2017-10-16, 21:02
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Usch vart är världen på väg ??
Vill man sabba för någon så är det att skrika RASIST eller JAG HAR BLIVIT VÅLDTAGEN (för en massa år sedan). Hur skall man försvara sig mot detta ??

Håller med men vsst är det underbart att de händer än av dom som promtar ett sånt samhälle!
Citera
2017-10-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nog för att även jag avskyr Virtanen, men bara för att han är ett stolpskott av sällan skådat slag så behöver han ju inte vara skyldig till det Wallin påstår. Problemet här är väl att inget i Wallins berättelse kommer att kunna styrkas eller bevisas efter nio år, så allt vi har är ett påstående, och förmodligen ett förnekande.
Ja, inklusive ett åtal eller åtminstone anmälan mot Cissi, gällande förtal.

Själv har jag ingen aning om det är sant eller inte men frågan är om följderna och/eller det sociala stigmat, är så trevliga för någon av de inblandade. Jag menar inte att hon skulle tigit, snarare att hon borde sagt det innan när det fortfarande gick att driva saken rättsligt.
Citera
2017-10-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är buksvåger med Oisin Cantwell. Cantwell och Virtanen var åtminstone tidigare bästa polare och brukade hänga på baren Accela (?) på Söder efter jobbet och dricka öl och läsa kvällstidningar. Hon var ihop med honom 2011, just då Wallin gjorde sin anmälan till polisen som lades ned.

Jag ringde henne nyss för att höra vad hon mindes, för hon träffade ju Virtanen också lite då och då. Hon sade att Cantwell var helt övertygad om att han hade våldtagit Wallin när de pratade på tu man hand. Virtanen själv bedyrade dock hela tiden för Cantwell att han inte mindes vad som hade hänt den där kvällen 2006 när han hade plockat upp Wallin, eftersom han varit så jäkla full.

Till saken hör också att Cantwell visserligen gillade Virtanen som polare, men att han tyckte att han var otroligt korkad, obildad och helt enkelt dum i huvudet. Virtanen behöver tydligen flera dagar på sig för att klämma fram en text på 2000 tecken, vilket Cantwell kunde göra på en halvtimme. Cantwell verkade förakta Virtanen som yrkesman, helt enkelt.
Off topic: om det finns en skvallertråd om Oisin Cantwell, så här jag nu en del information om hans
sexuella egenheter, för den som är intresserad. Inget brottsligt dock, men ganska speciellt.
Dra den om Rödluvan också.
Citera
2017-10-16, 21:07
Medlem
UT64s avatar
Aftonbladet har en lång tradition av sexualbrottslingar:

Andreas Harne - Pedofil, sparkad för att han använde tidningens dator till att kolla barnporr.

Tom Hjelte - En gång uppburen nöjesjournalist. Sedan fängelse för våldtäkt.

Fredrik Virtanen - Kvinnoföraktare och våldtäktsman.

Att notera är att samtliga av dessa kräk gav uttryck för ett starkt hat mot allting
som andas nationalism, kritik mot mångkultur och icke-pk åsikter.
Citera
2017-10-16, 21:08
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Först Tom Hjelte och nu Virtanen.
Vad säger detta om Aftonbladet?
Vilken värdegrund har egentligen Aftonbladet? Skulle man kanske kunna kalla Aftonbladet för en våldtäktstidning med tydliga våldtäktiga rötter som fiskar i våldtagna vatten?
Ja det skulle man faktiskt kunna göra.
Det är så att dom som ska verka mest frigida, moraliska och politiskt korrekta är dom värsta avarterna som lider av både missbruk och sexuella störningar. Kolla bara på svenska kyrkan som drösar av rättfärdiga pedofiler. Ju präktigare en person verkar desto värre sunkighet bakom fasaden.

Samma som med folk som ska tala om hur förbannat ärliga dom är i varje mening. Största lögnhalsarna oftast och varför måste man tala om att man är si och så ständigt?
Citera
2017-10-16, 21:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodoodoll
Dra den om Rödluvan också.

