2011-02-10, 04:21
Medlem
Har det gjorts någon ordentlig demografisk undersökning? Vad jag vet registreras inte etnicitet i svenska statens statistik.
2011-02-10, 04:27
Medlem
Uppslagsverks avatar
I denna takten så har vi väl ca 20-25 år kvar som majoritet. Kan inte låta bli att skratta även om jag gråter inombords.
2011-02-10, 04:39
Medlem
zzz111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Har det gjorts någon ordentlig demografisk undersökning? Vad jag vet registreras inte etnicitet i svenska statens statistik.
Paranoid?

Vad gör ni åt det då mer än att skapa trådar där ni ryggdunkar varandra? Skärp till er för helvete, det har gått till den gränsen att jag skäms över att läsa trådar i denna avdelning.

Är det så jävla svårt att tåga i Sthlm eller var ni nu finner det mest lönsamt att sprida ert budskap eller vad är problemet? Svara gärna på allt men framförallt... VAD GÖR DU ÅT DET? Fattar ni inte att det är samma folk som läser trådarna hela tiden eller du lever i en värld där du botar problemen genom ett anonymt inlägg? Fan vilken stake alltså.
2011-02-10, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzz111
Paranoid?

Vad gör ni åt det då mer än att skapa trådar där ni ryggdunkar varandra? Skärp till er för helvete, det har gått till den gränsen att jag skäms över att läsa trådar i denna avdelning.

Är det så jävla svårt att tåga i Sthlm eller var ni nu finner det mest lönsamt att sprida ert budskap eller vad är problemet? Svara gärna på allt men framförallt... VAD GÖR DU ÅT DET? Fattar ni inte att det är samma folk som läser trådarna hela tiden eller du lever i en värld där du botar problemen genom ett anonymt inlägg? Fan vilken stake alltså.
Jag efterfrågade alltså studier och demografiska undersökningar, inte idiotiska inlägg som ditt.
2011-02-10, 05:04
Medlem
zzz111s avatar
Citat:
Jag efterfrågade alltså studier och demografiska undersökningar, inte idiotiska inlägg som ditt.

Det förstod jag, men när vi ändå är inne på ämnet? Kan du besvara, och om inte, varför?
2011-02-10, 05:29
Medlem
Citat:
Det förstod jag, men när vi ändå är inne på ämnet? Kan du besvara, och om inte, varför?
Jag tror absolut att "anonyma inlägg på internet" spelar en viktig roll. Jag och mina meningsfränder kan inte skriva debattinlägg till de stora tidningarna. Helt säkert har sidor som Flashback påverkat utgången i senaste valet, Sverigedemokraterna har flitigt utnyttjat det fria internet för informationsspridning.

Citat:
Är det så jävla svårt att tåga i Sthlm eller var ni nu finner det mest lönsamt att sprida ert budskap eller vad är problemet?
Ja, det är svårt eftersom media automatiskt kallar det för "nazistmarsch" och dylikt medan vänsteranhängare brukar våld och de tillsammans med SÄPO och organisationer som Expo registrerar deltagarna. Då får man en situation där de flesta som kunde tänka sig att demonstrera undviker det, de vill inte bli utsatta för misshandel eller förlora jobbet på grund av sina politiska åsikter. Det är säkert också anledningen till att nationalistiska organisationer mest har attraherat personer med mycket litet att förlora i samhället. Det fungerar på samma sätt med flygbladsutdelningar och annan informationsspridning. Det förekommer men det är en knepig situation.

Har du egna konstruktiva förslag istället för gnäll så får du gärna berätta om dem.

Men det är egentligen off topic. Jag skulle vilja veta hur det ser ut med bland annat fertiliteten hos etniska minoriteter versus etniska svenskar och sådant i den här tråden.
2011-02-10, 12:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
När blir etniska svenskar en minoritet?

Enligt Thomas Lindh, framtidsforskare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm (http://www.framtidsstudier.se), så är vi svenskar i minoritet omkring år 2050. Dvs om ca 40 år.

Så här sa han i en intervju i Metro (2005-09-29 - sidan 6):

Citat:
År 2050 kommer mer än halva Sveriges befolkning att vara invandrare eller andra generationens invandrare. Det tror Thomas Lindh, forskningsledare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm.
– Det Sverige som vi känner i dag kommer inte längre att finnas. För att klara att försörja alla våra gamlingar måste vi få in mer folk. Det kommer att bli en omfattande arbetskraftsinvandring, säger han.

Blir vi inte lika blonda längre?
– Inslaget av blonda, blåögda minskar något.
Invandringen kommer i huvudsak från Mellanöstern och Nordafrika.

Blir Sverige muslimskt?
– Ja, det kommer att bli ett mycket kraftigare muslimskt inslag.
2011-02-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Thomas Lindh, framtidsforskare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm (http://www.framtidsstudier.se), så är vi svenskar i minoritet omkring år 2050. Dvs om ca 40 år.

Så här sa han i en intervju i Metro (2005-09-29 - sidan 6):
Intressant. Synd bara att källan är en papperstidning. Finns det andra källor?

Om han hade ha räknat med tredje generationens invandrare skulle läget se ännu sämre ut.
2011-02-10, 12:41
Medlem
Jok3rs avatar
Förhoppningsvis, enligt mina beräkningar, är svennebanan i minoritet om en 30-40 år . Då jävlar ska ni se på fan.
2011-02-10, 14:39
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Paranoid?

tror fler hade tågat och aktivt arbetat mot detta, om man inte var tvungen att riskera sitt liv i processen. förstår du inte? folk använder sig av anonyma forum för dessa typer av tankar/frågor, för att i livet skulle du bli knivskuren och dödad.

härligt yttrandefrihet.

så nu till min fråga, tycker du det är okej att hota med våld och mord för att tysta vissa människor? ( exempel är att folk tvingade sig in i röstbås innan valet och använde våld mot misstänkta SDare)
2011-02-10, 14:57
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Förhoppningsvis, enligt mina beräkningar, är svennebanan i minoritet om en 30-40 år . Då jävlar ska ni se på fan.

När alla svenskar flyr till våra grannländer, vem fan ska då försörja er?
2011-02-10, 15:03
Medlem
Om utvecklingen inte avbryts och vänds, så kommer vita europeiska människor att vara en minoritet i Sverige inom 20 år, tror jag. Att utgöra majoritet sett till antalet individer spelar ju dock ingen större roll om svenskar utgör 60% av befolkningen och en majoritet av dessa svenskar är gamlingar med ena foten i graven medan främlingarna som utgör 40% till övervägande del består av unga vuxna, ungdomar och barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in