 11:25
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Henrik Bastin har vaknat Filip och Fredriks förra producent som nu är med och producerar tv-serien Bosch.

https://mobile.twitter.com/HenrikBastin

En gammal tweet som jag länkade till i tråden om Filip och Fredrik. Bastin är ingen fjolla

https://mobile.twitter.com/undefined...35189848502275
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Får tillägga den nya som enligt uppgift gått ut offentligt även om namnet inte publiceras i inlägget.

http://i2.wp.com/emanuelkarlsten.se/...0/img_0080.jpg

Har ar det ocensurerade inlagget: https://www.instagram.com/p/BaYXA97B9Sw/
Citera
Medlem
ieshos avatar
Det kan inte vara lätt när en ung vacker kvinna ler sitt allra vackraste leende mot en man med makt - för att få ett anställning, en roll eller ett skivkontrakt. Speciellt inte om det är en äldre man, med en gubbsjuka som likt ett gammalt träd blommar ut för fullt för att i en sista drive sprida generna. Sexualiteten är en urkraft.

Nu kommer många att få lida, rättvist eller inte, när en mur som sträcker sig runt och omkring hela jordklotet börjar raseras. Men för en tid framöver vet alla förövare med maktposition att de måste hålla igen för att inte bli uthängda på #metoo. Gott så!

Förr var kvinnor mäns egendom, likt hästar och boskap, men tiderna förändras när det kommer sand i maskineriet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in