Tja, Virtanen är i och för sig Sveriges rixmongo nummer ett, men det här som nu diskuteras är väl inget av större nyhetsvärde då allt som nu diskuteras, varit känt sedan flera år. Okej, Cissi outar i och för sig Virtanen "officiellt", men i sak så är det väl inte något som tidigare varit okänt. Cissi har ju inte direkt varit jättekryptisk när hon pratat ut om den här "medieprofilen".
Visst nu riktas ju ljuset direkt mot Virtanen, men förutom att det kanske blir lite pinsam tystnad och en allmänt tryckt stämning vid kaffemaskinen på Aftonbladets redaktion, så tror jag inte det kommer hända ett skit efter det här drevet mot honom. Allt kommer så småningom rinna ut i sanden och allt blir som förut vid kaffemaskinen. Det troligaste är förmodligen att Virtanen kommer försöka vidta juridiska medel mot Cissi Wallin. Annars blir det nästan som ett tyst erkännande från Virtanen och det tror jag aldrig han kommer att tillåta, inte med den grandiosa personlighetsläggningen han har. Så han kommer nog gå "all in" mot Cissi Wallin, och jag tror att han har en större chans att köra över henne än vice versa. För rent juridiskt så kan det väl aldrig vara tillåtet att peka ut en annan för ett brott (i synnerhet ett så allvarligt brott som våldtäkt), utan att lägga fram några som helst bevis, mer än hennes egen utsaga? Kommer man ens undan med en sådan här anklagelse även om man gjort en anmälan och fallet "utretts" men lagts ner i brist på bevis? Och Cissi Wallin har väl inte ens gjort någon polisanmälan? Så med andra ord så borde väl Virtanen faktiskt kunna dra henne inför rätta och dessutom ha goda chanser att få ett ganska rejält skadestånd från allas vår Cissi Wallin?
Sen tror jag inte vi kommer kunna läsa nåt om detta i den traditionella nyhetspressen. Dels därför att det inte är någon nyhet, dels för att det inte finns någon som helst substans av värde för att rapportera om detta. För hur man än vrider och vänder på saken så finns det ju ingenting förutom Cissis utsaga och massa lösa rykten som i och för sig är omfattande, men en tidning skulle nog vara väldigt försiktig med att rapportera om detta, utan ett uns av bevis i form av polisanmälan etc etc.
Möjligen så kommer Cissi Wallin bli inbjuden till Malou Siverts eller liknande "prata ut program". Det är nog inte alls omöjligt, även om Cissi förmodligen kommer bli tillsagd att inte nämna några namn eller liknande. Men det skulle varit hur kul som helst om det där koppartaket, B-Linda, på Opinion Live kommer göra ett ämne av detta. Men tvivlar..
Sen tvivlar jag inte en sekund på att allt skit som kommit fram om den här jävla södermalmshippien, faktiskt är sant. Ingen rök utan eld och det har rykt så in i helvete om den här Virtanen ett bra jävla tag nu!
Men det positiva av allt blir ju i alla fall att Aftonbladets ledarredaktion kommer lida av vissa trovärdighetsproblem med att framöver hänga ut Sverigedemokrater som våldtäktsnazister, utan att det kommer uppstå ett viss *host host* bland twitterfolket!