2017-10-16, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Ok, du vill stoppa all typ av invandring oavsett om det rör sig flyktingar, arbetskraftsinvandrare eller gäststuderande. Då förstår jag att de höga siffrorna är ett problem för dig, men vi som inte vill att Sverige ska isolera sig så som Nordkorea nöjer oss med att fokusera på problemen med asylinvandringen.

Kom igen nu..kan ni liberaler nån gång erkänna att detta håller ju på gå helt jävla åt helvete.

Att plocka in lika mycket utomeuropeiska invånare med ytterst begränsad kapacitet, som det föds barn i sverige varje år......

Kan inte ni/du hålla med om att det är helt utomjordiskt spektakulärt och annorlunda??

Fråga till dig; varför är vi i stort sett enda landet i världen som håller på med detta?
Senast redigerad av peheis666 2017-10-16 kl. 18:55.
2017-10-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Vi har väl gjort allt annat än isolerat oss sen 1975, när horbocken Palme och hans hantlangare harry schein drog igång detta spektakel med att ta hit svårt multikriminella chilenare.....

Studier, my fuckin ass! Vi har ett universitetsystem där t.o.m prefekterna/lektorerna skrattar åt studenternas kunskapsnivå (minus injengörsutb). Dom kommer hit för att dom vill få ett bättre liv på svenska skattebetalares kostnad..

Hursomhelst siffrorna på blatteinflödet är så sjuka att man mest vill spy.

Faan vad jag skulle vilja surra med en sån som dig IRL och verkligen gå in på djupet på dessa frågor. Jag skulle mosa dig dude!!
Brukar bara för extremhögern som säger att problemen startade med Palme. Tror du på konspirationsteorierna om judarna också?

Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Varifrån kommer ''memen'' om att muslimernas barnafödande kommer att minska och gå ner till svenskarnas nivå bara för att de kommer till Sverige och får en högre levnadsstandard? Att nativiteten minskar när folk får det bättre ställt finns det belägg för men det finns ingenting som tyder på att den minskar så pass mycket att den går ner till svenskarnas nivå.

Varför tror TS att invandringen kommer att minska på sikt när den gått stadigt uppåt de senaste 30 åren?

Vad löjligt du är som tar upp Nordkorea. Det går alldeles utmärkt att bedriva handel med andra länder utan att man för den delen behöver agera socialkontor åt tredje världen.
Det var det jag skrev. Det är invandrarna från tredje världen som är problemet, inte övrig invandring.

Förresten har invandringen inte alls gått stadigt uppåt de senaste 30 åren. Den har för det mesta legat runt 50k invandrare per år och endast varit högre under kortare perioder. Den längsta perioden har varit de senaste åren men nu är det på väg att gå ner till normala nivåer igen.
2017-10-16, 18:59
Bannlyst
Citat:
Brukar bara för extremhögern som säger att problemen startade med Palme. Tror du på konspirationsteorierna om judarna också?

Det var det jag skrev. Det är invandrarna från tredje världen som är problemet, inte övrig invandring.

Förresten har invandringen inte alls gått stadigt uppåt de senaste 30 åren. Den har för det mesta legat runt 50k invandrare per år och endast varit högre under kortare perioder. Den längsta perioden har varit de senaste åren men nu är det på väg att gå ner till normala nivåer igen.

Men vi har ju gått från världens mest etniskt homogena land (tillsammans med polen) på 99.5 procent etniska svenskar kring -73, till att nu så föds 30 procent av alla barn i svea-Göta land med blatteföräldrar...

Tror du i din vildaste fantasi att dom vill bli svenskar? Och kommer att uppföra sig som svenskar?? Och ha samma renommé dom svenskar??
2017-10-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Kom igen nu..kan ni liberaler nån gång erkänna att detta håller ju på gå helt jävla åt helvete.

Att plocka in lika mycket utomeuropeiska invånare med ytterst begränsad kapacitet, som det föds barn i sverige varje år......

Kan inte ni/du hålla med om att det är helt utomjordiskt spektakulärt och annorlunda??

Fråga till dig; varför är vi i stort sett enda landet i världen som håller på med detta?
Jag kan hålla med om att det vi sett de senaste åren var något både unikt och negativt, men det är i allra högsta grad tillfälligt och kommer inte på långa vägar leda till att Sverige går åt helvete.

Finns inget ide att överdriva och måla upp situationen värre än den är, vi kommer ändå aldrig få se en sverigedemokratisk statsminister. För att få resultat måste vi hålla oss till fakta och vara så sakliga och trovärdiga som möjligt.
2017-10-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Men vi har ju gått från världens mest etniskt homogena land (tillsammans med polen) på 99.5 procent etniska svenskar kring -73, till att nu så föds 30 procent av alla barn i svea-Göta land med blatteföräldrar...

