2017-10-17, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Har du förstått - eller är det en alltför vild tanke - att en "hora" är en person, en människa, en kvinna? Och inte ett ... hål ?

Har du förstått att om en hora (det du kallar ett hål) har valt sitt arbete och dessutom får rikligt betalt?
Vem är du att bestämma vad människor ska arbeta med? Bara för att du ser könsorganen som något finare än händer som slänger saker på löpande band eller drar en dammtrasa.
Citera
2017-10-17, 18:42
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag skulle säga precis tvärt om. Ett stort problem för mig i tonåren/tidiga tjugoårsåldern var att allt jag tänkte på var sex när jag skulle på fest och/eller på krogen, så var ju nästan med halvbånge man pratade med tjejer och då man står där vrålkåt och bara har fitta i huvudet, så är det lätt att klanta sig och sumpa chanserna.
När jag istället började med att dra en runk lagom till att man duschade innan man skulle till krog/fest, så blev man klart mer avslappnad och hade lättare att umgås avslappnat med tjejerna = profit. Istället för att tänka med den lille hjärnan så kunde man faktiskt använda den stora hjärnan, och med list och planering använda olika strategier för att att få tjejerna i säng.

Märker av det fortfarande när jag går på krogen - har man inte runkat samma dag så går jag med "FITTA! MÅSTE HA FITTA!!!!" i tankarna konstant, på fyllan. Och det grumlar sinnet ganska friskt.

Är dock lite skillnad på att dra en tarzan före krogen och att onanera 1-3 gånger om dagen, vilket många män i åldern 15-20 gör. Vad jag tror användaren menar är att om du redan fått ditt behov av sexuell stimulans på egen hand så är du kanske inte lika benägen till att försöka få till riktigt sex med en kvinna på krogen t.ex.
Citera
2017-10-17, 18:57
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tycker man borde legalisera prostitution, om man sätter ett pris på tiden många lägger på att få sex så hade de tjänat på att bara betala en hora. Det är naturligt och bra att ett minoritet bland männen får alla kvinnor, leder till snyggare män i framtiden.

Detta kommer dock aldrig kvinnor gå med på - eftersom det är ett erkännande på deras sexuella [bokstavligt talat] värde.

Och - det vore som att jägaren måste skrika högt varje gång innan han skall skjuta - plötsligt blir det ju mycket svårare att skjuta en älg - eftersom älgen plötsligt får alternativet att springa iväg innan jägaren trycker av.

Det vill ju jägaren naturligtvis inte - på samma sett som att kvinnor givetvis inte vill att män skall ha alternativet - att gå till en hora och lägga X kr för sex - istället för att gå all the way och bjuda på middag och göra sig fin för hennes skull.

Men detta vägrar ju kvinnor erkänna - istället skyller man på medmänsklighet, att horan blir utnyttjad, det är synd om henne osv. Samtidigt som att man inte gör ett skit åt eller för alla kvinnor IS förslavar och våldtar. För det drabbar ju inte den svenska kvinnan direkt på samma sätt.
Citera
2017-10-17, 19:02
Medlem
Mooons avatar
Jag är inte precis ensam om att inte anse prostitution som ett "vanligt arbete". Rättsväsendet, organisationer som arbetar med mänskliga rättigheter, kvinnoorganisationer anser det vara ett utnyttjande av människor (män som kvinnor, flickor som män) som är vidrigt och som dessutom drar med sig grov kriminalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Har du förstått att om en hora (det du kallar ett hål) har valt sitt arbete och dessutom får rikligt betalt?
Vem är du att bestämma vad människor ska arbeta med? Bara för att du ser könsorganen som något finare än händer som slänger saker på löpande band eller drar en dammtrasa.
Citera
2017-10-17, 19:05
Bannlyst
Citat:
Jag är inte precis ensam om att inte anse prostitution som ett "vanligt arbete". Rättsväsendet, organisationer som arbetar med mänskliga rättigheter, kvinnoorganisationer anser det vara ett utnyttjande av människor (män som kvinnor, flickor som män) som är vidrigt och som dessutom drar med sig grov kriminalitet.

Du är djupt okunnig.

