2017-10-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Men om barnen föds i Sverige är de ju inte invandrare??

De är 2:a generations invandrare. De byter ju inte etnicitet för att de föds i Sverige
2017-10-17, 12:01
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Jag skriver väl hur jag vill, jag är trött på pekpinneborgare. Det är min rättighet att uttrycka mig som jag vill, det finns inget med meningen som är svårt att förstå.

Varför är det ett självändamål att just den svenska "rasen" ska bevaras? Svenskarna byggde ett samhälle på lånade pengar och en förstörd miljö och har nu inte råd att dela med sig.
Inga andra folk behöver rättfärdiga sin egen existens än de vita. Vad är det för självändamål att afrikanerna ska bevaras? Smidig överslätning av svenskarnas kreativitet och produktivitet förresten. Vi har inte alltid lånat pengar du vet.

Citat:
I alla andra sammanhang från ekonomi till biologi betraktas mångfald som ökad styrka och minskad sårbarhet.
Lögnen blir inte sann bara för att den upprepas ofta. Globalism är förstörandet av kulturer.
Det finns en anledning till att din retorik låter som varje globalt företags mångfaldspolicy. Jag skulle personligen tänka en extra gång om jag använder mina antagonisters argument för mångfald. Kanske blir inte resultatet som du önskat.
2017-10-17, 12:06
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Den här grafen som menar på en jämn låg invandring från 2021 till 2060 är ju bara båg. Ingen kan veta hur invandringen kommer vara t.ex. 2025. Varför har de ens gjort en så idiotisk graf? De måste ju va totalt dumma i huvudet på SCB.
http://www.migrationsinfo.se/befolkning/befolkningstillvaxt/

Svenskar kommer bli i minoritet. Det finns ingen anledning att inte ta detta på allvar, det är bara naivt. Det finns ingen anledning att lita på 7 klöverns populistiska helomvändningar hit och dit. Ena dagen öppna era hjärtan andra dagen kvotflyktingar i EU(ungefär som att sopa problemet under mattan utan att egentligen ta någon riktig ställning i frågan).

Jag vet inte den exakta invandringen och det exakta födelsetalet för invandrare för att svenskar inte ska bli i minoritet, men jag skulle tro att det inte rör sig om särskilt stora mängder:

Här är lite ungefärligt snabbt, genom google:
Under 2014 föddes 114 907 barn i Sverige. - SCB
År 2016 dog drygt 91000 personer - SCB

Det blir netto tillväxt typ 30 000(Då är inte ivandringen inräknad). Av dem är kanske en tredjedel invandrar barn. Det blir ungefär 20 000 svensk barntillväxt. Så för att inte svenskar skall bli i minoritet behövs en total invandring(inklusive anhöriginvandring, arbetskraftsinvandring) på mindre än 20 000 människor. För att va på den säkra sidan, runt 10 000. Detta är väldigt ungefärliga siffror. Äsch nån annan för göra en bättre uträkning.

Varför skriver du detta till mig? Ja, självklart kommer svenskarna bli minoritet, ja självklart är det allvarligt och ska tas seriöst, ja man är naiv om man inte inser detta. Allt detta tycker ju även jag, och det verkar som om även du gör fastän det känns som du försöker rätta mig eller motargumentera.

Jag skrev mitt svar för att rätta en som anser att det skulle vara ett löjligt skämt att svenskarna skulle bli en minoritet i Sverige. Personen hade problem med konceptet eftersom han/hon tyckte det var löjligt att anta att allt alltid fortgår som det gör för tillfället. Så jag förklarade hur normala modeller av verkligheten byggs upp, samt att ingen är 100% säker på framtiden och att uttalande "svenskarna kommer bli en minoritet" brukar föregås av "om inget ändras...".
2017-10-17, 12:06
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Förhoppningsvis, enligt mina beräkningar, är svennebanan i minoritet om en 30-40 år . Då jävlar ska ni se på fan.

Helvetet kommer starta lång innan troligtvis. Det krävs inte någon kritisk massa invandrare för att starta lokala konflikter. Det enda som krävs är att dom är en majoritet i området. Dessa konflikter har redan börjat och kommer med stor sannolikhet att eskalera.
2017-10-17, 12:07
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
De är 2:a generations invandrare. De byter ju inte etnicitet för att de föds i Sverige

Etnicitet och nationalitet är två helt olika saker...
2017-10-17, 12:18
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men deras barnbarn kommer att vara födda helsvenskar, man kan inte ha utländsk bakgrund i all evighet, i så fall har kungen utländsk bakgrund trots att släkten bott här i 200 år.

Jag personligen rotar aldrig i bakgrunder utan ser människor som pratar flytande svenska som helsvenska även om de är adopterade från Ghana.
Du citerade mig men det du skriver motsätt inte på något sätt av det jag skrev.

Jag brukar inte heller kontrollera varifrån de jag träffar härstammar. Men det var en konstig indelning du gör på dem, är inte det rasistiskt? Jag menar dela in folk i nationalitet på det viset ;-)
2017-10-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men deras barnbarn kommer att vara födda helsvenskar, man kan inte ha utländsk bakgrund i all evighet, i så fall har kungen utländsk bakgrund trots att släkten bott här i 200 år.

Jag personligen rotar aldrig i bakgrunder utan ser människor som pratar flytande svenska som helsvenska även om de är adopterade från Ghana.

