2017-10-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag förstår inte riktigt Virtanens brist på taktik. Eller om det ÄR en taktik det också. Virtanen kör öppna profiler på Twitter, Instagram och Facebook. Folk kommenterar överallt. Vågar han inte låsa/skydda kontona med risk för att han skulle ses som mer skyldig då?

Alternativet att folk skriver hejvilt överallt till honom så att alla andra kan läsa, vet i fan om det är mycket bättre. Då kan ju ALLA hans följare och ryggdunkare se det, svårare att sopa igen spåren. Istället är det tystnad och locket på, allt rullar vidare i Virtanenland som om inget har hänt.

Din första paragraf besvarar du det antagligen själv.
Att han har öppna konton tyder på det man misstänkt länge, att han beställt följare för att få till ett högt antal. Som de flesta vet kan man för en 50-lapp betala någon som ordnar tusentals följare över en natt. Har själv på Twitter varit med om det flera gånger, när jag gått igenom vilka jag följer och skall rensa har det funnits en handfull där som jag själv aldrig hört talas om, än mindre valt att följa.

Vad Virtanen i sin enfald bortsett från är att av de som verkligen följer honom så gör antagligen minst en tredjedel det för att hånskratta åt honom och skärmdumpa ännu en av hans idiotier till andra. Själv skulle det aldrig falla mig in att följa det dryga arslet.

Jag brukar inte bry mig särskilt om dessa journalister men måste medge att detta med Virtanen, jag njuter av hans downfall. Och njuter av att just Aftonbladet drabbas samtidigt, för det gör de.
Citera
2017-10-17, 10:06
Medlem
Nu kan Virtanen och Bylund öppna en våldtäktsklubb tillsammans. Eller jag menar en våldtäktsblogg
Citera
2017-10-17, 10:08
Medlem
Sanning eller ej så är det ovanligt tyst i media.

Nog om det var en politiker, behövs inte mycket bevis för att drevet skall vara igång.
Pinsamt och bojkott på skiten !
Citera
2017-10-17, 10:14
Bannlyst
Att fortplanta sig är det viktigaste hos människan
Det sexuella är stora ibland djupa hämmade dolda ofattbara krafter så starka så man väljer att förtränga dem
När det är så stora krafter som det sexuella kan mycket bli fel både i uppväxten och i vuxenlivet
Det sexuella är där som en nyskiten rumpa i närbild vi försöker alla hantera den
i ljuset av vilka vi vill vara o vilka vi är
Vi har alla drifter en apmänniska som lyder under ett eget system
Det är ett djur Vi är ett djur som fortplantar oss
Man kan inte logiskt hantera detta.
Det är mullrande krafter i vårt Dna som tar över.

I slutändan vill vi i detta drev egentligen förstå oss själva bättre.
Vi vill förskjuta bort apmannen i oss själva.
Men tyvärr vi har inte sex alltid när vi är i fas som Ernman Nilsson och larsson tror Man knullar inte jämlikt feministiskt eller socialdemokratiskt
Ibland liknar det ett övergrepp ibland liknar det en våldtäkt det är så vår natur skapat oss.
The sexual beast 666 among us
Den sexuella apan har inget med FV att göra-Apan dyker bara upp när frontalloben blir bortkopplad o driften vinner över jaget
FV är det ingen ide att skälla på -han känner inte apan han är inte apan han har ingen kontakt med apan-apan kommer av en kemisk reaktion där driften blockerar jaget vid alkoholförtäring
Detta är alltså helt naturligt och ska bekräftas inte bekäftas.
Utan apan hade vi inte överlevt som ras
Nu vill Anja michelin Persson vår lilla stora lesbiska alpinare minsann också berätta att någon ville ta henne på brösten- Lilla Anja det är naturligt vår drift vårt väsen vill det förstår du inte det kanske det är orsaken att du blev lesbisk lilla förvirrade kvinna https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/RPPrO/sport-om-vem-som-kunde-ta-pa-mina-brost
Senast redigerad av janostortan 2017-10-17 kl. 10:30.
Citera
2017-10-17, 10:18
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Du har rätt. Men en mediaprofil bör ju rimligtvis inte vara mer trovärdig rent juridiskt än vad du och jag är.

Nej men ett mycket högre allmänintresse än vanligt folk, om man nu kan köra helsida om Anna Books missnöje med Tilde de Paula så är detta nitroglycerin i jämförelse, så ditt resonemang saknar bäring.
Citera
2017-10-17, 10:20
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Helt underbar händelseutveckling även om det känns lite kluvet. Å ena sidan har vi en feminist som väntar tio år med att gå ut offentligt med dessa allvarliga våldtäktsanklagelser. Skulle det vara rena lögner så är det i praktiken ändå omöjligt för mannen att försvara sig. Problematiskt, rent principiellt.

Nu handlar det dock inte om vilken man som helst. Det handlar om människohataren, sjukliberalen och äcklet Fredrik Virtanen. Med tanke på hans skrupelfria hållning mot vanliga hårt arbetande svenska kvinnor och män så torde det stå utom rimligt tvivel att han saknar all form av empati. Han är då med största sannolikhet kapabel att göra något så "simpelt" som en våldtäkt.

Av den anledningen väljer jag gladeligen att bortse från den principiella problematiken. Fram med tjäran!
Citera
2017-10-17, 10:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Hittar inte,länk?
Nu ska jag vara otroligt snäll och pedagogisk, trots att du inte förtjänar det.

