Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-18, 11:03
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Här tog Bali priset för årets tweet

Citat:
Ursprungligen postat av Hanif Bali
Jag önskar att alla våra bibliotek hade samma tysthetsnorm som Aftonbladet. Knäpptyst.

https://mobile.twitter.com/hanifbali...69557961662464
Citera
2017-10-18, 11:03
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Josefine Crafoord har tidigare pekat ut honom som snuskgubbe.

https://www.svt.se/retro/jag-tafsade...efine-craaford

Saker och ting har blivit mycket bättre =)

Försvarar det inte för det är vissa typer av karlar som utnyttja sin position och på Z tv:s tid så var det fortfarande tillåtet att röka på pubarna och köpa galanta damer på gatan. Så mentaliteten för att få en kvinnlig huvudroll som väder hallåa innebar att man kanske sög av chefen. En annan tid helt enkelt, folk käka rohypnol så dom var helt blå om läpparna........

Jag undrar vad Gry Forssell har gjort för sin tv-tid. Hon kanske till och med har sugit på Robert Gustafssons penis. Åh det är härligt, gud så skönt.. du har jobbet. Folk var även super kåta att vara med i TV - 90 - talet var värst. Z-TV körde även under godaste tiden då apartheid (en svart man var inget värt eller kvinna) fortfarande gällde
Citera
2017-10-18, 11:05
Medlem
jack.danielss avatar
Intressant att FV verkar haft ett utstuderat modus operandi vid sina våldtäkter/försök med att droga dom små liven!
Citera
2017-10-18, 11:06
Medlem
Pressen skriver inget och jag antar att FV inte heller kommer att kommentera detta.
Summa summarum är detta glömt om x antal dagar och vederbörande kan fortsätta med sina elit-hyckleri-krönikor.
Citera
2017-10-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Jag frågar igen; har det framkommit något som tyder på att FV visste att flickan var 14 år eller är det bara en etablerad trådsanning?

Hon frågade ju om möjlighet till PRAO hos FV. PRAO har man i allmänhet på högstadiet (därefter heter det praktik eller verksamhetsförlagd utbildning eller liknande). Frågar man om PRAO-plats så brukar man väl dessutom dra en snabb presentation typ "Jag heter XX, är Y år och går i klass AA på Z-skolan" tänker jag mig?

Så helt säkert vet vi väl inte vad han visste, men är han inte alldeles tappad så borde han kanske kunnat lista ut att hon inte var mer än max 15 i alla fall...
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag förstår inte varför denne Björklund taggat även Schyffert och Calle? Är de medbrottslingar eller?
Det är så twitter fungerar. När man skriver en kommentar på en tweet pingas de in som tidigare deltagit i diskussionen, dvs. taggas i tweeten. Björklund har inte behövt göra ett aktivt ställningstagande för att tagga de två utomstående, men kan med ett aktivt beslut ta bort dem.

Här är originaldiskussionen där Schyffert går till angrepp på Schulman för att ha fel kompisar. Vanlig skolgårdsmobbning från den medelålders fjortisen, alltså.
https://twitter.com/BjorklundVictor/...39263132946432
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Pressen skriver inget och jag antar att FV inte heller kommer att kommentera detta.
Summa summarum är detta glömt om x antal dagar och vederbörande kan fortsätta med sina elit-hyckleri-krönikor.

Tror inte folk glömmer så fort, speciellt inte den kvinnliga delen av drevet. Speciellt inte om han skriver en spykrönika om just våldtäkter, då kommer hans kommentatorsfält svämma över 😁
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxtable
Viktigt hålla reda på alla stackars unga kvinnors berättelser nu när systemmedia exempelvis hävdar att Weinstein & Anders B kan anses skyldiga pga antalet vittnesmål och att det därför är okey att publicera anklagelserna och namnge förövarna.