Men jösses. Självklart kan vita europeer som ändå delar en stor del av sin genetik med Svenskar betraktas som Svenskar efter ett par generationer. En tredje generations Somalier vars föräldrar gift sig med andra Somalier/Afrikaner kommer bara vara en Somalier med Svensk kultur (om ens det). Att säga att det inte finns någon separation mellan en helsvart afrikan som pratar flytande Svenska, och blonda Kalle vars förfäder bott här i 1000 år är ju bara ej genuint.

Ponera att vi plötsligt byter ut hela Sveriges Svenska befolkning med araber/afrikaner som pratar flytande Svenska. Tror du samhället hade tuffat på exakt som tidigare?
Senast redigerad av Achie 2017-10-17 kl. 12:40.
2017-10-17, 13:59
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Jaha, men det där har ju redan tillbakavisats i en annan tråd. Kolla själv:

https://www.flashback.org/

Som jag skrev så flyttar SCB hela tiden länkar, så kolla nu snabbt när jag har gjort en tabell åt dig:

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/table/tableViewLayout1/?rxid=f45f90b6-7345-4877-ba25-9b43e6c6e299

SCB har förbättrat sig sedan 2014, och man kan nu tydligen söka på endast 0 år, inte 0-4 år, som senast jag kollade. Statistiken för senaste år, 2016:

Citat:
2016
Utrikes födda
0 år 949
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar
0 år 24 218
Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder
0 år 18 438
Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar
0 år 75 418

75 418 födda med två inrikes födda föräldrar, inklusive andra och tredje generationens invandrare.

43 605 födda utan två inrikes födda föräldrar. Dessa är alltså till 100% inte etniska svenskar.

=> läget 2016 är att endast 64% av nyfödda har två svenskfödda föräldrar, inklusive svenskfödda invandrare i andra eller tredje generation.

I DI igår kunde vi läsa följande:

Citat:
Beräkningarna vilar på SCB:s prognos om att invandringen till Sverige uppgår till drygt 170.000 personer under 2017 för att senare minska till 110.000 personer om året.

https://unv.is/di.se/nyheter/migrationen-kan-fordubbla-statens-kostnader-for-pensionarer

Födda totalt 2016: 119 023 personer.

Folkmordet i kalla siffror. Är du nöjd med utvecklingen, eller fortsätter du att leva i raljant förnekelse?
2017-10-17, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Som jag skrev så flyttar SCB hela tiden länkar, så kolla nu snabbt när jag har gjort en tabell åt dig:

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/table/tableViewLayout1/?rxid=f45f90b6-7345-4877-ba25-9b43e6c6e299

SCB har förbättrat sig sedan 2014, och man kan nu tydligen söka på endast 0 år, inte 0-4 år, som senast jag kollade. Statistiken för senaste år, 2016:

75 418 födda med två inrikes födda föräldrar, inklusive andra och tredje generationens invandrare.

43 605 födda utan två inrikes födda föräldrar. Dessa är alltså till 100% inte etniska svenskar.

=> läget 2016 är att endast 64% av nyfödda har två svenskfödda föräldrar, inklusive svenskfödda invandrare i andra eller tredje generation.

https://unv.is/di.se/nyheter/migrationen-kan-fordubbla-statens-kostnader-for-pensionarer

Folkmordet i kalla siffror. Är du nöjd med utvecklingen, eller fortsätter du att leva i raljant förnekelse?

Agree. Siffrorna finns tillgängliga en googling bort, men få bryr sig.

Å japsarna tog in 6 pers förra året (var bara tvungen )
2017-10-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Upp till bevis!

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Varsågod mr handikappade-liggsår-som-är-inkapabel-att-kolla-upp-statistik-kring-saker-jag-själv-uppenbarligen-är -intresserad-av..

Varför vet du inte detta redan?
2017-10-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Vad jag talar om, jag kommenterade ett inlägg från dig om trender. Framgick inte det?

Asylsökande har minskat ner till en nivå som vi hade mellan åren 2002-2011. Sedan tillkommer ungefär lika många anhöriginvandrare. Det jag skrev men du hade svårt att förstå är att det här är förmodligen minimumnivån. De eventuella förändringar som vi inte kan förutse i prognoserna kommer vara till högre nivåer. Hur du kan missuppfatta det till att jag säger att vi ser en uppåtgående trend, det vet jag inte. Men hoppas jag förklat det så även du förstår.

Vilka är de fler och fler partierna du pratar om. Sd har hela tiden föreslagit åtgärder för att begränsa invandringen, M efter Reinfeldt och de senaste att ansluta sig var S. Och Löven gjorde det mer för att han var tvungen än att han verkligen ville det. Men vilka är de övriga fler och fler partierna?

Varför skulle detta vara minimumnivå?

Alla partier utom V och MP vill ju se en tuff invandringspolitik. C med, ja, dock annorlunda utformad vilket e en av anledningarna dom har mitt stöd
2017-10-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Vi vet ju fortfarande inte hur många av de nyfödda som är blattar och negrer, dessa grupper utgör ju faktiskt ändå en minoritet av invandringen. Att barn i Sverige har en finsk, norsk eller dansk förälder ser nog inte ens du som ett problem ur etnisk synvinkel.

Sen har vi också en utvandring att ta hänsyn till, Sverige har alltid varit ett land med mycket rörelse, folk flyttar hit och flyttar härifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in