Tror du i din vildaste fantasi att dom vill bli svenskar? Och kommer att uppföra sig som svenskar?? Och ha samma renommé dom svenskar??
Att 30% av de som föds i Svea-Götaland skulle vara blattar låter otroligt faktiskt, det skulle jag gärna se en källa på.

Sen är knappast Polen ett land vi ska ha som förebild i vilket fall som helst.
2017-10-16, 19:14
Bannlyst
Citat:
Att 30% av de som föds i Svea-Götaland skulle vara blattar låter otroligt faktiskt, det skulle jag gärna se en källa på.

Läs inlägg 19 av vekruset i denna tråd, du har även scb-data där.

Bland 0-4 åringar är det ännu jävligare, där är dom uppemot 40 procent.
Senast redigerad av peheis666 2017-10-16 kl. 19:16.
2017-10-16, 19:17
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Källan är SCB, vilket du kan läsa om i mitt inlägg i tråden som du hoppade över när du klev in i tråden. Dock använder jag aldrig "b-ordet".

Av de drygt 60% barn som föds av två föräldrar som är födda i landet, så är också där en avsevärd andel andra generationens invandrare. Några få är tredje generationens - men de är inte så många, eftersom denna massinvandring är en ny företeelse i Sverige.

Ungefär lika många som föds invandrar varje år. Räkna på det och blekna. Om det inte bara är "nationen" Sverige du gillar, för själva berggrunden blir ju kvar även när folket är borta.

Edit: Här bjussar jag på en länk från när jag detaljräknade. Och det var 2013 års statistik. Sedan dess har vi upplevt rekordinvandringsår:

(FB) Slutet för "den svenska tilliten"

SCB länkar om sin statistik hela tiden, så du får göra dig besväret att själv göra en tabell för 0-4 åringar. Och sedan fundera på vad du ska göra med den informationen; framhärda att detta går jättebra, eller inse att det pågår ett tyst folkmord.
Senast redigerad av Vekruset 2017-10-16 kl. 19:23.
2017-10-16, 19:20
Medlem
Allt jag vet är att när jag går in till stan i Göteborg så är jag i minoritet redan nu, på hela spårvagnsfärden till stan, i stan, och under hela resan hem. Jag behöver inte ens se siffror på att något är väldigt galet.
2017-10-16, 19:21
Medlem
Aurochss avatar
Citat:

Varför ens börja snacka om Nordkorea? Det är ju bara en gammal uttjatad floskel som är ungefär lika relevant som snack om potatis, koldolmar, lucia och Zlatan.

Det har fluktuerat från år till år men den långsiktiga trenden har hela tiden varit ökad invandring.
2017-10-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Källan är SCB, vilket du kan läsa om i mitt inlägg i tråden som du hoppade över när du klev in i tråden. Dock använder jag aldrig "b-ordet".

Av de drygt 60% barn som föds av två föräldrar som är födda i landet, så är också där en avsevärd andel andra generationens invandrare. Några få är tredje generationens - men de är inte så många, eftersom denna massinvandring är en ny företeelse i Sverige.

Ungefär lika många som föds invandrar varje år. Räkna på det och blekna. Om det inte bara är "nationen" Sverige du gillar, för själva berggrunden blir ju kvar även när folket är borta.

Jag tror att han tror att "födda i landet" = svensk. Vänstermänniskor verkar blunda något helt otroligt har jag märkt, de kastar bort fakta även när de får den svart på vitt.
2017-10-16, 19:23
Medlem
OntOmQs avatar
Till saken hör att just demografisk utveckling inte är någon gissningslek. Det har vi varit duktiga på att kalkylera ganska länge. Detta är ett av de områden man knappt kan ha någon åsikt om.

Ett bra begrepp att studera är dubbleringstid / "doubling time" / "rule of 70" / "rule of 72". Tyvärr är våra hjärnor inte konstruerade för att tänka i exponentiell tillväxt. Tursamt är har vi matematiken till hjälp.

https://www.youtube.com/watch?v=TBtW51D_q2Q
2017-10-16, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Jag tror att han tror att "födda i landet" = svensk. Vänstermänniskor verkar blunda något helt otroligt har jag märkt, de kastar bort fakta även när de får den svart på vitt.

Född i sverige, så är du svensk. Punkt

Det är ju den officiella versionen, den inofficiella är att vi är världens mest segregerade land, så fort blattarna passerar 3 procent i random område så flyr svenskarna som råttor.

Vilka hycklare svenskar är, och er har jag vuxit upp med och gillat tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in