2017-10-18, 09:32
Medlem
Frugan kommer ut som #metoo

https://www.instagram.com/karolinaramqvist/
Citera
2017-10-18, 09:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Schyffert är nästa man till rakning. Vänta någon timme så får ni se...
Det hade varit en gudibehaglig gärning. Början till slutet för PK-Sverige om det skulle visa sig stämma.
Citera
Medlem
Jag vill bara säga att jag har mejlkorrespondens med Mellin, vi har pratat i andra sammanhang under åren. Vill inte delge för mycket än men man kan säga att jag uttryckt min besvikelse över Aftonbladet och den pågående mörkningen.
Citera
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Nja, kan ju lika gärna vara att Calle har fått tag på den via andra, eller att han hört om en film som sägs existera och kanske bluffar att han skulle ha den för att göra Virtanen osäker.

När Cissi Wallin namngav Virtanen häromdagen, då backades hon upp av någon man (ingen jag hört talas om, men tydligen halvkänd) som också skrev något om en film på Virtanen. Inte otänkbart att det är samma det refererades till.

Skulle vara intressant att veta VAD som finns på den och VILKA som egentligen har den.

Och om det i så fall är samma som sägs ha hittats i den arbetstelefon som en kollega fick överta på AB, det läste jag om någonstans i trådarna (tror det var denna) häromdagen. Mycket snack om filmklipp, antar att Virtanen svettas ordentligt nu OM det faktiskt existerar ett (eller flera?) klipp någonstans.

Hoppas verkligen, ifall det finns en film, att den kommer ut. Det finns antagligen andra inom Virtanens sfär som kan finnas med på filmen/filmerna, eftersom locket har lagt på så hårt.
Citera
2017-10-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Nu vet jag inte hur gammal du är, men Facebook var helt annorlunda 2007. Det fanns inte ens någon messenger- eller chatfunktion. Vill minnas att det som skrevs på väggen då var privat.

Det gick att skriva privat.
Citera
2017-10-18, 09:35
Medlem
QuisCustodiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Men var ska tjejen då ha skrivit någonstans? Hon skriver till Virtanen och han ber om att få svara på sin "wall"? Var stod hennes text att läsa någonstans? De konverserade alltså på två olika ställen?

Visst var det så att man bara kunde skriva på andras väggar, det gick inte att kommentera inlägg. Så om du skrev "ta en öl?" på min vägg, skrev jag, "nej, för fan," på din. Så den här tjejen skrev på hans vägg (antar jag?) och han svarade på hennes.
Citera
2017-10-18, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennnart
Frugan kommer ut som #metoo

https://www.instagram.com/karolinaramqvist/

Haha! Visar ju bara hur sjuka alla jävla mediakåta kändisar är. Hon har ju dessutom knullat sig till sin position, så det är klart att hon nu ska anmäla alla som hon sugit av på vägen upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Livet på toppen har aldrig följt, och kommer aldrig att följa mainstreams uppfattning om rätt och fel. Tror man detta, så är man ytterst naiv. Här handlar det om tre saker: makt, sex och pengar.

Dessutom (som det här aktuella fallet också visar):

It takes two to tango.

Så har det tveklöst varit historiskt, min teori är att samtidigt som PK fasaden rasar ihop så minskar möjligheterna till just de tre sakerna, makt, sex och pengar. Sociala och alternativa medier ersätter traditionell MSM som är uppbyggt på precis det du påstår.

Det nya medialandskapet har andra värderingar där ”community” är lag, polis och domstol. Inte en knarkande våldtäktsman som Virtanen eller ett hotande svt.

Jag förväntar mig inte att du skall hålla med utan som sagt detta är min teori.

.
Citera
Medlem
QuisCustodiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nämen, det är en bra idé! Vi låter alla kvinnor i hela Sverige gå ut och berätta att de också råkat ut för sexuella trakasserier och sånt. Då blir det inte så mycket tjafs om det händer tjejer på festivaler och sånt, för då har ju ALLA råkat ut för det.
Då ska vi se: se här...Anja har blivit tagen på brösten. Och titta här...Agneta blev tagen på rumpan. Fy och usch!
Men vad är det här? En våldäkt! Av någon av OSS här på redaktionen!!??
Nä vet du vad, du ska inte komma här med anklagelser. Hitta på en massa...Din jälva....
Och en 14-åring som vår ledarskribent vill knulla!!

Det är för jäkla ynkligt av Aftonbladet. Det är precis det här som är det onda, som gör att övergreppen kan fortsätta. Man skyddar förövaren och angriper brottsfoffret. Dela gärna med er tjejer...men bara lite på ytan sådär, lite allmänt bara. Så att det blir en sörja av något generellt kladdigt.
Nej, Aftonbladet. Något brast inom mig.
Så skamligt, så ynkligt, så sorgligt.

Exakt. Och Aftonbladets hantering av det här är precis varför det tar tjejer så lång tid att anmäla/berätta. För att det sitter en massa jävla stolpskott och tycker det är obekvämt och tystar ner dem.
Citera
2017-10-18, 09:40
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Camilla Läckberg kommer vara gäst hos Malou efter 10.
Prata om metoo

Hoppas hon droppar BOMBEN!
Citera
2017-10-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gissningsvis en film på när Virtanen snortar kokain och/eller visar kuken.

Ja det är nog inget riktigt övergrepp som är filmat, då hade det varit väldigt illa av dom att hålla på filmen. Jag gissar att det är ett klipp då Virtanen säger något om vad han tycker och har gjort med småtjejer som vill blir journalister.
Citera
2017-10-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuisCustodiet
Visst var det så att man bara kunde skriva på andras väggar, det gick inte att kommentera inlägg. Så om du skrev "ta en öl?" på min vägg, skrev jag, "nej, för fan," på din. Så den här tjejen skrev på hans vägg (antar jag?) och han svarade på hennes.

Så det Virtanen skrev och som länkas till kunde bara han själv läsa? Han svarade rakt ut i luften?
Ja, strunt samma, blir nog svårt att veta exakt hur det fungerade för 10 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in