Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Hoppas Cissi och de andra kvinnorna inser att de kommer att bli persona non grata på tidningsredaktionerna efter detta.
Som nämnts har även Jenny Nordberg kommit ut och sagt att Virtanen kallat henne en "hora". Och hon är så pass tung att hon inte riskerar några repressalier som jag kan se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruuzak
Flera har redan varit inne på det, men anledningen till Flashbacks (merparten) åsikter i frågan är helt enkelt att många (inklusive undertecknad) "vill" så otroligt gärna att det ska vara sant.
Hade det varit Jimmie Åkesson, Hanif Bali eller vem motsvarande hade vi inte varit lika snabba med att acceptera extremfeministen Cissi Wallins berättelser. Jag har faktiskt börjat vackla lite. Minns jag tyckte hennes ursprungliga story kändes lite tillgjord och där fanns ett par hål och en del resonemang som inte kändes 100 procent.
Var så säkra på att nästa gång det slängs våldtäktsanklagelser ifrån en feminist så kommer Flashback att vara betydligt mer negativt inställda - precis som forumet historiskt sätt varit. I det här fallet är det helt enkelt så, som en del varit inne på, att hatet mot Virtanen helt enkelt är större än hatet mot extremfeministen Wallin.
Du har redan fått många svar, men jag kan tillägga att många här (inklusive mig) har varit rätt självmedvetna i hyckleriet, om man säger så. Jag har varit helt på det klara med att jag känner en hel del skadeglädje därför att jag ogillar Virtanen; samtidigt som jag ändå är kylig nog att bevara en viss skepsis gentemot CWs anklagelser (tex vad gäller att han ska ha drogat henne, eller graden av samtycke). Däremot verkar ju Virtanen vara ett svin mot kvinnor generellt, så ingen rök utan eld skulle jag nog säga.
Sakine Medon i
vlt:
Citat:
Det spelar ingen roll om förövaren visar sig vara en afghansk ensamkommande, Harvey Weinstein, "Arbogakvinnan", en känd journalist, vänsterpolitiker eller Sverigedemokrat. Ett övergrepp är ett övergrepp.
Dock en ganska vag artikel också denna gång. Man vill hänga ut Virtanen, men vågar inte göra det explicit.