2017-10-17, 17:20
Medlem
drunknars avatar
Det är lite för bra för att vara sant, eller hur? Sannolikheten att Virtanen droppat droger i CW´s drink är ju nära noll, det som antagligen hänt är att CW druckit/drogat lite mer än hon kunde hantera och sedan blivit påsatt i något slags twilight-tillstånd där äcklet Virtanen mycket väl kan tänkas ha gått över gränsen, dock så lär han ju själv ha varit rätt packad/drogad så bäst är att glömma allt vilket CW gjort...ända tills denna gyllene möjlighet att bli Sveriges kvinnors/femfighters stora hjälte dyker upp, detta kacklande självglorifierande pack med deras Twitter och twatter. Hur som helst så finns det inget potentiellt stackars offer här som jag ser det, om Virtanen kastas under bussen - Great! Om det "backfajrar" och Cissi kastas under bussen - Great! Fram med popcornen, kanske kan fler av dessa hycklande muppar offras? Läste något om Soran och vem var det mer?
Det kanske mest underhållande är att tänka sig hur Virtanen hade gått i första ledet av twitterlynchmobben om det hade gällt någon annan än honom själv, nu sitter han och skakar i någon vindsvåning med en konjakflaska i ena handen och en Iphone i den andra
Citera
2017-10-17, 17:20
Medlem
Ruuzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Varför tror du vi bryr oss om vad du tror? Värst är att vänsternissar sitter här och försvarar kräket. Om du hänger med lite i tråden så finns det otaliga bevis på vilket svin din Fredrik är. Hur många fler 14-åringar har han bett om att få ligga med bakom sin "wall"? Finns alldeles för mycket gubbäckel och vänsterledet verkar stå för en viss kvot.
Herregud, ta det lugnt människa. Vi är på samma sida. Huvudpoängen med mitt inlägg kan du väl åtminstone köpa? Att det är just Virtanen, moralkakans moder, som blir anklagad spelar onekligen stor roll. Eller?

Jag är också helt övertygad om att han är skyldig på ett eller annat sätt och troligen vid flertalet tillfällen. Men det innebär inte att jag per automatik köper berättelsen inklusive alla detaljer rakt av.
Citera
2017-10-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Var hon ett extremfeministiskt psykfall även innan Virtanens påstådda övergrepp? Annars är det kanske inte så underligt att hon blev som hon blev..

Ja, tänkt dig mardrömmarna efter denna ev. våldtäkt. "Sug, sug min kuk" från en stenhög, svettig och småfet Virtanen - luktandes av flera dygns festande, krypande och ålande över hennes kropp.
Citera
2017-10-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Visst är det festligt? Ljugmedias hyckleri är gränslöst.

Nu vill jag se mer av den där tjejen i preventivpodden!!

Sexualbrott riktade mot barn preskiberas 5-10 år efter att barnet fyllt 18 år. Vill tjejen gå vidare så är det definitivt inte för sent!

Det lär ju vara intressant att se om de behåller sin nya policy efter detta och bara publicerar namn på personer som är dömda för brott.. 😁
Citera
2017-10-17, 17:22
Medlem
exceptionals avatar
Tänk att vara en fluga på Aftonbladet nu och flyga fram och tillbaka och vara med på möten
Citera
2017-10-17, 17:23
Medlem
Ruuzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Var hon ett extremfeministiskt psykfall även innan Virtanens påstådda övergrepp? Annars är det kanske inte så underligt att hon blev som hon blev..
Högst oklart. Har sett resonemanget komma upp tidigare och för mig låter det ju inte helt ologiskt. Det är väl liknande process som genomgås om du blivit misshandlad av invandrare - då blir du negativt inställd till dem. Upplevelser påverkar givetvis ståndpunkter. Så det är inte en helt långsökt tanke.
Citera
2017-10-17, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hoppas Cissi och de andra kvinnorna inser att de kommer att bli persona non grata på tidningsredaktionerna efter detta.

Som nämnts har även Jenny Nordberg kommit ut och sagt att Virtanen kallat henne en "hora". Och hon är så pass tung att hon inte riskerar några repressalier som jag kan se.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Flera har redan varit inne på det, men anledningen till Flashbacks (merparten) åsikter i frågan är helt enkelt att många (inklusive undertecknad) "vill" så otroligt gärna att det ska vara sant.

Hade det varit Jimmie Åkesson, Hanif Bali eller vem motsvarande hade vi inte varit lika snabba med att acceptera extremfeministen Cissi Wallins berättelser. Jag har faktiskt börjat vackla lite. Minns jag tyckte hennes ursprungliga story kändes lite tillgjord och där fanns ett par hål och en del resonemang som inte kändes 100 procent.

Var så säkra på att nästa gång det slängs våldtäktsanklagelser ifrån en feminist så kommer Flashback att vara betydligt mer negativt inställda - precis som forumet historiskt sätt varit. I det här fallet är det helt enkelt så, som en del varit inne på, att hatet mot Virtanen helt enkelt är större än hatet mot extremfeministen Wallin.

