2017-10-17, 02:27
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Rent tekniskt är det väl möjligt om preskriptionstiden inte gått ut, men utan ett erkännande (vilket är föga troligt i min mening) lär en sådan anmälan avskrivas ganska omgående om det rör sig om en nio år gammal händelse.

Problemet med historier likt dessa, vilket jag påpekat i fler trådar, är att de aldrig tycks leda någon vart. Vad som händer är att en anklagelse levereras medan allt sedan rinner ut i sanden, av olika skäl, och kvar blir bara motstridiga utsagor som sedan flitigt nyttjas av de som vill slå mynt av dem.

Jag har, som sagt, absolut inget till övers för uppblåsta och narcissistiska idioter som Virtanen men att helt okritiskt konstatera att han är en våldtäktsman bara för att man ogillar honom och för att Wallin påstår den saken är i min mening galet.
Jag tror att det ligger något större underliggande än allt det vi ser på ytan.
Citera
2017-10-17, 02:28
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Frågan är hur många fler han har gett sig på. Våldtäktsmän brukar tyvärr begå mängder av övergrepp.

Wallin är nog toppen på isberget.

Förstår dock att han behöver våldta för att få ligga - han ser ju för jävligt ut!
Man kan känna stanken av andedräkten och se kåtdräglet hänga i skägget. Fy fan vilken äcklig människa.
Citera
2017-10-17, 02:31
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Paaa sitt inte där på din bleka vita svennebanan röv utan länka till godiset!

https://www.facebook.com/FredrikVirtanenOficial/
Citera
2017-10-17, 02:34
Medlem
Utbrytarens avatar
Fredagspodd feat. Cissi Wallin (13 okt)...där hon "fick lära om mogulen Harvey Weinsteins trakasserier och utnyttjande av unga kvinnor":
https://www.acast.com/magnusochpeppe/fredagspoddfeat.cissiwallin
Citat:
Drygt en vecka har gått sedan världen fick lära om mogulen Harvey Weinsteins trakasserier och utnyttjande av unga kvinnor. Det kallas för underhållningsbranchens mest välkända hemlighet. Ett större mysterium kan tyckas vara frånvaron av Hollywood-männens offentliga stöd till dessa kvinnor under hela den här katastrofen. I tisdags sågs Ben Affleck visserligen vifta med sina känslor lagom till att orkanen Harvey självupplösts. Föga övertygande. Mer övertygande framstod Eminem i sin skoningslösa freestyle-attack mot Donald Trump där censur-maskinen gick varm. Cissi Wallin pratar PK, vassa svenska komiker och om ”kollegan” som tog henne på baken sekunderna innan hon skulle upp på scenen.
Inspirerad av detta alltså och därför hon kom ut med saken nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Svenska folket går locco på Virtanens FB
På Aftonbladets FB och deras twitter.
Kul att se!
Nice. Liv i luckan som fan! Inte vanligt att så många (snackar mängder) är kritiska och irriterade och kommenterar, en del går på Virtanen med frågor och utfall rakt på sak. På Twitter får han sina fiskar varma. Han får jobba rätt mycket för att blocka alla (han kan ju ta hjälp av paranoiafigurerna Anders Lindberg och Henrik Arnstad annars vilka är Sveriges största blocktalanger..).

Vissa är konkreta:
Citat:
@fvirtanen Gör din plikt och klipp kuken

Tänk @anderslindberg att din högerhatande och därmed "goda" polare @fvirtanen gjort sig skyldig ett så avskyvärt brott...
#svpol #virtanen

@fvirtanen Ska du bemöta anklagelserna om att du drogade o våldtog @cissiwallin? Om det stämmer är du ett ärke-as som förtjänar allt dåligt

Svar till @fvirtanen
Fredrik Virtanen får bara knulla om han våldtar. Är det en gång eller skrevs det uppföljare? Äckel!

Svar till @fvirtanen
Aldrig gillat dig, men nu hatar jag dig. Vidriga jävla våldtäktsman!

Det går bra nu @vikingline_se , sparkar ut en kvinnokämpe som Janouch och sätter dit en våldtäktsman som @fvirtanen ! Bravo! 👌

Inte läst ett enda inlägg där @fvirtanen fått stöd.

https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=%40fvirtanen
Senast redigerad av Utbrytaren 2017-10-17 kl. 02:44.
Citera
2017-10-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Jag tror att det ligger något större underliggande än allt det vi ser på ytan.