Nej det är klart i Sverige har man skapat ett stigma kring det och det gör att kriminella människor har tagit över verksamheten.
Faktum är dock att en "hora" innefattar så många olika människor, och det horande jag talar om har du ingen anledning att se ner på.

Och om horandet fungerade som det skulle kunna de ensamma männen gått till dem. De som hänger i tråden
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-17 kl. 19:32.
Citera
2017-10-17, 19:09
Medlem
franges avatar
Citat:

På precis samma sätt så ser islamister ner på kvinnor som enligt västerländska mått väljer att arbeta och att inte täcka håret och kroppen. Betyder det att islamisterna har rätt - att de i sin världsbild har rätt?

Precis som du - i din feministiska världsbild - absolut har rätt? För att du bestämt anser det?
Citera
2017-10-17, 19:30
Medlem
Mooons avatar
De flesta av oss svenskar delar inte islamisternas åsikter om kvinnor utan är tvärt om väldigt oroade över situationen i Sverige och inser att det är helt fel att de får något spelrum över huvud taget.

Man behöver inte se världen genom feministiska glasögon för att inse att prostitution är helt åt helvete mänskligt sätt. Vilken pappa vill att hans lilla dotter ska bli hora? Vill du det?

Citat:
Ursprungligen postat av frange
På precis samma sätt så ser islamister ner på kvinnor som enligt västerländska mått väljer att arbeta och att inte täcka håret och kroppen. Betyder det att islamisterna har rätt - att de i sin världsbild har rätt?

Precis som du - i din feministiska världsbild - absolut har rätt? För att du bestämt anser det?

Är jag okunnig? Visa mig faktas som motsäger det jag skrivet. De flesta som finns inom sexindustrin har blivit dit lurade, eller har ett självskadebeteende som de ger utlopp för eller behöver pengar för att ha råd med droger. De är inga personer som mår bra. Att sälja sex är inte som att skopa upp glass, det tror jag att du förstår men eftersom det är "grejen" för män som du, så är det detta du och dina vänner går i gång på. Ett bevis för vad vi kvinnor egentligen är, det som upprepar till leda i dessa trådar på Flashback.

De (ganska få) som gnäller som värst i denna tråd och i liknade. T ex (FB) Att vara man i dagens Sverige är ett helvete må definitivt inte bra psykiskt. Han och hans "bröder" behöver ingen kvinna som de kan utnyttja utan få hjälp av en duktig psykolog och/eller terapeut för att få ordning i sitt huvud.

Citat:
Du är djupt okunnig.

Nej det är klart i Sverige har man skapat ett stigma kring det och det gör att kriminella människor har tagit över verksamheten.
Faktum är dock att en hora innefattar så många olika människor, och det horande jag talar om har du ingen anledning att se ner på.

Och om horandet fungerade som det skulle kunna de ensamma männen gått till dem. De som hänger i tråden
Citera
2017-10-17, 19:33
Medlem
Honeyvoices avatar
När prostituition diskuteras oftast så tar de upp trafficking sexslaveri osv. Detta är ett sätt att få alla män att hålla flabben och känna sig som äckliga snuskhumrar.

Men tänk om det blir såhär? Det blir lagligt och männen väljer en fri företagande tjej som gillar sitt jobb och kan vara selektiv med vem hon väljer som kund. Varför skulle killar i Sverige med den upplysning och respekt som vi har köpa sex från en nerknarkad sexslav när han kan få en fräsch kvinna? Då kanske marknaden för sexslaveri minskar eller helt försvinner? Kallas för självsanering. De har ju provat allt annat (se inte funkat) så de kan kanske prova något annat?

Men porr då? De får ju betalt för att ha sex. Är det okej för att båda får betalt? Eller för att där är en massa kablar och folk som står och glor?

Abort? Du kan ta bort ett påbörjat liv ur din kropp men inte bestämma över den i andra fall. Jag bara funderar lite här.

Men det som förtjänar en speciell utmärkelse är väl att när kvinnor åker till Gambia kallas det för "Holiday Romance" och när män åker till Thailand kallas det för sexturism.
Citera
2017-10-17, 19:42
Bannlyst
[quote=Mooon|62083952]
Citat:
De flesta av oss svenskar delar inte islamisternas åsikter om kvinnor utan är tvärt om väldigt oroade över situationen i Sverige och inser att det är helt fel att de får något spelrum över huvud taget.