1. Starta Facebook i datorn eller via en app
2. Skriv Aftonbladet i sökfönstret
3. Läs kommentarerna
Citera
2017-10-17, 10:26
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag förstår inte riktigt Virtanens brist på taktik. Eller om det ÄR en taktik det också. Virtanen kör öppna profiler på Twitter, Instagram och Facebook. Folk kommenterar överallt. Vågar han inte låsa/skydda kontona med risk för att han skulle ses som mer skyldig då?

Karln är nog så störd att han tycker om uppmärksamheten. Trendar på Twitter liksom. Wowh. Vad kan han mer önska sig? Det är precis vad hans liv gått ut på. Stå i centrum. Skit i skälen. Uppmärksamheten är det viktigaste. En mediepersons dröm.

Om någon dag är det glömt. Det är nog ett större problem för denna typ av varelse.
Citera
2017-10-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Wallin 2012 i AB - om när hon berättade att även hennes väninna blivit sexuellt antastad av Virtanen
https://www.aftonbladet.se/wendela/article15884465.ab

Citat:
Väninnan hade mött samma man
Ett par år gick och av en händelse lärde Cissi känna en väninna som berättade att hon hade blivit sexuellt antastad av en man i mediebranschen. Efter en stunds samtal förstod Cissi att kvinnan hade mött samme man.
– Jag blev alldeles kall, säger hon.
Samma väninna fick också Cissi att förstå att det som hon hade utsatts för var ett brott.*
– Hon sa: ”Men Cissi, ville du någonsin ha sex med den där mannen?” Och jag svarade nej. ”Jamen, där har du svaret”, sa hon.
En tid senare nåddes båda av rykten som fick dem att förstå att gärningsmannen fortsatte att våldföra sig på unga kvinnor. Tanken på att anmäla och sätta stopp för mannens framfart fick Cissi att göra en efterlysning på bloggen.*
– Vi skrev inget signalement, bara att det var en man i 40-årsåldern som jobbade i mediebranschen, säger hon.

Läs fetade. Om man blir drogad och får en kuk uppkörd i käften mot sin vilja tror jag även den mest efterblivna förstår att man blivit utsatt för brott. Det är något som inte stämmer i Cissis historia.

Jag tror FV var lite för på och tjatade till sig sex, och Cissi gick till slut med på det trots att hon egentligen inte ville, och ångrade sig efteråt.

Edit: Alternativt att hon var dyngrak och inte hade förmågan att säga emot och FV utnyttjade detta.
Senast redigerad av Ghana 2017-10-17 kl. 10:35.
Citera
2017-10-17, 10:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Läs fetade. Om man blir drogad och får en kuk uppkörd i käften mot sin vilja tror jag även den mest efterblivna förstår att man blivit utsatt för brott. Det är något som inte stämmer i Cissis historia.

Jag tror FV var lite för på och tjatade till sig sex, och Cissi gick till slut med på det trots att hon egentligen inte ville, och ångrade sig efteråt.
Att han drogat henne för att begå övergrepp tror jag inte på. Kanske har de druckit och käkat piller och hon blivit avdäckad, på egen hand...
Citera
2017-10-17, 10:32
Medlem
remixutoheavens avatar
Tycker det är märkligt tyst i media men det kanske beror på att han står med foten hos de goda och anses vara "en av dem" så att säga. Antagligen kommer det skrivas när man får mer kött på benet. Nu är det väl bara en uthängning på Wallins Instagram? Finns ju ingen som helst trovärdighet än så länge förutom Cissis version om vad som hände för 5 år sedan(??).

I alla fall så känns ordet och beskrivningen om denna påstående våldtäkt som inte en våldtäkt överhuvudtaget utan snarare sexuellt utnyttjade ifall man ska vara petig. Feministerna och vänstern har mer eller mindre urholkat `våldtäkt´ likt rasist och alla andra ord som rör upp känslor. Hur mycket jag än ogillar Virtanen så tycker jag allt detta känns väldigt löst och ganska osmidigt arrangerat. Missförstå mig inte, jag tror mycket väl att Fredrik beter sig som ett svin och utnyttjar varje tillfälle för sin fördel men att kalla honom våldtäktsman är lite väl lågt och osanningsbaserat.

Detta är inget nytt, män utnyttjar unga och villiga tjejer som är redo att få en skjuts upp till den högre hierarkin. Att suga lite gubbkuk från en man med makt är mer regel än undantag så länge det möts med en gentjänst. Det är en symbios som har existerat i decennier och nu verkar denna falla ner i graven. Kanske blev Cissi lite ledsen då hennes ligg med Virtanen inte ledde dit hon ville och nu kräver hon att få en hämnd eller försöka åka ännu mer snålskjuts, på bekostnad av Fredrik?

Men alltid lika kul när det stormar kring personer man mer eller mindre avskyr.
Citera
2017-10-17, 10:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Nu vet man inte vilken vändning det tar. Det kan bli jobbiga dygn för Wallin också. Om Virtanen lyckas övertyga majoriteten om att det är falska anklagelser är Wallins karriär över.

En del snubbiga grabbar kommer fullt ut ställa sig bakom Virtanen, om än inte på sociala medier. En del feminister utan förmåga till kritiskt tänkande kommer lika fullt ut backa upp Wallin.

Alla vi andra konstaterar att Wallin anklagar Virtanen för våldtåkt, och åklagare inte bedömt att det går att driva det till åtal. Det i sig säger knappt ett dugg om skuldfrågan.

Att det var Virtanen det handlade om var känt redan innan gårdagens tweet, och hans karriär kommer inte vara över för detta. Inte heller Wallins, i den mån man kan säga att hon har en karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in