Allt är sant.
Citera
2017-10-16, 21:09
Medlem
Utbrytarens avatar
Är Aftonbladets Fredrik Virtanen en våldtäktsman?
Citat:
Det påstår i varje fall bloggaren Cissi Wallin, våldtäkten ska ha skett för elva år sedan. Cissi Wallin berättade redan 2010 att hon fyra år tidigare som 21-åring hade blivit våldtagen av en ”äldre medieman med makt”, som drogat henne efter att ha lovat henne en efterfest.
https://petterssonsblogg.se/2017/10/16/ar-aftonbladets-fredrik-virtanen-en-valdtaktsman/
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Calle Schulman ute och vevar på twitter nu också, vem minns inte beefen när han insinuerade att FV var en våldtäktsman
https://twitter.com/calleschulman/status/919962652369149952

Efter att för 1,5 år sen kallat Virre för "snuskfarbror" på Twitter, idag så:
Citat:
Och idag kom det fram.
Calle Schulman.
En pyssling rakt igenom, och då handlar det inte om kroppslängden.
Calles tweet där betyder egentligen bara en enda sak: han outar sig som rejält kortkukad...

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu Börjar det smälla från dom som blivit huggna av herr Virtanen

https://twitter.com/Sakine/status/919947043665215489

Det här ger eko vill jag lova.
Pajasnivå på Sakines drevförsök.
Citera
2017-10-16, 21:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Nu behöver inte Fredrik vara skyldigare än RaketMadsen är. Ingen av dom är dömd.

Det som tyder på hans oskuld är att han inte avskedats. Jag har svårt att tänka mig att Lena Mellin skulle ta risken att bli ett våldtäktsoffer för att ledningen låter Fredrik manspreada runt på redaktionen. Hon hade krävt omedelbara åtgärder.

(FB) Sexövergrepp i den svenska mediabranschen
Citera
2017-10-16, 21:10
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Aftonbladet är ju en tidning som satt i system, att mörklägga våldtäkter och sexuella övergrepp. Redaktionen på en sådan tidningen måste då vara full av psykopater och sexualförbrytare, om det skall vara möjligt att upprätthålla en sådan moralisk standard på tidningen. Det viktiga nu är att folk inte kliar sig fundersamt i huvudet och undrar, hur det kan vara möjligt. Det är tyvärr en allt för vanlig reaktion i Sverige, när det förekommer oegentligheter inom maktens korridorer(jo massmedia får faktiskt betraktas som en del av denna). Naiv godtrogenhet får inte segra.

Mot bakgrund av hur massmedia agerar, så kommer inte detta som en chock. Jag är helt säker på att det döljer sig mångtaliga fall, av sexualbrott och dylikt inom mediehusen. Det har redan avslöjats i andra länder, så det är på tiden att det blir ett "Pizzagate" i Sverige.
Citera
2017-10-16, 21:11
Medlem
idiamindadas avatar
Enligt säker källa har detta varit allmänt känt länge inom media och kulturkretsar. Även en rad andra kvinnor har fått samma behandling. Snart kommer fler kliva fram. Julafton. Jul _ afton.
Citera
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är buksvåger med Oisin Cantwell. Cantwell och Virtanen var åtminstone tidigare bästa polare och brukade hänga på baren Accela (?) på Söder efter jobbet och dricka öl och läsa kvällstidningar. Hon var ihop med honom 2011, just då Wallin gjorde sin anmälan till polisen som lades ned.

Jag ringde henne nyss för att höra vad hon mindes, för hon träffade ju Virtanen också lite då och då. Hon sade att Cantwell var helt övertygad om att han hade våldtagit Wallin när de pratade på tu man hand. Virtanen själv bedyrade dock hela tiden för Cantwell att han inte mindes vad som hade hänt den där kvällen 2006 när han hade plockat upp Wallin, eftersom han varit så jäkla full.

Till saken hör också att Cantwell visserligen gillade Virtanen som polare, men att han tyckte att han var otroligt korkad, obildad och helt enkelt dum i huvudet. Virtanen behöver tydligen flera dagar på sig för att klämma fram en text på 2000 tecken, vilket Cantwell kunde göra på en halvtimme. Cantwell verkade förakta Virtanen som yrkesman, helt enkelt.

Off topic: om det finns en skvallertråd om Oisin Cantwell, så här jag nu en del information om hans sexuella egenheter, för den som är intresserad. Inget brottsligt dock, men ganska speciellt.

Cantwell är allt en märklig figur. Har sett han vid medis ett par gånger, han ser verkligen märklig ut. Kufisk klädsel, slö hållning och vacklande gångstil. Hade han inte varit journalist så hade jag nog trott avdankad alkis och uteliggare, för han ser ut att ha stått mitt i en vindby på jupiter ett bra tag.

http://www.friatider.se/sites/default/files/bild5_0.jpg
Citera
Medlem
sanchoos avatar
Hon sa alltså detta redan 2011. Men nu blir det en stor grej? Drevet är igång. Hoppas han försvinner ur median.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in