2017-10-17, 04:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det som försvårar för Wallin är att det gått 11 år.

Ingen dom kommer falla på Virtanen. Däremot så är det nu offentligt - Wallin anklagar Virtanen för våldtäkt. Något vi på Flashback har haft i åtanke, men däremot så har hon gjort offentligt.

Ännu en gång: jag hoppas Flashback-användarna faktiskt nu stödjer henne finansiellt. Det kommer hon behöva.
Citera
2017-10-17, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ingen dom kommer falla på Virtanen. Däremot så är det nu offentligt - Wallin anklagar Virtanen för våldtäkt. Något vi på Flashback har haft i åtanke, men däremot så har hon gjort offentligt.

Ännu en gång: jag hoppas Flashback-användarna faktiskt nu stödjer henne finansiellt. Det kommer hon behöva.
Varför tror du på Wallin? Finansieringen är redan ordnad tror jag.
Citera
2017-10-17, 04:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Varför tror du på Wallin? Finansieringen är redan ordnad tror jag.

Detta har skvallrats om i åratal och Wallins historia har inte ändrats.

När människor ljuger så finns det en tendens att historien förvärras och kryddas på, något som inte gjorts i Wallins fall. Så jo, jag tror på henne. Om det är våldtäkt eller inte är en annan historia.
Citera
2017-10-17, 05:02
Medlem
Rufoss avatar
Så det är därför han alltid vurmar för MENA-invandring och Islam! Han vill ha hit fler likasinnade så att han kan smälta in bättre i samhället.

Nu klarnar det.
Citera
2017-10-17, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Först Tom Hjelte och nu Virtanen.
Vad säger detta om Aftonbladet?
Vilken värdegrund har egentligen Aftonbladet? Skulle man kanske kunna kalla Aftonbladet för en våldtäktstidning med tydliga våldtäktiga rötter som fiskar i våldtagna vatten?
Ja det skulle man faktiskt kunna göra.

Glöm inte ärkesvinet Lasse Anrell. Han var känd för att tvinga till sig sex från alla kvinnliga vikarier. Alla!

En ful, blek och korkad rödtopp med makt. Det klart att det inte kunde gå annat än åt helvete när en ännu mer anskrämlig Fredrik Virtanen klev in på AB och såg vad hans förebilder kom undan med.

AB hade den kulturen.
Citera
2017-10-17, 05:15
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Sammanträffande att frun drog till LA jag har för mig att Virren tänkt undvika USA som han annars älskar tills Trump inte längre är president. Kan det vara en paus på G eller separation?
Citera
2017-10-17, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Oavsett ideologi så förstår männen ned makt att kvinnor i grunden är väldigt lydiga och lättpåverkbara. Med det följer en viss grad av kvinnohat vare sig man vill eller inte.

Ja, speciellt som de som Cissis vän öppet erkänner att hon borde ifrågasatt cheferna "istället för att charma när jag jobbade på Expressen och drömde om befordring och högre lön"...

Charma är ju ett vitt begrepp, men...

http://blogg.damernasvarld.se/ceciliablankens/

Väldigt märklig valt läge att erkänna att hon gått sängvägen. Som att dra kniven i Cissis rygg.
Citera
2017-10-17, 05:18
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Så det är därför han alltid vurmar för MENA-invandring och Islam! Han vill ha hit fler likasinnade så att han kan smälta in bättre i samhället.

Nu klarnar det.

Det kan vara så här att han inte ser sexuella trakasserier, ofredanden och våldtäkter som ett allvarligt problem när han själv gillar att ta kvinnor på fittan, tvinga sig på kvinnor.
Citera
2017-10-17, 05:39
Medlem
Några citat från hans alster:
Citat:
Men hallå, kom igen nu, det här är inte trovärdigt! Och när apan börjar para sig med – våldta – sin utvalda hona, kom igen, ingen skulle ju sitta still!