Ja, att Cissi är mediakåt och tänkte passa på att rida på twittervågen?
Citera
2017-10-17, 02:39
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Frågan är hur många fler han har gett sig på. Våldtäktsmän brukar tyvärr begå mängder av övergrepp.

Wallin är nog toppen på isberget.
Tyvärr så har du rätt. Just att GM drogar sina offer innan våldtäkten tyder på att han snarare är en kalkylerande serievåldtäktsman än att han nöjt sig med några enstaka offer. Hoppas fler BOs vågar berätta nu, efter CW:s modiga framträdande.
Citera
2017-10-17, 02:42
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
En av Sveriges tyngsta medieprofiler är en våldtäktsman. Svensk ljugmedia rapporterar ingenting, klart som fan att folk blir förbannade. Journalister visar gång på gång att de är avskum

Typ som att dom behöver tveka på denna grej. Såna jävla klåpare. Det dom är mest oroliga för är vad mer som kommer komma fram. Och det kommer mera, så in i helvete mycket mera..sätter hela min FB heder i pant!

SKADEGLÄDJE för folk som verkligen förtjänar det! Det händer grejer i Svea rike trots allt. Den ignoranta jävel som varit pantad nog att beundra och respektera rena dårar till skribenter och proffstyckare kommer behöva ta sig en rejäl titt i spegeln och se över sin skeva verklighetsuppfattning och ställa sig frågan om det inte är dags att stämpla ut från trollfabriken för gott.
Citera
2017-10-17, 02:45
Medlem
Utbrytarens avatar
Wallin 2012 i AB - om när hon berättade att även hennes väninna blivit sexuellt antastad av Virtanen
https://www.aftonbladet.se/wendela/article15884465.ab
Citat:
Väninnan hade mött samma man
Ett par år gick och av en händelse lärde Cissi känna en väninna som berättade att hon hade blivit sexuellt antastad av en man i mediebranschen. Efter en stunds samtal förstod Cissi att kvinnan hade mött samme man.
– Jag blev alldeles kall, säger hon.
Samma väninna fick också Cissi att förstå att det som hon hade utsatts för var ett brott.
– Hon sa: ”Men Cissi, ville du någonsin ha sex med den där mannen?” Och jag svarade nej. ”Jamen, där har du svaret”, sa hon.
En tid senare nåddes båda av rykten som fick dem att förstå att gärningsmannen fortsatte att våldföra sig på unga kvinnor. Tanken på att anmäla och sätta stopp för mannens framfart fick Cissi att göra en efterlysning på bloggen.
– Vi skrev inget signalement, bara att det var en man i 40-årsåldern som jobbade i mediebranschen, säger hon.
Senast redigerad av Utbrytaren 2017-10-17 kl. 02:54.
Citera
2017-10-17, 02:54
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhombic
Ja, att Cissi är mediakåt och tänkte passa på att rida på twittervågen?
Du har inte läst mycket om detta märker jag. Återgå till ditt huvudsparkande.
Citera
2017-10-17, 02:59
Medlem
Pungs avatar
En förtydling av mitt tidigare inlägg.

Det är nog inte så att Cissi Wallin bara hittar på för att kunna skriva om "vita män".

Det var säkert något slags närmande, och hon bar packad. Viirtanen är äldre än henne. Han var en erfaren ansedd kulturman med status och makt. Hon en ung osäker tjej som bara var en dokusåpa-bimbo som kämpade för att få bli del av mediesverige.

I de flestas ögon detta inget annat än en man med ego som blir påträngande när den nya tjejen i gänget är packad. Typ lagledaren i skolans fotbollslag som tjatat på den osäkra första-ring-tjejen som precis kommit med i hejarklacken.

För de flesta inget mer än just detta. Män med status försöker få vad de vill, ofta sex. Och på fyllan är det enklare att tjata på tjejen med lägre status.

Men för feminister ÄR detta skälva definitionen av våldtäkt. Dessutom en mycket värre våldtäkt än gruppvåldtäkt med araber i parken.

