Citat:
Ursprungligen postat av
Krumelurmaskinen
Vi med sunt förnuft har alltid vetat det, ett land kan aldrig få en befolkning som är en minoritet i landet, det finns helt enkelt inget sådant sätt. Turism är en sak men dessa kan aldrig räknas som något som utgör en majoritet.
Ofta får man höra ifrån rasister, främlingsfientliga och rent av galna att svensken ska hamna i minoritet men nu har EXPO tagit tag i det och bevisat att så inte är fallet! LÄS och håll sedan käften om att "svensken håller på att bli minoritet:
https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet
Om man läser den artikeln så är det vad man redan visste från SCB.
Citat:
Enligt SCB består cirka 19 procent av Sveriges befolkning av människor födda utomlands (2018). Om man dessutom räknar in sverigefödda personer med två utrikes födda föräldrar får man SCB-kategorin ”personer med utländsk bakgrund”. Sammantaget utgör dessa 25 procent av befolkningen.
Sen är det någon som tror och uppskattar.
Citat:
Andelen muslimer i Sverige har i dagsläget uppskattats till cirka 8 procent av befolkningen – men i genomsnitt svarar folk att de tror att det är 28 procent.
Lite kul att en del tror 28% men det är väl för det är dessa man ser i städer, tunnelbana och bussar numera, muslimer som tar över stadsbilden. Jag kan lika gärna uppskatta det till 15% muslimer.
Medelfolkmängd
1870 : 4 163 638
1970 : 8 042 657
2018 : 10 230 185
Så SCB:s statistik stämmer nog bra och då ska ju alla veta att svenskar föder mindre och mindre barn. Sen ser jag inte så mycket invandring av kristna eller budister.
Jag kan också uppskatta och då blir det inte 7,4 till 14% fram till 2050. Fortsatt invandring av flyktingar och dess anhöriga samt att etniska svenskar forsätter att föda lite barn leder till omkring 50% muslimer 2050. Då beräknat att varje invandrarpar eller muslimer skaffar tre-fyra barn och att andelen invandrare ökar med 10-15% under 15 år (fortsatt galen invandring).
Det kommer att födas fler muslimska barn då fattigdomen breder ut sig i förorter och städer. Så länge som vi matar dom med bidrag och löften om bra pensioner föds mindre barn av bekvämlighet men snart är det ett minne blott för skattepengarna tar förr eller senare slut. Krav från kulturer att skaffa många barn slår ut. Det kan ju hända att det felar i och med att många "personer med utländsk bakgrund" flyttar ut i Europa, men så också svenskar.
Prognos dragen ur röven.
2050 : 16-20 miljoner varav etniska svenskar kvar på 7-8 miljoner.
Vem som har rätt att befolka Sverige spottar Expo ut sig. Vi är redan befolkad så varför behövs det fler i dessa stora antal och då av främmande kultur och religon undrar jag. Vem har rätt att bygga på min tomt, att bo i mitt hem, att dricka vattnet ur min grävda brunn? Varför ska vi försvara vårt land över huvudtaget med det tankesättet, lägg då ner all militär för vad är meningen. Arbetskraftsinvandring och så många flyktingar vi kan svälja och integrera heter receptet och vi behöver inte bli 16 miljoner invånare. Vi är och skulle bli ännu mer beroende av omvärlden för vår livsmedelsförsörjning så det är nog bäst att det fungerar i evighet då. Se istället till att produktiva svenskar föder fler barn.
Det är ingen som vet vad som kommer att hända under 30 års tid, inte SCB, inte Expo, SD eller jag. Man borde kunna se faror och ha ett riskmedvetande i alla fall och inte bara tänka sig att det ordnar sig, att muslimer inte kommer att föda många barn, att migrationen kommer att minska. Att vita i Expo och riksdagen fortfarande kommer att ha makten i landet om 30 år är lite väl naivt att storslaget kasta ur sig. Det är bra med sunt förnuft.
Lite av en offensiv nu med planer på skattehöjningar och märklig statistik och man får anta att det har med den kommande anhörighetsinvandringen att göra.