Man behöver inte se världen genom feministiska glasögon för att inse att prostitution är helt åt helvete mänskligt sätt. Vilken pappa vill att hans lilla dotter ska bli hora? Vill du det?
Du har en skrämmande inställning, varför ska pappans eller andra manliga släktingars inställning till vad dottern gör som vuxen påverka? Du låter som de du kritiserar precis ovanför. Hycklare!

Citat:
Är jag okunnig? Visa mig faktas som motsäger det jag skrivet. De flesta som finns inom sexindustrin har blivit dit lurade, eller har ett självskadebeteende som de ger utlopp för eller behöver pengar för att ha råd med droger. De är inga personer som mår bra. Att sälja sex är inte som att skopa upp glass, det tror jag att du förstår men eftersom det är "grejen" för män som du, så är det detta du och dina vänner går i gång på. Ett bevis för vad vi kvinnor egentligen är, det som upprepar till leda i dessa trådar på Flashback.
Du sammanblander olika saker, och dessutom tar du en trasig inställnings konsekvenser som en grund för att än lite mer sparka på en grupp du av någon anledning inte gillar.
Det är inte upp till dig att bestämma vad människor vill göra. Lägg ner med det där jävla sättet.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-17 kl. 19:51.
Citera
2017-10-17, 20:33
Medlem
Mooons avatar
Sista stycket får du förtydliga. Första stycket får du utveckla. Menar du att en pappa inte skulle uppskatta att hans dotter säljer sin kropp? I så fall tycker vi ju lika.

Citat:
Du har en skrämmande inställning, varför ska pappans eller andra manliga släktingars inställning till vad dottern gör som vuxen påverka? Du låter som de du kritiserar precis ovanför. Hycklare!

Du sammanblander olika saker, och dessutom tar du en trasig inställnings konsekvenser som en grund för att än lite mer sparka på en grupp du av någon anledning inte gillar.
Det är inte upp till dig att bestämma vad människor vill göra. Lägg ner med det där jävla sättet.
Citera
2017-10-17, 20:46
Bannlyst
Citat:
Sista stycket får du förtydliga. Första stycket får du utveckla. Menar du att en pappa inte skulle uppskatta att hans dotter säljer sin kropp? I så fall tycker vi ju lika.

Jag skiter väl i vad någon pervers jävla pappa anser om sin vuxna dotters yrkesval och fritid. Det finns massor av pappor som är stolta föräldrar till porrstjärnor och då finns deras barn på film, knullandes och i full action.
Barnens vuxna val ska inte föräldrarna approva, som jag sagt nu några gånger du låter som en muslim.

Det andra var ett nytt stycke. Du ser ju FÖR I HELVETE tom vad jag svarade på. Du yrar om att kriminella gäng säljer tjejer som de drogar, jaha, sen när var det vad vi talade om? Jag talar om horan som suger, knullar och runkar självamant och dessutom tjänar snuskigt bra på det.

Horor är inget du ska gå och känna dig förmer som och klanka ner på, och DESSUTOM ha modet att kalla dig för en räddare.. Hör du inte själv hur det låter?
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-17 kl. 21:05.
Citera
2017-10-17, 21:55
Bannlyst
Citat:

Eh va? Var och en ska väl för fan få göra vad denne vill med sin kropp, vill en kvinna eller man ta pengar för att ge massage, ge en kram eller sex så är det för i helvete upp till DOM och inte staten din korkade mupp :S

Och vad är det för argument: "vilken pappa VILL att hans dotter ska bli hora?" - Jaha, så nu helt plötsligt ÄR det alltså upp till männen vad deras vuxna döttrar ska göra?

Sanningen är den att i länder där prostitution är laglig så är kvinnorna mycket mer skyddade än där det är olagligt, förövrigt är det en jävla myt att "horor mår dåligt" etc, kvinnor som är prostituerade i länder där det är lagligt mår kanon, de kan tjäna STORA STORA pengar på det.

Herrejösses, kanske du ska sluta försöak bestämma vad ANDRA MÄNNISKORI SKA GÖRA MED SIN KROPP? Kommunist är vad du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in