2017-10-17, 08:56
Medlem
Känns som att Aftonbladet kommer tysta ner denna shitstorm mitt under en hycklande bevakning av Weinstein.

Det är tystnad som råder på redaktionen, samt dålig stämning.
Citera
2017-10-17, 08:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag är inte helt säker på det. Virtanen är en "made guy" på Aftonbladets ledarredaktion och det finns inga direkta bevis. Aftonbladet har att välja på att sparka honom på basis av indicier (mindre troligt) eller försöka sitta stilla i båten och hoppas det blåser över. Det som kan få det att tippa över är om flera kvinnor går ut och offentligt pekar ut Virtanen och berättar om sexuella övergrepp.

Än så länge har inte "gammelmedia" ens andats om detta.
Jag hoppas du har fel och jag tror övriga tidningar väljer att avvakta och se vart lavinen tar vägen. Att det sedan är en fantastisk dubbelmoral tror jag de struntar i.
Citera
2017-10-17, 08:58
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag hoppas du har fel.....

Det hoppas jag också.
Citera
2017-10-17, 09:00
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Här kan man skicka tips till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/tipsa/

Att en av Sveriges största mediaprofiler pekas ut som våldtäktsman torde vara av intresse för dem kanske dårå?😜
Nu har jag tipsat, hoppas fler gör det.
Citera
2017-10-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Egentligen inte. Eftersom någon är direkt utpekad med namn och det är så länge sedan är det faktiskt inte mer än hörsägen just nu.

Innan man skriver något gäller det att verkligen ha på fötterna - Just nu är det inget mer än att X säger att Y drogade och våldtog för 9 år sedan - Detta oavsett hur tillförlitlig Miss Wallin är.

Jag tvivlar inte på henne, det stämmer säkerligen. Men rent juridiskt är det en annan sak, och vad händer om man utan bevis godtyckligt kan peka ut folk som våldtäktsmän. Det blir liksom.... skevt.
Yeah right. För Harvey Weinstein har ju blivit dömd i domstol innan medierna började skriva om honom?
Citera
2017-10-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Missa du hela Hanna Wigh händelsen? Det var ju stora krigsrubriker i flera veckor i Lügenpresse. Dom behöver ju inte skriva ut hans namn men dom kan ju skriva "Aftonbladet-journalist misstänkt för våldtäkt". Men vad kan man förvänta sig av hycklarna.

Rätt stor skillnad. En annan kaliber och ett större allmänintresse när en riksdagsman anklagar annan folkvald för övergrepp. Den här historien har redan ”varit uppe” så det är svårt att braka på stort nu om inget nytt tillkommit. Men det lär ju kunna komma - nu blir det drevjournalistik (om övergrepp) och då kan många stryka med på mer el mindre goda grunder
Citera
2017-10-17, 09:11
Medlem
Litauens avatar
Fruktansvärt svagt hanterat av Aftonbladet!
Tror det knappas frenetiskt på tangenterna på redaktionen för att få ut en planerad stor kartläggning ('som ska släppas vid händelse av kris på redaktionen') av någon/något annat, och som ska dränka hela förstasidan med uttalande, klipp osv för att leda bort blickarna från medarbetaren Virtanen.
Citera
2017-10-17, 09:14
Medlem
NorthernAngels avatar
Folk skriver om det på Aftonbladets Facebooksida nu. Skojiga kommentarer faktiskt
Citera
2017-10-17, 09:15
Medlem
RingRing2014s avatar
FV är ju helt körd. Detta kommer inte funka för honom. Det funkar inte för Aftonbladet.

Jag tror det blir så att han kommer ta "time out", "ett tag". Och inte komma tillbaka.

Det är dags att säga hej då till den medlöpande etablissemangsstrebern som gjorde en karriär på att hålla med och hålla med och hålla med alla med makt inom politik och media.

Han höll med så intensivt att ansiktet flammade, svetten lackade samtidigt som gårdagens alkohol osade fränt ur hudporerna där han satt på kontoret. På det viset stack han ut och blev en profil.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-10-17 kl. 09:21.
Citera
2017-10-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Yeah right. För Harvey Weinstein har ju blivit dömd i domstol innan medierna började skriva om honom?

Näe, men där var det flera obereonde personer som klev fram och vittnade om samma sak, då har vi ett helt annat läge. Jag tror vi ska vara tacksamma för att inte personer blir uthängda i pressen pga random person påstår något.
Citera
2017-10-17, 09:17
Medlem
https://youtu.be/ExUZOzgp_ms

Är det här samma figur?
Citera
2017-10-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Stor skillnad. Där är det flera av varandra oberoende personer som gått ut med det - Jag förmodar att du även sett Courtney videon från 2005?

Här är det en person. Det är otroligt stor skillnad i bäring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in