Du har redan fått många svar, men jag kan tillägga att många här (inklusive mig) har varit rätt självmedvetna i hyckleriet, om man säger så. Jag har varit helt på det klara med att jag känner en hel del skadeglädje därför att jag ogillar Virtanen; samtidigt som jag ändå är kylig nog att bevara en viss skepsis gentemot CWs anklagelser (tex vad gäller att han ska ha drogat henne, eller graden av samtycke). Däremot verkar ju Virtanen vara ett svin mot kvinnor generellt, så ingen rök utan eld skulle jag nog säga.

Sakine Medon i vlt:

Citat:
Det spelar ingen roll om förövaren visar sig vara en afghansk ensamkommande, Harvey Weinstein, "Arbogakvinnan", en känd journalist, vänsterpolitiker eller Sverigedemokrat. Ett övergrepp är ett övergrepp.

Dock en ganska vag artikel också denna gång. Man vill hänga ut Virtanen, men vågar inte göra det explicit.
Citera
2017-10-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Även om hon talar sanning så kan det, vad jag förstår, fortfarande röra sig om förtal.

Eller uttryckt på annat sätt: Även om CW anmäls och åtalas och döms för förtal så innebär det inte att FV är oskyldig till våldtäkt.
Nejmen precis. Och även om han var oskyldig skulle han fortfarande vara dömd i mångas ögon efter idag. Skulle tro att gå ut rasande på twitter och neka för allt hade varit en vettigare åtgärd än den här dånande tystnaden, egentligen.

Börjar det krypa fram fler meddelanden som det FV skickade till hon 14:åringen kommer han nog tappa en hel del av de backers han har kvar nu också, kanske tom det blir en ursäkt för avsked om AB och andra vill hitta en anledning att avsluta samarbetet med honom..
Citera
2017-10-17, 17:26
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
De här formuleringarna i det ursprungliga mejlsvaret tidigare i tråden har nu tagits bort:

"Orsak: polisen fann inte anledning att tro att ett brott hade begåtts.
Rättsväsendet har således prövat fallet och kommit fram till att anklagelserna inte håller."

...och ersatts med följande i versionen på webben:
http://inifran.aftonbladet.se/2017/1...a-medarbetare/

"Förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas."

Ja, ska man hänvisa till juridik och rättsstaten bör man ha bättre koll på hur det funkar än vad som framgår av ursprungstexten. Termen "prövning" används vad jag vet aldrig om åklagares beslut att lägga ner fu eller att väcka talan, utan gäller bara domstolens prövning.
Citera
2017-10-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
http://inifran.aftonbladet.se/2017/1...a-medarbetare/

Hmmmmmm.......,,,, AB målar in sig i sitt hörn

Och nu har hon ändrat sin tidigare formulering som både var en lögn och ett skuldbeläggande av offret, fin feminist den där Sofia Olsson Olsen:

Citat:
Polisen utredde anklagelserna 2012. Förundersökningen lades ned. Orsak: polisen fann inte anledning att tro att ett brott hade begåtts.
Citera
2017-10-17, 17:27
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Det är lite för bra för att vara sant, eller hur? Sannolikheten att Virtanen droppat droger i CW´s drink är ju nära noll, det som antagligen hänt är att CW druckit/drogat lite mer än hon kunde hantera och sedan blivit påsatt i något slags twilight-tillstånd där äcklet Virtanen mycket väl kan tänkas ha gått över gränsen, dock så lär han ju själv ha varit rätt packad/drogad så bäst är att glömma allt vilket CW gjort...ända tills denna gyllene möjlighet att bli Sveriges kvinnors/femfighters stora hjälte dyker upp, detta kacklande självglorifierande pack med deras Twitter och twatter. Hur som helst så finns det inget potentiellt stackars offer här som jag ser det, om Virtanen kastas under bussen - Great! Om det "backfajrar" och Cissi kastas under bussen - Great! Fram med popcornen, kanske kan fler av dessa hycklande muppar offras? Läste något om Soran och vem var det mer?
Det kanske mest underhållande är att tänka sig hur Virtanen hade gått i första ledet av twitterlynchmobben om det hade gällt någon annan än honom själv, nu sitter han och skakar i någon vindsvåning med en konjakflaska i ena handen och en Iphone i den andra

Haha! Håller med. Underbart att se när hashtag-aktivisterna står där förvirrade och undrar vad fan det är som händer då en av deras stora förebilder faller som en fura rakt ner i deras eget pk-träsk.
Citera
2017-10-17, 17:30
Medlem
Tror Bladets strategi blir att skriva överslätande texter ett med fokus på Virtanen litet tag för att sedan göra sig av med honom. Detta för att flytta fokus från att han har skyddats av sina chefer som måste ha vetat om det här i åratal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in