Citat:
Du verkar inte ha någon insyn på kurdernas historia, därför förstår du inte dig på mina argument. Kirkuk togs ifrån Kurderna av Saddam - de ockuperar alltså inte marken, de tar tillbaka marken. Andra folkslag är kanske fega, de vill hellre tweeta om förtryck och liknande istället för att ta sig ut och kriga för sitt land. Kurderna har inte gjort anspråk på städer förutom Kirkuk, Mosul har gått över till Irak och kurderna hjälpte Irak att ta över Mosul. Sånna som du är inte tacksamma över att kurderna gör en insats i att förgöra ISIS för gott, och när kurderna får sopa efter iraks tramseri får kurderna sedan sota för att de har offrat sina liv för att ta över ISIS kontrollpunkter. Det borde handla mest om vilka trupper som kämpar för ett folk och sitt land, inte trupper som springer så fort ISIS är nära. Jag försöker inte förmedla någon snyft text som du försöker framstå det som, kurderna är inget problem, och om de vore det hoppas jag att du skulle lyfta på din bekväma arsle och förgöra ISIS själv med några patrioter.
Och Kirkuk togs ifrån turkmenerna av kurderna. Andra stora minoriteter i Irak är inte fega utan de vill inte kriga i samma utsträckning för att ockupera mark och ekonomiska intressen, de vill ha fred. De flesta vill ha ett enat Irak där de kan leva tillsammans.
Om det är några som tweetar om förtryck och liknande så är det kurder. De är de största crybabiesen men samtidigt de största backstabbarna, så pass att de backstabbar sig själva. Vet du egentligen hur mycket kurderna förtrycker de andra minoriteterna men som inte framhävs i västerländsk media? Minoriteterna tog väl emot irakiska styrkorna, bjöd de på mat och dryck för all tacksamhet.
ISIS eller kurdiska terrororganisationer, vad är skillnaden i grund och botten? De är båda terrororganisationer fast olika hotfulla beroende på intressen och synvinkel. Man kan ju vända på det och säga att ISIS ''kämpar för ett folk och sitt land''. De är parasiter oavsett och de ska utplånas oavsett.
Spola fram till 01:11