2017-10-16, 20:23
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Det tragiska är ju att folk verkar tro att SD kommer lösa detta på något sätt. Det enda SD ens KAN göra är att bromsa ner förfallet lite.

Inbromsning ger tid för andrum och eftertanke. SD har dessutom sagt att det har gått för långt, och att det behövs repatriering. Jag är OK med att skicka hem folk med återvändandebidrag, om de med fingeravtryck och avtal hindras från att komma tillbaka och kräva asyl en gång till. Jag skulle helst ha en glad jord full av fria nationer i fred och samarbete, och jag är OK med att betala skatt för att ge hjälp på plats.

Jag vet inte om SD är äkta opposition eller inte, och om de avser genomföra några förslag när de får makten. Men de är det enda demokratiska alternativ som hinner bli tillräckligt stort för att ha en möjlighet att hinna påverka. Jag är inte konservativ, och hade hellre önskat något annat, men det är en röst för att visa att man är väldigt missnöjd med den invandringspolitik som förs. Så ser jag det.
2017-10-16, 20:25
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Det sker väl redan i afrikanska länder idag. Hans Gösta Rosling gjorde en bra/intressant dokumentär / studie om det.

Rosling räknar utifrån hur västländerna har förändrats, och projicerar det på en omöjlig framtid där alla kan bada i resurser. T o m han darrade på manschetten när han skulle förklara hur befolkningsexplosionen i Afrika skulle avstanna.

Det handlar om kulturskillnader, och drivkrafter till varför man skaffar barn.
2017-10-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Källan är SCB, vilket du kan läsa om i mitt inlägg i tråden som du hoppade över när du klev in i tråden. Dock använder jag aldrig "b-ordet".

Av de drygt 60% barn som föds av två föräldrar som är födda i landet, så är också där en avsevärd andel andra generationens invandrare. Några få är tredje generationens - men de är inte så många, eftersom denna massinvandring är en ny företeelse i Sverige.

Ungefär lika många som föds invandrar varje år. Räkna på det och blekna. Om det inte bara är "nationen" Sverige du gillar, för själva berggrunden blir ju kvar även när folket är borta.

Edit: Här bjussar jag på en länk från när jag detaljräknade. Och det var 2013 års statistik. Sedan dess har vi upplevt rekordinvandringsår:

(FB) Slutet för "den svenska tilliten"

SCB länkar om sin statistik hela tiden, så du får göra dig besväret att själv göra en tabell för 0-4 åringar. Och sedan fundera på vad du ska göra med den informationen; framhärda att detta går jättebra, eller inse att det pågår ett tyst folkmord.
Jag vill ha en länk till den faktiska källan istället för dina högst personliga tolkningar och analyser.

Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Varför ens börja snacka om Nordkorea? Det är ju bara en gammal uttjatad floskel som är ungefär lika relevant som snack om potatis, koldolmar, lucia och Zlatan.

Det har fluktuerat från år till år men den långsiktiga trenden har hela tiden varit ökad invandring.
Nordkorea är det land i världen med lägst invandring. Ska vi uppnå samma låga nivåer så krävs det att vi inför ett liknande system.

Ökad invandring i sig är inget negativt. Det finns delar av invandringen som enbart är positiva.
2017-10-16, 20:41
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Jag vill ha en länk till den faktiska källan istället för dina högst personliga tolkningar och analyser.

Ehhh... OK?

http://www.scb.se/

2017-10-16, 20:56
Bannlyst
Jag stör mig på att jag inte vet vad meme betyder

Sverige kommer bli Brorsan landet innan 2035, men det gör inget.
2017-10-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ehhh... OK?

http://www.scb.se/

Jaha, men det där har ju redan tillbakavisats i en annan tråd. Kolla själv:

https://www.flashback.org/
2017-10-16, 21:10
Avslutad
Citat:
Vi Svenskar blev helt förda bakom ljuset och var aldrig tillfrågade om huruvida Sverige skulle bli världens härbärge eller ej.

Kan även tillägga att de flesta Svenskar förmodligen inte kommer vara ärliga om sina känslor mot andra än folk som är nära dem, jag vet personligen en person som blivit sparkad från jobbet efter att ha gjort väldigt milda uttalanden om islam.

Nej, det var ni inte.

Ni vill kunna säga och göra rasitiska saker men inte bli kallade rasister, där är kärnan med svensken.
2017-10-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
I stort sätt alla i Västeuropa kommer bli minoritet i sina egna länder så småningom. Moderaterna gick nyligen ut med att ha en kontrollerad, minskad invandring som de nu ska gå till val med dock lugnade en högt uppsatt moderat vänstern att detta innebär 30.000 per år + anhöriga så med (M) i makten blir de ca. 90.000 - 120.000 per år med anhöriga.

Enda sättet för att vi svenskar inte ska hamna i minoritet är med fullständigt stängda gränser och en hel del utvisningar.

Finns ett sätt till (som komplement/alternativ).
Och det är att förgöra det feministiska perspektivet som osvikligen har lett till att allt färre etnisar skaffar barn i tidig ålder. Vilket leder till att de bara hinner göra något enstaka barn eller inget alls.
Kvinnor ska numera "förverkliga sig själva" och "luras" till att vänta med barn till det många gånger är försent.
Statsfeminismen är på en rad olika sätt helt förödande för landet på både kort o lång sikt.
I praktiken så får inte längre vi män skydda vår "ras" mot "angrepp" utifrån (massinvandring). Vi svenska män som är de enda som kan/vill bevara o skydda vår "ras" existens.
2017-10-16, 21:14
Medlem
Citat:

Nordkorea är det land i världen med lägst invandring. Ska vi uppnå samma låga nivåer så krävs det att vi inför ett liknande system.

Ökad invandring i sig är inget negativt. Det finns delar av invandringen som enbart är positiva.

Vad är Japan? Ett land där befolkningen är 99% helt Japansk. Ett land som har en stark ekonomi och en extremt låg brottslighet (iaf den typ av brottslighet som är viktig för gemene man, vilket är rån, våld, skadegörelse och våldtäkter).

Kom inte med vänster-memet att "de måste ta emot invandrare för deras befolkning minskar", för det första så är oändlig tillväxt omöjlig, och för det andra så har de redan ökat sina födslar med hjälp av skattelättnader och annat från regeringens sida för att uppmuntra Japaner att skaffa barn.
2017-10-16, 21:15
Medlem
Citat:
Jaha, men det där har ju redan tillbakavisats i en annan tråd. Kolla själv:

https://www.flashback.org/

Är du verkligen en liten bebis som behöver att mamma kommer och flyger in en sked i munnen på dig?
2017-10-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Nej, det var ni inte.

Ni vill kunna säga och göra rasitiska saker men inte bli kallade rasister, där är kärnan med svensken.

Bra inlägg, tack Ahmed för ditt bidrag till debatten.
2017-10-16, 21:20
Avslutad
Citat:
Bra inlägg, tack Ahmed för ditt bidrag till debatten.

Varsågod Abdullah!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in