2017-10-17, 09:41
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
https://youtu.be/ExUZOzgp_ms

Är det här samma figur?

Ja, samma person som var inblandad i ett av tv-historiens mest pinsamma ögonblick.
https://www.youtube.com/watch?v=3gE-J23zVL0
Citera
2017-10-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag är inte helt säker på det. Virtanen är en "made guy" på Aftonbladets ledarredaktion och det finns inga direkta bevis. Aftonbladet har att välja på att sparka honom på basis av indicier (mindre troligt) eller försöka sitta stilla i båten och hoppas det blåser över. Det som kan få det att tippa över är om flera kvinnor går ut och offentligt pekar ut Virtanen och berättar om sexuella övergrepp.

Än så länge har inte "gammelmedia" ens andats om detta.

Det är så klart sant. Men vänsterjournalister, och kanske till och med alla journalister, står ju alltid upp för (den i och för sig galna och rättsosäkra) principen att män har en skyldighet att blint lita på uppgifter om övergrepp och att ett ifrågasättande av en sån uppgift är ett andra övergrepp som är minst lika allvarligt. Vi får väl anta att de är konsekventa och försvarar det vänliga och humanistiska synsättet nu när det gäller en anklagelse mot de egna och att de inte börjar hänvisa till rättssäkerhet och sånt trams.
Citera
2017-10-17, 09:42
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Just dylikt hyckleri är varför många här på FB avskyr Aftonbladet och MSM. Vi vet att de inte lever som de lär!

Helt underbart.
De gräver sin egna grav genom att förtydliga hyckleriet så ingen kan missa det.

Nu fattas bara att redaktionerna genomsöks av knarkhundar också.

Kan ingen ung kvinnlig praktikant ta upp en knarkhund på redaktionen för att göra ett "gulligt" reportage om polisens viktiga arbete.

Vad kan gå fel liksom?
Citera
2017-10-17, 09:43
Medlem
Pussykings avatar
Jag misstänker att Virtanen väntar ut om någon mer träder fram innan damage control sätter in. Kan bli förödande om man försöker sig på fel insatser och sen kommer en tjej till och berättar om övergrepp.
Citera
2017-10-17, 09:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Men vad är det egentligen för värderingar dom har på Aftonbladet? Verkar som om dom säger en sak utåt och sedan gör något helt annat när ingen tittar. De behöver verkligen arbeta med sin värdegrund. Virtanen verkade även försvara Löfvens signalpolitik som dränkt flera hundra tusen människor i medelhavet. Folket på Aftonbladet är ju verkligen genomonda. Kanske är de reptiler?
Reptiler är dom nog inte, men att dom är hatets och illviljans kolportörer står höjt över alla tvivel.
Aftonbladet är verkligen en organisation med ondskan inskriven direkt i sitt DNA.
Citera
2017-10-17, 09:46
Medlem
Dennos avatar
Han FB exploderar av våldtäktsinlägg från besökare.
Citera
2017-10-17, 09:47
Medlem
emma80s avatar
Virtanens inlägg och krönikor brukar delas och uppmärksammas av präktiga fruntimmer som Malena Ernman, Lisa Nilsson, Sarah Dawn Finer m.fl. på Twitter. Dock ingen av dem som har nämnt Cissi Wallins post på Instagram med ett enda ord, det MÅSTE ha nått även dem via delningar på Twitter. Får se hur länge det dröjer innan de öppet ryggdunkar Virtanen igen.

Sarah Dawn Finer verkar annars dela mycket kring Harvey Weinstein och skriva under på någon MeToo-hashtag kring de som mötts av sexism, övergrepp o.s.v. Dock tystnad kring Virtanen från även hennes sida.

Istället för krismöten och rubriker möts vi av tystnad.

