Citat:
Jag förstår inte riktigt Virtanens brist på taktik. Eller om det ÄR en taktik det också. Virtanen kör öppna profiler på Twitter, Instagram och Facebook. Folk kommenterar överallt. Vågar han inte låsa/skydda kontona med risk för att han skulle ses som mer skyldig då?
Alternativet att folk skriver hejvilt överallt till honom så att alla andra kan läsa, vet i fan om det är mycket bättre. Då kan ju ALLA hans följare och ryggdunkare se det, svårare att sopa igen spåren. Istället är det tystnad och locket på, allt rullar vidare i Virtanenland som om inget har hänt.
Alternativet att folk skriver hejvilt överallt till honom så att alla andra kan läsa, vet i fan om det är mycket bättre. Då kan ju ALLA hans följare och ryggdunkare se det, svårare att sopa igen spåren. Istället är det tystnad och locket på, allt rullar vidare i Virtanenland som om inget har hänt.
Din första paragraf besvarar du det antagligen själv.
Att han har öppna konton tyder på det man misstänkt länge, att han beställt följare för att få till ett högt antal. Som de flesta vet kan man för en 50-lapp betala någon som ordnar tusentals följare över en natt. Har själv på Twitter varit med om det flera gånger, när jag gått igenom vilka jag följer och skall rensa har det funnits en handfull där som jag själv aldrig hört talas om, än mindre valt att följa.
Vad Virtanen i sin enfald bortsett från är att av de som verkligen följer honom så gör antagligen minst en tredjedel det för att hånskratta åt honom och skärmdumpa ännu en av hans idiotier till andra. Själv skulle det aldrig falla mig in att följa det dryga arslet.
Jag brukar inte bry mig särskilt om dessa journalister men måste medge att detta med Virtanen, jag njuter av hans downfall. Och njuter av att just Aftonbladet drabbas samtidigt, för det gör de.