Sådant har aldrig upprört feminister lika mycket som "tjatsex" i förhållanden och gubbar som daskar frugan på rumlan när hon diskar.

För detta är ju en i viss mån "accepterat" och del av en struktur. Det är påminnelser om könsroller, den beundrade mannen som utnyttjar den trånande flickan.

Detta är könsroller, strukturer, svensk kultur, normer. Det är därför en viktigare måltavla för en idiologi vars själva kärna är att kritisera och krossa det västerländska samhället. Att det dessutom är ofarliga saker qtt uppröra sig över är givetvis en bonus.

Det är också därför feminister alltid skriker "jag har själv blivit våldtagen och det var en VIT man" så fort ännu en tortyrliknande arabisk kidnappning och gruppvåldtäkt skapar rubriker.

För ur deras idiologiska perspektiv är den äldre pojkvännens tjatsex i baksätet på en Volvo V40 i Bodem 1994 samma sak. Ja, värre för det är en del av maktstruktur. Den arabiska gruppvåldteäkten är det inte.

Det kan jämföras med en gammelkommunist på 70-talet som inte skulle bli upprörd över att en arbetare blev rånad på hushållskassan på stan, men bli eld och lågor över att kapitalistsvinet som äger fabriken där arbetaren jobbar vill ha en extra karensdag.

Även om någon påpekade att arbetaren blev betydligt fattigare av rånaren så skulle gammelkommunisten säga att kapitalistsvinet ändå var värre. Rånaren och arbetaren är i grund och botten båda offer för samma struktur.

Det är vad överfallsvåldtäkter är för feminsterna. Det är bara vanliga brott, ungefär som att bli ficktjuvad. Samhället ser redan överfallsvåldtäkt som ett grovt brott. Sådana våldtäktsmän är också offer för vita normer.

I verkligheten är det givetvis idiotiskt. Det ÄR inte lika illa att en 16-åring har tjatsex med sin 22-åriga raggarkille efter att han bjudit henne på hembränt.

Ja, det är bevis på olika könsroller. Men för de som inte har problem med könsroller är det inte det värsta man kan tänka sig en tjej råka ut för. Och det ÄR inte det värsta tänkbara traumat att en kärring drar upp nattlinnet och låter gubben göra sitt för att få tyst på hans tjat.

Men för feministerna är det detta som är värst. För de ser inte till offret som sådant utan till vilket samanhang händelsen kan kopplas, manliga normer eller utanförskap.

Inte ens pedofili upprör dem just eftersom det upprör andra och därför inte är "norm".

Resultatet är att medan det sker massvåldtäkter på öppen gata, skriker feminsterna om samtyckeslagar och det inbyggda förtrycket i "hetronormativt sex".

Vad som drabbat Fredrik Viirtanen är att han nu själv blivit offer för detta synsätt. Han kanske försökte använda sin status för att sätta på en nybakad dokusåpa-brud som ville komma in i gänget.

I den kultur han själv varit med att skapa gjorde han sig därmed till värsta sortens våldtäktsman utifrån den feministiska idiologin.

Nu sitter han säkert på folkungagatan och svär och funderat på om han ska messa Cissi Wallin och skriva "men kom igen för fan, förlåt att jag tjatade och fortsatte klämma när du sa nej, men vi låg ju ändå och hånglade, vi var båda packade, det var dumt av mig, men jag satte liksom ingen kniv mot halsen och slet av dig kläderna, du kan inte kalla mig våldtäktsman".

Men han lägger ner mobilen. I vetskap om att det i den feministiska världen bara skulle vara ett erkännande av den värsta sortens våldtäkt, som knäckt Assange och andra betydligt mer ansedda män än honom själv.
Citera
2017-10-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Du har inte läst mycket om detta märker jag. Återgå till ditt huvudsparkande.
Utveckla gärna. Som det är nu verkar inte Wallin ha mycket stöd.
Citera
2017-10-17, 03:17
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Utveckla gärna. Som det är nu verkar inte Wallin ha mycket stöd.
Rhombic är en MMA-fanboy som inte kommenterat något annat förrän nu. Inte mycket stöd? På Aftonbladets redaktion eller vad menar du? Utveckla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in