Så började en tweet från Malena Ernman igår, men det gällde miljö och energi såg man när man läste resten. För en sekund fanns ett hopp om att det var riktat mot Virtanen, Aftonbladet och svensk media.

https://twitter.com/Malena_Ernman/status/919958507499212801
Senast redigerad av emma80 2017-10-17 kl. 09:52.
Citera
2017-10-17, 09:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Virtanens inlägg och krönikor brukar delas och uppmärksammas av präktiga fruntimmer som Malena Ernman, Lisa Nilsson, Sarah Dawn Finer m.fl. på Twitter. Dock ingen av dem som har nämnt Cissi Wallins post på Instagram med ett enda ord, det MÅSTE ha nått även dem via delningar på Twitter. Får se hur länge det dröjer innan de öppet ryggdunkar Virtanen igen.

Sarah Dawn Finer verkar annars dela mycket kring Weinstein och skriva under på någon MeToo-hashtag kring de som mötts av sexism o.s.v. Dock tystnad kring Virtanen.

Så började en tweet från Malena Ernman igår, men det gällde miljö och energi såg man när man läste resten. För en sekund fanns ett hopp om att det var riktat mot Virtanen, Aftonbladet och svensk media.

Malena Ernman & många andra har vänt sin godhet mot miljöaktivism & veganism, nu när det blivit uppenbart för alla att mångkulturen & kulturmarxismen har gått åt helvete.
Jag tror inte att hon kommer att uttala sig om Virtanen. I varje fall inte innan det står klart vart vinden blåser.

När det gäller Virtanen så tänker man ju att han haft många år på sig att planera för kommande damage control. Men han kanske har valt att supa/knarka bort tankarna på den dag när verkligheten hinner ifatt.
Citera
2017-10-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag misstänker att Virtanen väntar ut om någon mer träder fram innan damage control sätter in. Kan bli förödande om man försöker sig på fel insatser och sen kommer en tjej till och berättar om övergrepp.

Detta var precis min tanke igår.
Och det är, sjölvfallet utifrån FRs perspektiv det helt rätta att göra i detta läget.

Citat:

Sarah Dawn Finer verkar annars dela mycket kring Harvey Weinstein och skriva under på någon MeToo-hashtag kring de som mötts av sexism, övergrepp o.s.v. Dock tystnad kring Virtanen från även hennes sida.

Handlar nog om att de vill skydda sig själva. Just nu är det bara ett tyst ställningskrig.
Citera
2017-10-17, 10:00
Medlem
emma80s avatar
Jag förstår inte riktigt Virtanens brist på taktik. Eller om det ÄR en taktik det också. Virtanen kör öppna profiler på Twitter, Instagram och Facebook. Folk kommenterar överallt. Vågar han inte låsa/skydda kontona med risk för att han skulle ses som mer skyldig då?

Alternativet att folk skriver hejvilt överallt till honom så att alla andra kan läsa, vet i fan om det är mycket bättre. Då kan ju ALLA hans följare och ryggdunkare se det, svårare att sopa igen spåren. Istället är det tystnad och locket på, allt rullar vidare i Virtanenland som om inget har hänt.
Citera
2017-10-17, 10:00
Medlem
Citat:

Jag tror inte för ett ögonblick på att Sarah Dawn Finer skulle utsatts för sexuella trakasserier inne på ICA. Det är vad hon själv påstår och därmed tror jag hela hennes påstående är skitsnack. Jag tror hon utsatts för sexuella trakasserier max två gånger i livet, om ens det. Hon har ett ansikte som om hon var Löfvens bortadopterade syrra och en kropp en joggare skulle behöva över minuten för att ta sig runt ett varv. Vad finns där att sexuellt trakassera? Men hon kanske menar att inte kåtstöta på henne i ett barmingel och tycka hon är ganska ful också är en form av sådant?
Citera
2017-10-17, 10:02
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Ja, samma person som var inblandad i ett av tv-historiens mest pinsamma ögonblick.
https://www.youtube.com/watch?v=3gE-J23zVL0
Fy fan, jag skulle inte cringa mer om jag såg min mamma i en Mandingo-film
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in