Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Så länge du inte beskriver detta "logiska tänkande" och dess resultat är det omöjligt att ta detta snack på allvar. Men du ska få ett par frågor att svara logiskt på:
Hur kommer det sig att ingen har presenterat en platt karta över den platta jorden? En karta där avstånd, vinklar och ytor stämmer med verkligheten. Om jorden är platt måste detta vara hur enkelt som helst. Ändå har ingen visat upp någon sådan.
Däremot finns denna karta, där alla avstånd, vinklar och ytor stämmer med de uppmätta resultaten. Den kartan är - en jordglob.
Hur lång är en färd utmed den linje som på jordgloben är ekvatorn? Avståndet från nordpolen till ekvatorn är 1000 mil, det är ingen idé att förneka det. På den vanligaste "plattjordskartan (med nordpolen i centrum och Antarktis som en isvall runt jorden) blir därmed ekvatorn 6283 mil - även på en platt jord måste plangeometriska regler gälla.
Men vi vet att ekvatorns längd är 4008 mil. Hur får en plattjording ihop det? Försök med ditt "logiska tänkande".
Alla FE-kramare är välkomna att svara. Jag har ställt båda frågorna förut - ingen har ens försökt att svara. Förvåna mig nu genom att göra det.
Den karta ni utgår ifrån, den perfekta kartan som finns i alla skolklasser och telefoner osv, är inte direkt så perfekt. Gall-peters projection är den mer korrekta kartan. Sedan att du skriver till mig som om jag vore en plattjordare och förväntar något svar, ja, du kan vänta hur länge som helst. Ingen har lyckats svara på mina frågor än heller. Vart är gravitationen? Bortsett från era formler, vart är ämnet som gör det möjligt? Och sedan att även månen har sin egen gravitation. På något sätt lyckas månen påverka våra hav, som väger mycket mer än luften, ändå så förblir luften totalt helt opåverkad? Jag ställer er några frågor, tillbaka får jag trams.
Den ena kopierar mina texter ur dess sammanhang och försöker förvränga det jag säger för att bevisa sin sak. Den andra är på repeat och upprepar samma sak hela tiden. Resten hoppar på en utan någon anledning. Att föra en diskussion med plattjordare är mycket enklare, och mycket trevligare. Ni är som ett gäng huliganer som inte vet ett piss om någonting. Fulspel och idioti är det enda ni håller på med. Inte undra på varför så många människor valt att tro på den platta jorden. Hela den här tråden har förvandlats till en gryta med all slags skit. Det handlar inte om diskussioner längre. Arroganta, naiva och ignoranta är nästan allihopa. Sedan pratar ni så mycket om vetenskap hit och dit. Ni vågar inte ens vara öppen för en tanke som ni vet skulle förstöra hela er världsbild om den var sann. Nu pratar jag inte om en plattjord. Ni är ömtåliga som små tjejer som precis börjat få mens för
första gången i sitt liv.