Själv är jag säker på att jag skulle rusat mot den där apan och räddat kvinnan i nöd. Jag är också säker på att jag skulle offra mig själv för familjen i lavinen i ”Turist”. Men: Lika säker är jag på att jag inte kan vara säker.
Citat:
Kvinnohat kommer fälla Kinberg Batra, samma misogyni som gjorde att Mona Sahlin (S) blev sämre behandlad än en man, samma traditionsbundenhet som drabbat kvinnliga politiker, makthavare och människor i alla tider. Samma konservatism som inte hade kunnat producera en enda kvinnlig M-partiledare på 110 år innan Reinfeldt reformerade rikemanspartiet men som ändå inte blev redo.
Jag ska inte låtsas att jag gråter om Kinberg Batra tvingas avgå och M får ett ledarskapskrig som sänker dem ytterligare, men det är osnyggt att se hur ett anonymt, fegt patriarkat attackerar sin kvinnliga partiledare. Den politik de gemensamt enades om är anledningen till att väljarna flyr, inte hon.
Citat:
Han bad inte om ursäkt för det uppmärksammade ljudbandet där han skryter om sexuella övergrepp, det vara bara ”omklädningsrumsnack”. Istället försökte han fokusera på nedlagda våldtäktsanklagelser mot Bill Clinton och sa att han ska bekämpa terrorsekten Isis. Poängen var att IS är mycket värre än han.
Man tror liksom inte att det är sant, att det stora mäktiga USA hamnat så långt ner i gyttjan.
Citat:
Männens hat mot artisten Zara Larsson, 17 år, var inte början, det var fortsättningen. Det fanns ingen skam kvar längre. Det är numera pk att verbalt attackera någon som rensar fickorna på småpengar och ger till en EU-migrant. Det är en stor kamp nu.
Något säger mig att sommaren inte är slut. Låt inte dom jävlarna ta dig, låt inte dom jävlarna tysta dig.
Citat:
Jag ställer frågan ”hur är du att älska med” till de flesta av mina gäster så det vore väl den jag skulle ställa till mig själv då. Men den tänker jag inte svara på nu. Ja okej då, jag är ett hopplöst ligg helt enkelt.
Citat:
Kvinnor mordhotas av näthatare, stalkas, kallas hora och hotas med våldtäkt. Själv har jag mordhotats av näthatare, stalkats, kallats böghora och anklagats för våldtäkt. Jobbigt förstås, men näthatet jag får är inte lika systematiskt könsrelaterat som hatet mina kvinnliga kompisar tvingas leva med.
[...]
Jag kan inte låta bli att se mitt ansvar, kollegors ansvar, bloggares ansvar och twittrares ansvar.
Citat:
Förlåt, orkar inte med en enda kändis till som gnäller om näthat.
De borde gå en enda timme i mina kollegors - främst kvinnor - skor.
Citat:
Tv-serierna ”True detective”, ”Banshee” och filmen ”Wolf of Wall street” är briljanta.
Men samtidigt pinsamma.
Sexism-skämskudden måste fram.
[...]
”True detective” (C More/HBO Nordic) var en mästerlig tv-serie men kvinnorollerna, de få som fanns (bortsett från alla prostituerade i minimala biroller), var uselt skrivna och chauvinistiskt filmade.
[...]
Att Woody Harrelson var otrogen behövde visas, men behövdes – verkligen – flera oändliga minuter långa sexscener med fokus på tuttar? Det blev löjeväckande grabbigt och plumpt. Vad håller HBO på med? Att seriens tema är en mörk mansvärld med kvinnor och barn som perifera offer är ingen ursäkt för att skapa kassa biroller.
[...]
Jag skulle mer behöva ett, säg, SK-märke. S för sexism, K för kvalitet med betydelsen:
”Denna tv-serie eller film innehåller gubbsjuka scener som reducerar kvinnor till objekt och förstärker kvinnans underordning i samhället men resten av innehållet är så in i helsicke bra att du inte kan sluta titta, och vi förlåter dig eftersom KRAV-märkning av konst strider mot konstens hela idé”.
Äh, det går ju inte heller.
Stämplar och märkningar är inte lösningen. Viktigare är att långsiktigt och på djupet jobba för bättre film och tv och för att fler produktioner av kvinnor ska se dagens ljus. Kvinnor skriver manus, regisserar och producerar.
Som av en händelse brukar vi oftare slippa genant sexism då.
Citat:
Världen skulle vara så mycket bättre om bara kvinnor fick rösta.
Senast redigerad av hagger 2017-10-17 kl. 05:58.
Citera
2017-10-17, 05:43
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Undrar på vems sida Robban Aschelberg står på. Han är ju fyllepolare/kollega med Virtanen o Cissi Wallin har han kört radio me.
Citera
2017-10-17, 06:09
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Virtanen kommer inte dömas i domstol nej. Men hans feministiska krönikor och anklagelser mot andra i AB kommer nog i ett annat ljus framöver. Ska bli intressant att se om AB och övrig MSM tar upp detta eller om man försöker tiga ihjäl som är det enkla när sk ”hatfakta” kommer fram.

Virtanens familj, Ramquist + tre barn, hur ska hon ställa sig?

#metoo
Senast redigerad av another-devil 2017-10-17 kl. 06:12.
Citera
2017-10-17, 06:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Och vad skulle Cissi Wallin vinna tror du? Jag hoppas att hon hjälper andra att anmäla alla sluskar som är så störda och ofta sönderknarkade att dom inte kan kontrollera sina lustar. Tycker du är en så sorglig figur.

Du har ju inte ens läst vad jag skrivit innan du kastar dig på svara-knappen:

Citat:
Lugna ner dig. Vi vet faktiskt inget om skuldfrågan. Jag tror han är skyldig. Men det finns faktiskt många tjejer som ljuger för egen vinning, och därmed förstör för andra.

Senast redigerad av WordWarrior 2017-10-17 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in