1. Cissis vittnesmål att ha fått Virtanens penis instoppad i sin mun mot sin vilja.

2. Kommentar på Cissis Instagram som berättar detta:
jeaesberg Så starkt Cissi! Står med dig till 100%! Jag minns när FV dj:ade på Debaser för många år sedan, och en kompis utmanade mig att gå fram och be om en låt. Svaret; han kunde spela den om jag sög av honom. Var chockad länge, och har sedan dess äcklats varje gånga jag sett honom. IRL och i media. #metoo

3. Kommentar på Cissis Instagram som berättar detta:
aliceerikssonfalk Är född 1994 och har också legat med FV när jag praktiserade på ett mediebolag. Han var sliskig men made me feel special antar jag. Han tyckte det var najs med vår årgång för vi rakade oss alltid, minns jag att han sa.

4. Halvkänd Podcast-tjej Frida berättar att FV försökt utnyttja sin maktposition till att få den då 14-år gamla Frida i säng.

5. Ytterligare tjej berättar nu på Instagram ("sagaxcity") att FV förföljde henne till porten och tjatade att få ligga med henne trots att hon berättade att hon bara var nyss fyllda 16 år.

6. Från mamabloggen:
http://blogg.mama.nu/cissiwallin/201...-valdtaktsman/
Sanna skriver: 29 maj 2015 kl. 22:37
Det är så jag spyr… Har varit äcklad av honom i typ 10 års tid. Han (då visste jag inte vem han va) drog med en vän upp till ett hotellrum en gång men vi kompisar var så ihärdiga med att få med henne hem på nattbussen så hon gick efter en stund. Är så glad att vi lyckades med det efter vad du skriver!!! Men hans äckliga sms till henne efteråt får mig att vilja spy.
Stor kram till dig!

7. Också från mamabloggen:
Inte ett F-fan skriver: 29 maj 2015 kl. 22:48
Hej Cissi,
en nära vän som var mkt äldre än du blev utsatt för honom på Hultsfredsfestivalen för tiotalet år sen, gräslig historia där hon blev fasthållen och tvingades säga om och om igen att hon var en hora.

Hon lever tyvärr inte längre så det finns inget att gå vidare med rent rättsligt. Men så många historier som jag hört om honom, vill jag bara samla ihop dem och gå vidare. Vad gör man?

8. Tredje från mamabloggen:
Maria skriver: 31 maj 2015 kl. 14:28
Hej! Jag visste inte men nu när jag vet vem det är USCH alltså. han kom upp bakom min syster en gång och tvingade in handen under hennes byxor och trosor. Hon skällde ut honom ordentligt men alltså, hur kan han gå lös?

Får tillägga den nya som enligt uppgift gått ut offentligt även om namnet inte publiceras i inlägget.

http://i2.wp.com/emanuelkarlsten.se/...0/img_0080.jpg
Citera
2017-10-18, 11:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Intressant att FV verkar haft ett utstuderat modus operandi vid sina våldtäkter/försök med att droga dom små liven!

Det låter som han är van..,mycket van..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gissningsvis en film på när Virtanen snortar kokain och/eller visar kuken.

När han kallar honom ”snuskfarbror” i tweeten så kanske vi kan räkna bort kokain?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Jag frågar igen; har det framkommit något som tyder på att FV visste att flickan var 14 år eller är det bara en etablerad trådsanning?

Fortfarande olämpligt oavsett hur gammal han trodde att hon var.
Citera
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Har själv träffat Virtanen i (lite) yngre dar på en demonstration, då fattade jag tycke för honom och började läsa honom då och då. Jag har svårt att tro att denna man skulle våldta någon, han stod upp för kvinnors rättigheter långt innan det blev trendigt och det är ju ett faktum att hetsen mot honom beror på att han är just Fredrik Virtanen. Ifall Åkesson hade anklagats för våldtäkt helt utan bevis - polisen la faktiskt ner fallet - så hade ni aldrig i livet trott på offret. Men det är väl så det är med pojkrumssoldater som sitter fast hos föräldrarna trots att de är 27, detta är väl julafton för er

Din redogörelse över Virtanens uppförande på en demonstration är helt avgörande i det aktuella fallet. Att tro att han skulle ha kunnat våldföra sig på en kvinna är nästan som att påstå att en katolsk präst skulle kunna begå sexuella övergrepp. Helt befängt. Alla kan lägga ner den här hetsjakten på Virtanen omedelbart. Typiskt att en feminist som Cissi Wallin blåljuger även i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in